سیر و عسل دو ماده غذایی پرکاربرد در اغلب آشپزخانه ها هستند که به دلیل فواید زیاد برای سلامتی شهرت زیادی دارند. سیر که به افزودن عطر و طعم به ظرف عسل کمک می کند از قرن ها پیش در طب آیورودا برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است حتی علم نیز از مزایای سلامتی این دو محصول غذایی نیز پشتیبانی می کند.

عسل و سیر از درمان سرفه و سرماخوردگی گرفته تا التهاب و فشار خون بالا موثر هستند. بر اساس باورهای رایج سیر و عسل کنار هم ترکیبی قدرتمند ایجاد می کنند که ضمن تقویت سوخت و ساز بدن به افراد در کاهش وزن کمک می کند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در ادامه در این باره توضیحاتی برای روشن حقیقت ارائه می شود.

آیا ترکیب سیر و عسل به کاهش وزن کمک می کنند؟

هیچ مدرک محکمی دال بر اثبات اثربخشی مصرف این دو ماده غذایی با هم بر کاهش وزن و لاغری وجود ندارد. با این حال، بدان معنا نیست که قابل امتحان کردن هم نیست. هر دو این ترکیبات دارای فواید متمایزی برای سلامتی هستند و ممکن است مستقیم به کاهش وزن کمک نکنند، اما می توانند روند چربی سوزی را سرعت ببخشند و به طور قطع از برنامه کاهش وزن و لاغری شما حمایت می کنند.

سیر و عسل چگونه از کاهش وزن پشتیبانی می کنند؟

سیر به عنوان یک نیروگاه تغذیه ای همراه با ویتامین B6، C، فیبر، منگنز و کلسیم نقش مهمی در کاهش وزن ایفا می کند. بر اساس نتایج آزمایش های در فاز آزمایشگاهی روی موش ها مشخص شد مصرف سیر به مدت 8 هفته به کاهش درصد چربی ذخیره شده در بدن کمک می کند، همچنین باعث افزایش سیستم ایمنی بدن، دفع سموم از بدن و افزایش متابولیسم می شود. از سوی دیگر، عسل به عنوان سوخت در بدن به تولید گلوکز برای تولید انرژی کمک می کند. گلوکز سطح قند مغز را بالا نگه داشته و آن را مجبور به ترشح هورمون های چربی سوز می کند. علاوه براین، خواص ضدالتهابی آن به کاهش التهاب و جلوگیری از بیماری های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

بیشتر بخوانید:رایج ترین مشکلات بهداشتی در گربه ها

نحوه مصرف سیر و عسل

پوست یک حبه سیر را جدا کرده سپس آن را له کنید. یک قاشق چای خوری عسل را در یک فنجان کوچک بریزید و آن را با سیر له شده ترکیب کنید. این دو ماده را به درستی مخلوط کرده و اجازه دهید به مدت 15 تا20 دقیقه بماند سپس صبح زود آن را با معده خالی بخورید.

بیشتر بخوانید:مراقبت در برابر نیش مار در طول سفر

در پایان

بیش از دو حبه سیر برای این ترکیب جادویی استفاده نکنید در ضمن فقط یک بار در روز آن را بخورید. مصرف زیاد سیر منجر به بوی بد دهان، احساس سوزش در دهان یا معده، سوزش معده، تولید گاز، حالت تهوع، استفراغ، بوی بدن و اسهال می شود. اگر باردار یا شیرده هستید یا در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون قبل از مصرف ترکیب سیر و عسل با پزشک خود مشورت کنید.
مترجم: الهه زارعی