طرز تهیه خوراک سوسیس رژیمی

طرز تهیه خوراک سوسیس رژیمی , دستور پخت خوراک سوسیس رژیمی

خوراک سوسیس و سبزیجات، یک خوراک بسیار خوشمزه است که از هر نوع سوسیسی به دلخواه، تهیه شده است. در این خوراک از انواع سبزیجات مختلف، استفاده شده است که با روغن خیلی کم تفت می خورد.در این خوراک، وجود اصفناج و کدو و قارچ، باعث مفید شدن این خوراک برای سلامتی می شود. از این رو می توان به جای سوسیس از سوسیس های گیاهی استفاده کرد و برای کسانی که رژیم گیاه خواری هستند، سرو نمود. این خوراک ظاهر زیبایی دارد و برای این که سلامتی خوراک را تضمین کنیم می توانیم از سوسیس های خانگی نیز استفاده نماییم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک سوسیس رژیمی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سوسیس گیاهی۳۰۰ گرم
قارچ۳۰۰ گرم
کدو سبز یا زرد۳ عدد
اسفناج۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
گوجه گیلاسی۸ الی ۱۰ عدد
سیر۲ الی ۳ حبه
آویشن۱ قاشق چای خوری
روغن زیتونبه میزان لازم
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه خوراک سوسیس رژیمی

مرحله اول

برای تهیه خوراک سوسیس خوشمزه و مخصوص با کالری پایین در ابتدای کار، سوسیس را به صورت حلقه ای خرد می کنیم. می توان از هر نوع سوسیسی چه سوسیس گوشت و یا سوسیس مرغ استفاده کرد. یک تابه بر می داریم.

مرحله دوم

سپس با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سوسیس ها را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم. یک سینی مناسب فر را بر می داریم و گوجه ها را شسته و درون آن می ریزیم. سپس درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا ۲۰ دقیقه بپزد.

طرز تهیه خوراک سوسیس رژیمی

در این مرحله می توان به جای فر از تابه گریل استفاده کرد. در ادامه سوسیس ها را از تابه خارج می کنیم و مجدد روی حرارت قرار می دهیم. سپس پیاز را پوست کنده و ریز خرد می کنیم. سپس درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز که طلایی و سبک شد، سیر را رنده کرده و درون آن می ریزیم تا تفت بخورد. قارچ را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. سپس کدو را شسته و پوست می کنیم و حلقه می کنیم و به تابه اضافه می کنیم تا تفت بخورد.

مرحله پنجم

اسفناج را هم خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. تا تفت بخورد. نمک و فلفل و آویشن و پاپریکا را اضافه کرده و تفت می دهیم. سپس درب تابه را بسته و می گذاریم با حرارت کم، تا سبزیجات نرم شود. وقتی که سبزیجات پخته شد، سوسیس و گوجه های گریل شده را به تابه اضافه می کنیم.

طرز تهیه خوراک سوسیس رژیمی

در مرحله آخر بعد از این که سوسیس ها را اضافه کردیم، اجازه می دهیم تا چند دقیقه روی حرارت بماند تا سوسیس ها گرم شود. سپس آن را در ظرف مناسب، سرو می کنیم. این خوراک را در کنار هر نانی به دلخواه می توان سرو نمود.