۵ هتل لوکس با معماری سنتی در ایران را بشناسید!

۵ هتل لوکس با معماری سنتی در ایران را بشناسید!


منبع: فرزند

193

1400/2/25

12:49


۵ هتل لوکس با معماری سنتی در ایران را بشناسید!

ایران کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی و جاذبه های تاریخی بی شماری است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

طبیعی است که در چنین کشوری شاهد هتل های لوکس و مجلل باشیم. اما ایران به سبب قدمت تاریخی خود، علاوه بر هتل هایی لوکس، دارای خانه های سنتی بی شماری نیز می باشد. همین امر سبب شده تا تجربه اقامت در سوئیتی سنتی و تاریخی، به عنوان جذاب ترین گزینه های اقامتی در کشور ایران باشد.

به دنبال تجربه ای متفاوت و آرامش بخش در سفرتان هستید؟ نظرتان در مورد تجربه اقامت در هتلی سنتی و تاریخی چیست؟ آیا می دانید برترین هتل های لوکس سنتی ایران کدام اند؟ با ما در ادامه همراه باشید تا با ۵ هتل سنتی ایران بهتر آشنا شوید.

۱ . هتل باغ صفائیه یزد

هتل صفائیه از هتل های سنتی شهر یزد محسوب می شود که در منطقه ای خوش آب و هوا و در باغ هایی سرسبز قرار گرفته است. این هتل دارای دو فاز هتل باغ و هتل جدید است که در طراحی و ساخت آن ها از معماری سنتی و مدرن ایرانی استفاده شده است. چشم انداز فوق العاده واحدهای اقامتی هتل صفائیه به باغ هایی سرسبز و زیبا، سبب شده تا این هتل مقصد بسیاری از گردشگران خارجی و ایرانی باشد.

همچنین، هتل صفائیه به سبب موقعیت جغرافیایی مناسب خود، دسترسی آسانی به بسیاری از مناطق گردشگری و تاریخی شهر یزد دارد. به طوری که در کمترین زمان ممکن می توانید خودتان را به مراکز تفریحی و گردشگری یزد برسانید. هتل صفائیه یزد در مجموع دارای ۱۰۵ اتاق و سوئیت و ۴۶ ویلا است که با برخورداری از جدیدترین امکانات رفاهی، از هتل های سنتی و محبوب ایران محسوب می شود.

منبع: هتل یار

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هتل صفائیه یزد به لینک منبع مراجعه کنید.)

تصویر ساختمان سنتی هتل صفائیه یزد

۲ . هتل داد یزد، هتلی دوستدار طبیعت

در قلب شهر تاریخی یزد، هتلی اصیل و سنتی با نام هتل داد یزد قرار گرفته است. هتل داد، هتلی چهار ستاره و مدرن است که خود از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. هر آنچه که برای اقامت در محیطی سنتی و در عین حال با امکانات رفاهی مدرن نیاز دارید، در این هتل قرار گرفته است.

هتل داد یزد علاوه بر هتلی سنتی و مدرن، هتلی دوستدار طبیعت نیز می باشد. شاید برایتان سؤال باشد هتل دوستدار طبیعت یعنی چه؟ طراحی و ساخت هتل داد به گونه ای است که با استفاده از عناصر بومی و معماری سنتی یزد، تلاش شده تا کمترین آسیب به محیط زیست ایجاد شود. همچنین، سوئیت ها و واحدهای اقامتی این هتل بر اساس جدیدترین امکانات روز دنیا و برگرفته از معماری سنتی و اصیل ساخته شده است.

اگر به دنبال تجربه اقامتی آرامش بخش در محیطی سنتی و تاریخی هستید، رزرو هتل داد یزد بهترین انتخاب برای شما است. این هتل دارای ۲ طبقه مثبت و ۱ طبقه منفی است که در مجموع ۸۸ واحد اقامتی در آن قرار دارد.

منبع: هتل یار

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هتل داد یزد، می توانید به لینک منبع مراجعه کنید.)

۳ . هتل مجلل عباسی اصفهان

تا به حال نام هتل عباسی اصفهان را شنیده اید؟ هتل عباسی از کهن ترین و بزرگ ترین هتل های جهان به شمار می رود. درست در زمان شاه سلطان حسین صفوی و در تاریخ ۱۱۲۸ هجری شمسی کاروانسرایی به دستور شاه در این مکان ساخته شد. در طی بازسازی های مختلف، در سال ۱۳۴۵ این مکان به هتل عباسی کنونی تبدیل شد.

البته در بازسازی های هتل عباسی، تمام تلاش بر آن بوده که سبک معماری سنتی آن حفظ و امکانات رفاهی مدرنی به آن افزوده شود. شهرت این هتل به گونه ای است که بسیاری از میهمانان عالی رتبه سیاسی و شخصیت های بین المللی برای اقامت در شهر اصفهان هتل عباسی را بر می گزینند. این هتل در مجموع ۲۲۵ واحد اقامتی دارد.

تنوع واحد های اقامتی، موقعیت مکانی هتل، چشم انداز زیبا، فضای سبز، پرسنل مجرب و آموزش دیده، تالار پذیرایی، رستوران و … برخی از امکانات رفاهی لوکس هتل مجلل عباسی به شمار می رود.

منبع: هتل یار

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این هتل می توانید به لینک منبع مراجعه کنید.)

تصویر لابی هتل عباسی اصفهان

۴ . هتل باغ مشیرالممالک یزد، هتلی متعلق به دوران قاجار

شهر یزد دارای خانه های تاریخی و هتل های سنتی بی شماری است. از معروف ترین هتل های سنتی این شهر می توان به هتل باغ مشیر الممالک اشاره کرد. این هتل در اواخر دوران قاجاریه و توسط میرزا فتح الله مشیر الممالک ساخته شده است. پس از بازسازی و تغییر کاربری این هتل در سال ۱۳۸۲، عنوان اولین هتل باغ ایرانی به هتل مشیرالممالک رسید.

هتل باغ مشیر الممالک علاوه بر اقامتگاهی سنتی، جاذبه گردشگری یزد نیز محسوب می شود و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این هتل باغ در مجموع دارای ۹۲ اتاق و سوئیت اقامتی است که پیشرفته ترین امکانات رفاهی روز دنیا را در اختیارتان قرار می دهد. تجربه قدم زدن در باغی به وسعت ۱۳ هزار متر مربع و تماشای گیاهان و درختان سر به فلک کشیده در محل اقامتتان، قطعاً تجربه فراموش نشدنی ای است.

منبع: هتل یار

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هتل باغ مشیرالممالک یزد به لینک منبع مراجعه کنید.)

۵ . هتل صخره ای لاله کندوان تبریز

هتل صخره ای لاله کندوان را که می شناسید؟ درست در نزدیکی یکی از روستاهای مرموز و عجیب جهان یعنی روستای کندوان، هتل صخره ای با نام هتل لاله کندوان قرار گرفته است. هتلی که هر یک از اتاق هایش در دل کوهی سنگی تراشیده شده و نمونه اش را در هیچ کجای ایران نخواهید یافت. اقامت در خانه هایی سنگی و طبیعی، چه برای طبیعت دوستان و چه برای گردشگران خارجی، تجربه ای خاص و متفاوت است.

تازه جاذبه ای تاریخی و مشهور به نام روستای کندوان در کنار شما قرار دارد. یعنی هم از تکه ای گمشده از تاریخ باستان کشورمان بازدید می کنید و هم در هتلی صخره ای اقامت دارید. البته اقامت در این هتل به این راحتی ها هم نیست. برای رسیدن به هتل لاله کندوان باید ۱۸۰ پله را بالا بروید و خودتان را به واحدهای اقامتی بی نظیر آن برسانید.

منبع: هتل یار

(جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هتل صخره ای لاله کندوان می توانید به لینک منبع مراجعه کنید.)

تصویر سوئیت سنگی هتل لاله کندوان

این ها تنها نمونه های کوچک اما معروفی از هتل های سنتی کشورمان به شمار می روند که با معماری بی نظیرشان زبانزد خاص و عام هستند. هتل های لوکس و مدرن که همه جا وجود دارند. آن چیزی که تجربه اقامتی شیرین را برایمان فراهم می کند، اقامتگاهی متفاوت و سنتی است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو