طرز تهیه سالاد لبو

طرز تهیه سالاد لبو و هویج و کلم قرمز و سیب زمینی مجلسی و لوبیا و انار با ماست

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد لبو است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. وجود لبو در این سالاد، علاوه بر طعم خوبی که با پیاز و سیر و سبزیجات ایجاد می کند، سرشار از انتی اکسیدان است و برای افزایش ایمنی بدن توصیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد لبو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم سالاد لبو
لبوی پخته شده۳۰۰ الی ۴۰۰ گرم
پیاز قرمز۱ عدد کوچک
سیر رنده شده۲ حبه
جعفری۲ قاشق غذا خوری
شوید۲ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای سس
ماستنصف لیوان
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری
آب لیمو۲ قاشق غذا خوری
سرکه بالزامیک۱ الی ۲ قاشق غذا خوری
عسلنصف قاشق چای خوری
نعنای تازه خرد شده۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه سالاد لبو

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه با لبو و پیاز قرمز در ابتدای کار، لبو ها را شسته و با کمی آب درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. درب قابلمه را می بندیم تا بپزد. وقتی که لبو ها پخته شد، از روی حرارت برداشته و صبر می کنیم تا خنک شود.

مرحله دوم

سپس آن را به صورت نگینی خرد می کنیم. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می کنیم. جعفری و شوید را هم شسته و ریز ساطوری می کنیم. سیر را هم رنده کرده و تمامی مواد را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله سوم

یک کاسه دیگر برداشته و سس آن را تهیه می کنیم. درون یک کاسه کوچک، ماست و سس مایونز و روغن زیتون و آب لیمو و سرکه را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. عسل و نمک و فلفل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس نعنای تازه را شسته و ساطوری می کنیم و به سس اضافه می کنیم. می توان از نعنا خشک نیز استفاده کرد.مواد سس را به سالاد اضافه کرده و به آرامی با هم مخلوط می کنیم. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.