سخنگوی نظامی گردان‌های القدس بر ادامه حمایت‌های این گروه از ملت فلسطین در تمامی نقاط این سرزمین تا توقف جنگ در قدس، مسجد الاقصی و غزه، کرانه باختری و اراضی اشغالی تاکید کرد. گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به فتح نیز ضمن دعوت برای شرکت در نبرد برای قدس و فلسطین، به شهرک‌نشین‌ها هشدار داد فورا این سرزمین را ترک کنند.

 به گزارش سایت العهد، گردان‌های شهدای الاقصی، وابسته به جنبش فتح در بیانیه‌ای برای شرکت در نبرد دفاع از قدس و فلسطین فراخوان داده و اعلام کرد: از رهبری فلسطین و برادران‌مان در دستگاه‌های امنیتی می‌خواهیم در نبرد دفاع از قدس و فلسطین شرکت کنند.

این گردان‌ها در ادامه بر وحدت ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگران و جنایات آنها تاکید کرده و از شهرک‌نشین‌ها خواستند فورا از سرزمین و مقدسات فلسطینی‌ها بیرون بروند چرا که در غیر این صورت در این سرزمین هرگز در امنیت و آرامش نخواهند بود.

همزمان ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های القدس اظهار کرد: امروز سومین سالگرد تصمیم ملعون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی جهت تحمیل واقعیتی جدید به این سرزمین است که در آن حق تاریخی فلسطینی‌ها از آن حذف شده است.

ابوحمزه تاکید کرد: نبرد "شمشیر قدس" در سراسر جغرافیای تاریخی فلسطین  آغاز شد تا باطل بودن تصمیمات احمقانه‌ای را که دونالد ترامپ در پیش گرفت، ثابت کند و نشان دهد که فلسطین یکپارچه بوده و قدس پایتخت ابدی آن است و هیچ قدرتی نمی‌تواند این مساله را تغییر دهد.

سخنگوی گردان‌های القدس با ادای احترام به ساکنان قدس و آنهایی که در مسجد الاقصی حضور دارند و در درگیری‌هایشان با دشمن بر نبرد قهرمانانه شمشیر قدس تکیه داشته و معامله قرن و پایتختی قدس برای رژیم اشغالگر را ساقط کردند، گفت: تصمیم برای انتقال سفارت در برابر پایداری و مقاومت مردم آن هرگز تغییری در جایگاه قدس به عنوان پایتختی دینی، سیاسی و تمدنی ایجاد نخواهد کرد.

او در ادامه از ساکنان کرانه باختری اشغالی که امروز نقاط برخورد با دشمن را به آتش کشیده‌اند، خواست بر درگیری‌ها و برخوردها با دشمن بیفزایند.

ابوحمزه خطاب به ساکنان کرانه باختری اشغالی گفت: ما در کنار شما هستیم، همینطور به مردم‌مان در اراضی اشغالی سال ۴۸ که به ندای قدس پاسخ داده و با نژادپرستی صهیونیست‌ها و زورگویی شهرک‌نشین‌ها برای رسیدن به حق تاریخی‌شان در این سرزمین و مخالفت با اشغالگری مقابله کردند، درود می‌فرستیم.

او در پایان نیز تاکید کرد که مقاومت به حمایت از ملت فلسطین و دفاع از آنها تا زمانی که جنگ در مسجد الاقصی، قدس، غزه، کرانه باختری و اراضی اشغالی متوقف شود، ادامه می‌دهد.