خرید بیمه خودرو با صدور لحظه‌ای

منبع: دلگرم

67

1400/2/25

13:32


خرید بیمه خودرو با صدور لحظه‌ای

زمانی که خودرویی خریداری می‌کنید، یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، وضعیت بیمه آن است. اما چند نوع بیمه ماشین داریم؟

کدام یک از این بیمه‌ها اجباری هستند؟

معرفی انواع بیمه های خودرو

بیمه شخص ثالث:

شناخته‌شده‌ترین و البته مهم‌ترین نوع بیمه خودرو در ایران، بیمه شخص ثالث است. این بیمه تمام خسارت‌های وارد شده به شخص ثالث را تا سقف تعیین شده و با شرایط مندرج در پرونده بیمه جبران خواهد کرد.

کلیه‌ی اشخاصی که در حوادث رانندگی زیان جانی یا مالی می‌بینند (به غیر از مقصر حادثه) شخص ثالث نامیده می‌شوند.

به طور کلی در بیمه شخص ثالث، با دو نوع خسارت جانی و مالی مواجه هستیم. هرگونه آسیب جسمی، از یک زخم و برخورد معمولی تا نقص یا قطع عضو، از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی ایجاد شده در اثر حادثه و یا فوت از موارد تحت پوشش این بیمه است. خسارت مالی هم شامل تمامی خسارت‌های وارد شده به شخص ثالث و اموال اوست.

بیمه بدنه:

در این نوع بیمه نامه خسارت‌های وارده به کل خودرو مانند آتش سوزی و سرقت خودرو جبران می‌شود.

این حوادث به عنوان خطرات اصلی در در قرارداد بیمه ذکر می‌شوند و شما می‌توانید با قید کردن حوادث احتمالی دیگر در پروندهی بیمه‌ی خود مانند سرقت لوازم ماشین، شکستن شیشه بدون حادثه، وقوع بلایای طبیعی (سیل، زلزله و آتشفشان)، غرامت ایام تعمیرات (استفاده نکردن از وسیله نقلیه بیش از 3روز)، خطر پاشیدن مواد اسیدی مثل رنگ و مواد شیمیایی روی ماشین، و با پرداخت حق بیمه اضافی ماشین خود را تحت پوشش بیمه قرار دهید.

بیمه بدنه از سری بیمه‌های اختیاری است که می‌تواند خسارت‌های مالی راننده را حتی در صورت مقصر بودن جبران کند. پرداخت خسارت بیمه بدنه حتی ممکن است مربوط به برخورد ساده خودرو با در یا ستون پارکینگ باشد.

بیمه بدنه می‌تواند تا سقف مشخص، بسته به مدل ماشین، میزان سالم بودن، نوع خودرو و آپشن‌های اضافی، با دریافت مبلغی، تا حد زیادی خسارت‌های وارد شده به خودرو را جبران کند.

بیمه حوادث:

کلیه سرنشینان خودرو تا ظرفیت مجاز، شخص ثالث محسوب می‌شوند. البته این موضوع فقط شامل خودروی زیان دیده می‌شود و راننده‌ی مقصر، نمی‌تواند از مزایای بیمه شخص ثالث بهره‌مند شود و برای پوشش بیمه راننده مقصر و جبران خسارت‌های وی می‌توان از بیمه حوادث با سرمایه مناسب استفاده کرد.

بیمه سرنشین همراه با بیمه شخص ثالث ارائه می‌گردد؛ پس می‌توان این بیمه را نیز بیمه‌ای اجباری دانست. سقف تعهدات بیمه یاد شده، معمولاً سالیانه افزایش مییابد.

معایب و دردسرهای خرید بیمه نامه به صورت حضوری

شما می‌توانید انواع بیمه‌ی خودرو را با مراجعه به مراکز مختلف شرکت‌های بیمه و به شکل حضوری خریداری یا تمدید کنید. صرف کردن وقت در مراکز بیمه و رفت و آمد در خیابان‌های شلوغ از معایب خرید حضوری بیمه است.

اما گاهی ممکن است علی‌رغم انجام تمام این کار‌ها، یعنی رفت و آمد و صرف وقت و هزینه، به نتیجه دلخواه هم نرسید و مجبور شوید روز کاریِ دیگری به مراکز بیمه مراجعه کنید که شاید این کار برای بعضی از مردم، به سبب شغلشان امکان پذیر نباشد. پس چرا راه راحت‌تر و بی دردسرتری را انتخاب نکنیم؟

خرید انواع بیمه خودرو با بهترین قیمت و آسان‌ترین روش

بهترین و آسان‌ترین روش برای تهیه‌ی بیمه خودرو و دیگر بیمه‌ها، خرید آنلاین بیمه است. شما با استفاده از سایت‌های خرید بیمه آنلاین، همچون بیمه بازار، می‌توانید بیمه مورد نظر خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

لینک خرید بیمه ماشین:

http://bia2safa.net/goto/web/url/2257123

در سایت بیمه بازار به شما امکان مقایسه بین شرکت‌های بیمه داده شده است که شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید با توجه به شرایط و نیازهای خود بهترین بیمه را انتخاب و خریداری کنید.

در بیمه بازار انواع مختلف بیمه‌ها مثل بیمه ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش‌سوزی، بیمه عمر و ... قابل خریداری هستند. از ویژگی‌های بیمه بازار می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • امکان مشاهده تمامی شرکت‌های بیمه
  • مقایسه شرکت‌ها از نظر میزان پوشش و میزان رضایتمندی مشتری
  • استعلام قیمت بیمه‌نامه های مختلف
  • امکان ثبت یادآور برای یادآوری تاریخ سررسید بیمه
  • اطلاع از تخفیف‌ها و ارسال رایگان بیمه‌نامه به سراسر کشور

خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو از بیمه بازار

همانطور که توضیح دادیم، بیمه بدنه خودرو، بیمه‌ای است که خسارات وارد شده به خودرو را جبران می‌کند.

خرید این بیمه اجباری نیست اما داشتن این نوع بیمه برای صاحبان خودرو مزیت‌‌های زیادی دارد. به طور کلی، خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه به دو دسته اصلی و اضافی تقسیم می‌شوند.

بر خلاف بیمه شخص ثالث که معمولاً قیمت مشخصی دارد، بیمه بدنه‌ای که توسط شرکت‌های مختلف به متقاضیان بیمه عرضه می‌شود، می‌تواند قیمت‌های متنوعی داشته باشند.

بسیاری از مردم از محدوده قیمتی بیمه بدنه خودرو اطلاعی ندارند. اما کاربران می‌توانند با استفاده از سایت یا اپلیکیشن بیمه بازار این مشکل را حل کنند و از قیمت بیمه بدنه در شرکت‌های مختلف بیمه‌ای مطلع شوند.

شما می‌توانید با ورود به سایت بیمه بازار و انتخاب بخش بیمه بدنه و سپس وارد کردن نوع و مدل خودرو به همراه سال ساخت آن، قیمت‌ها و شرکت‌های بیمه مختلف را با هم مقایسه کرده و سپس ثبت سفارش کنید.

بلافاصله بعد از ثبت سفارش در بیمه بازار، بیمه نامه شما صادر شده و در زمان مشخص و در محلی که تعیین کرده‌اید به دست شما میرسد.

بیمه شخص ثالث خود را از بیمه بازار بخرید

همانطور که گفته شد بیمه شخص ثالث مهمترین بیمه برای دارندگان خودرو است و داشتن این بیمه نامه اجباریست. ماموران راهنمایی و رانندگی می‌توانند ماشینِ رانندگانی را که بیمه شخص ثالث ندارند را به پارکینگ منتقل کرده و راننده را جریمه کنند.

حال شاید این سوال در ذهنتان به وجود بیاید که چرا بیمه شخص ثالث تا این حد مهم است؟

بیمه شخص ثالث از آن جهت از اهمیت بالایی برخوردار است که در هنگام وقوع تصادف می‌تواند خسارت‌های وارد شده به شخص خسارت دیده را جبران کند. البته این جبران خسارت فقط مختص شخص ثالث حادثه است و راننده‌ای که در حادثه مقصر شناخته می‌شود تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار نمی‌گیرد.

حال تصور کنید که در تصادف خسارت سنگینی به شخص ثالث وارد شده باشد و راننده‌ی خاطی، بیمه ثالث نداشته باشد یا بیمه‌نامه خود را تمدید نکرده باشد. در این صورت مجبور می‌شود هم خسارت را از جیب خود پرداخت کند هم جریمه‌ی دیرکرد تمدید بیمه ثالث را بپردازد.

شاید مشغله کاری به برخی از رانندگان وسایل نقلیه، زمانی برای تمدید یا خرید بیمه ثالث را نمی‌دهد و رانندگان، در روزهای کاری هفته مجبور به حاضر شدن به موقع در سر کار خود باشند. شرکت‌های بیمه برای کسانی که چنین شرایطی را دارند راه حل مناسبی را ارائه کرده‌اند. صدور آنلاین بیمه نامه؛ مناسب‌ترین راه‌حل برای تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث، خرید اینترنتی آن از طریق سایت بیمه بازار است.

شما می‌توانید با ورود به سایت بیمه بازار و انتخاب کردن بخش بیمه شخص ثالث، با خیال راحت بیمه‌نامه خود را تمدید یا خریداری کنید. بیمه نامه‌ شما به صورت آنی صادر شده و شما می‌توانید آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو