همه چیز درباره کابینت آشپزخانه کوچک

همه چیز درباره کابینت آشپزخانه کوچک


منبع: دلگرم

226

1400/2/25

13:32


همه چیز درباره کابینت آشپزخانه کوچک

طراحی کابینت آشپزخانه زمانی به یک چالش تبدیل می ‌شود که فضای کافی برای نصب کابینت وجود نداشته باشد. به دلیل محدودیت ‌هایی که در خصوص این آشپزخانه ‌ها وجود دارد، نمی ‌توان از هر مدل و طرحی برای ساخت کابینت استفاده کرد.

انواع مدل کابینت مناسب آشپزخانه کوچک

قبل از آن که به بررسی انواع مدل کابینت آشپزخانه کوچک بپردازیم، لازم به ذکر است که آشپزخانه ها از نظر ساختار و معماری انواع مختلفی دارند. به عنوان مثال، ساختار برخی از آشپزخانه ها به شکل مربع و برخی به شکل مستطیل است. توجه به ساختار آشپزخانه در نحوه کابینت کردن آن تاثیر زیای دارد. در ادامه به معرفی کابینت های متناسب با مدل آشپزخانه می ‌پردازیم که با استفاده از آن می‌ توانید شاهد یک تغییر اساسی و خوب در آشپزخانه خود باشید.

کابینت آشپزخانه جمع جور

·

کابینت آشپزخانه کوچک مربع شکل: در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک مربعی از پلان U شکل استفاده نمایید. این مدل فضای بیشتری را برای مانور در زمان انجام فعالیت های پخت و پز و یا نظافت برای شما ایجاد می کند و به راحتی می توانید فضای خود را بزرگ تر نشان دهید. یکی از ویژگی های اصلی این مدل آشپزخانه این است که از سه دیوار موجود در مکان به طور کامل استفاده می کند. این در حالی است که در مدل های دیگر مانند آشپزخانهL تنها از دو دیوار استفاده می شود. به همین دلیل مدل U کارآمدی آشپزخانه را افزایش می دهد. در آشپزخانه Uشکل با عرضی مناسب می توانید جزیره آشپزخانه نیز داشته باشید. می توانید با قرار دادن یک جزیره کوچک و ساده در آشپزخانه های مربعی تعداد کابینت های آشپزخانه تان افزایش دهید و از آن به عنوان میز کار، فضای غذا خوری، سینک و یا گاز رومیزی استفاده نمایید. به این ترتیب با یک تیر چند نشان می زنید و فضای کوچک آشپزخانه مربع شکل خود را کارآمد تر می کنید.

کابینت آشپزخانه کوچک باریک: این آشپزخانه ‌ها فضای اندکی برای قرار دادن کابینت‌ ها دارند و اغلب نمی‌ توان در دوطرف دیوار آشپزخانه کابینت نصب کرد. با این حال با کمک انتخاب صحیح کابینت، می ‌توانید نمای زیبایی به آشپزخانه ببخشید. در طراحی کابینت آشپزخانه های باریک با متراژ پایین، کابینت های یک طرفه فضای حرکت را بازتر می کند و هم چنین می توان از امتداد سطح کانتر به عنوان فضای کوچک غذا خوری استفاده کرد. بهتر است این کابینت ها را یک سره در نظر بگیرید تا مرزهای آن چندان مشخص نباشد. به این ترتیب با ایجاد اختلالات بصری به سادگی می توانید آشپزخانه خود را بزرگ تر از اندازه واقعی آن نشان دهید. ایده ای که برای افزایش ظرفیت کابینت یک طرفه وجود دارد، افزایش ارتفاع کابینت تا سقف است. با افزایش ارتفاع کابینت می توان تعداد قفسه های آن را افرایش داد و در نتیجه فضای بیشتری را برای نگهداری وسایل به وجود آورد تا از بیشتر فضای آشپزخانه استفاده کرده باشید.

کابینت آشپزخانه کوچک قناس دار: در خانه هایی که کاملا نرمال و طبق قاعده و اصول ساخته شده اند چیدمان راحت تر خواهد بود، اما اگر بنا به هر دلیلی ساختار خانه از حالت نرمال خارج باشد لازم است دقت زیادی برای چیدمان آن به خرج دهید. در طراحی آشپزخانه های قناس باید طرح ریزی بسیار دقیقی برای کوچک ترین فضاها قبل از هر گونه اقدامی صورت بگیرد. کابینت گوشه آشپزخانه به دلیل این که در فضاهای به نظر بلا استفاده قرار می گیرند باید جزء مهمی از این نقشه ریزی باشند. این کار علاوه بر زیباتر نمودن شکل ظاهری کابینت های شما، اجازه استفاده مفید از فضای داخل آن را نیز به شما می دهد و فضای پرت را به حداقل می رساند. کابینت های گوشه در مدل های مختلفی ساخته می شوند که درب دولنگه، کشوهای عمود برهم و کابینت کنجی منحنی از انواع آن می باشند.

فضای قناسی آشپزخانه

متریال کابینت آشپزخانه کوچک

وجود نور کافی در آشپزخانه های کوچک یکی از آیتم های حیاتی می‌ باشد. وجود نور کافی باعث خواهد شد آشپزخانه کوچک شما دل باز تر و بزرگ تر از حد واقعی خودش نشان بدهد. در نتیجه، در ساخت کابینت مناسب آشپزخانه کوچک می بایست از متریالی استفاده شود که بتواند به بازتاب نور در آشپزخانه کمک کند. به این منظور می توان از کابینت های هایگلاس و یا کابینت پلی گلاس و پولیش استفاده کرد. کابینت های هایگلاس ظاهری براق و شفاف دارند و نور را به صورت کامل منعکس می کنند و برای همین بهترین گزینه برای آشپزخانه های کوچک هستند. کابینت هایگلاس طرح ها، مدل ها و رنگ های متنوعی دارند و استفاده از رنگ های روشن آن در آشپزخانه های کوچک بسیار ایده آل خواهد بود. کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس به دلیل بازتاب نور یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید در آشپزخانه خود داشته باشید.

سبک کابینت مناسب آشپزخانه کوچک

لازم است بدانید که برای آشپزخانه های کوچک بهتر است که کابینت ها تا حد امکان خلوت و ساده باشند. کابینت های شلوغ نظیر کابینت های سبک کلاسیک به خودی خود کاملا شلوغ هستند و استفاده از این کابینت های شلوغ و پرجزئیات سبب می شود که آشپزخانه شما بیش از حد شلوغ و درهم به نظر برسد. سبک کابینتی که برای آشپزخانه کوچک پیشنهاد می شود، کابینت های مدرن هستند. کابینت های مدرن معمولا ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی خاصی هستند. کابینت های براق و گلاس که در دسته و خانواده کابینت مدرن قرار می گیرند، معمولا مناسب ترین انتخاب برای اجرای یک کابینت مدرن در آشپزخانه های کوچک می باشند.

بهترین رنگ کابینت در فضای کوچک

هر چه آشپزخانه شما کوچک تر باشد، انتخاب رنگ مناسب برای کابینت ها دشوار تر و حساس تر خواهد بود، زیرا باید سعی شود آشپزخانه دل باز بودن خود را کماکان حفظ نماید. در عین حال بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کوچک رنگ هایی هستند که باعث می شوند آشپزخانه شما بزرگ تر و دل باز تر به نظر برسد. استفاده از رنگ های تیره می تواند هر فضایی را کوچک و دل گیر کند و کاهنده نور طبیعی آن باشد، چه برسد به آن که خود فضا به قدر کافی کوچک و کم نور هم باشد. مهم ترین اصل در بزرگ نشان دادن محیط آشپزخانه استفاده از رنگ های روشن است. شما می توانید هر رنگ روشنی را متناسب با تم آشپزخانه خود انتخاب کنید.

رنگ کابینت

احتمالا سفید اولین گزینه ای است که برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کوچک به ذهن می رسد. انتخاب رنگ سفید برای فضاهای کوچک و محدود انتخاب هوشمندانه ای است. استفاده از این رنگ باعث پاکیزه و منظم نشان دادن محیط می شود و ظاهری خلوت و آراسته به آشپزخانه شما می بخشد. هر چه فضا خلوت تر و سامان یافته تر باشد مسلما بزرگ تر و جادارتر هم خواهد بود. به علاوه، رنگ سفید موجب انعکاس هر چه بیشتر نور در فضا و در نتیجه دلب از و بزرگ به نظر آمدن آن می گردد. استفاده از رنگ سفید در کنار اشیای براق مانند کابینت های هایگلاس، دستیگره های درخشان و آیینه های تزیینی می تواند ترکیبی ایده آل جهت بزرگ کردن فضا باشد.

استفاده از رنگ های خنثی مانند رنگ کرم یا خاکی نیز انتخاب خوب دیگری برای کابینت آشپزخانه کوچک می باشد. بهتر است که برای رنگ کابینت آشپزخانه خود از ترکیب رنگ کرم و قهوه ای روشن استفاده نمایید زیرا ممکن است رنگ کرم به تنهایی فضا آشپزخانه را یک نواخت و خسته کننده کند. این رنگ مناسب برای تمامی فضاهای کوچک بوده و علاوه بر زیبایی، به بزرگ تر دیده شدن فضا نیز کمک خواهد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو