صدرنشینی نقاشی ۷۰ میلیون دلاری کلود مونه در شب ۵۹۷ میلیون دلاری ساثبیز

98

1400/2/25

02:38


تازه‌ترین حراجی ساثبیز عصر چهارشنبه گذشته در سه بخش با چکش زدن آثار هنری دوران پساجنگ آمریکا در نیویورک برگزار شد و پس از ۴.۵ ساعت با رسیدن به رقم ۵۹۷ میلیون دلار به پایان رسید.

صدرنشینی نقاشی ۷۰ میلیون دلاری کلود مونه در شب ۵۹۷ میلیون دلاری ساثبیز

گروه تجسمی هنرآنلاین: این نخستین برنامه حراجی ساثبیز روی یک صحنه ویژه با طراحی دیوید کورنیس در نیویورک بود و اولیور بارکر، رئیس بخش حراجی از راه دور از لندن مدیریت آن را در سه بخش هنر معاصر، هنر امپرسیونیست و هنر مدرن بر عهده داشت. «الویس دوگانه» مربوط به سال ۱۹۶۳ از آثار سیاه و سفید اندی وارهول در این حراجی با ارزش نهایی ۳۷ میلیون دلار چکش خورد که بسیار بالاتر از قیمت پیشنهادی و پایه ۲۰ میلیون دلار بود.

در بخش حراج آثار معاصر همان ابتدا دو اثر از دیوید هاکنی و موریس لوییس کنار کشیدند اما ژان-میشل باسکیا، هنرمند فقید آمریکایی با تابلو Versus Medici مربوط به سال ۱۹۸۲ با قیمت نهایی نزدیک ۵۰ میلیون دلار چکش خورد. «عشق در آسمان است» بنکسی هم ۱۱ میلیون دلار فروش رفت که بیش از سه برابر بالاتر از رقم پایه سه میلیون دلار بود. «تغییردهنده بازی» این هنرمند گمنام ماه مارس گذشته در لندن ۲۳ میلیون دلار چکش خورده بود. پیش‌تر اعلام شده بود نقاشی بنکسی با رمزارز هم فروخته می‌شود.

درآمد حاصل از حراج شدن ۳۰ اثر در بخش آثار مدرن و امپرسیونیستی با وجود کنار کشیدن تابلویی از آنری ماتیس به حدود ۲۱۸ میلیون دلار رسید که بسیار بیش از برآوردهای ابتدایی بود. گران‌ترین کار حراجی هم «آبگیر نیلوفر آبی» لقب گرفت که با قیمت پایه ۴۰ میلیون دلار وارد و با قیمت نهایی ۷۰ میلیون دلار فروخته شد. این نقاشی استاد فرانسوی مربوط به سال‌های ۱۹۱۷ تا ۱۹۱۹ آخرین بار ۱۵ سال پیش به ساثبیز آمده و حدود ۱۷ میلیون دلار چکش خورده بود.

Basquiat

ژان-میشل باسکیا با این اثر در ساثبیز نیویورک حضور داشت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو