گل آنتوریوم و نحوه تکثیر؛ ویدیو طرز نگهداری آن

منبع: آسان طب

1,976

1398/2/27

20:55


گل آنتوریوم یکی از گلهای زیبایی است که برای تزیین سبد گلهای مهم مثل خاستگاری یا بله بران به وفور استفاده می شود. این گل بسیار زیباست و به دو روش بذر و قلمه تکثیر می شود. برای تکثیر آن باید در فصل بهار اقدام نمایید. گل آنتوریوم از خانواده گل شیپوری است و باید در جای گرم نگهداری شود. در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره گل آنتوریوم اطلاعاتی را تقدیم می کنیم.

همه چیز در مورد گل آنتوریوم

 

گل آنتوریوم

جنس گل آنتوریوم (Anthurium) متعلق به خانواده گل شیپوری است و حدود 550 گونه دارد. آن ها گیاهان همیشه سبز گلخانه ای بوده و برخی از آن ها قابل نگهداری درون آپارتمان وساختمان هستند. گل آنتوریوم ها غالبا به واسطه اسپاته رنگی و زیبا و همچنین برای برگ های زینتی مورد توجه می باشند. برخی از گونه های گل آنتوریوم مانند A.andreanum اسپاته قرمز و زیبا و برگ های همیشه سبز قلبی شکل ایجاد می نمایند که برای مدت طولانی به خصوص در دوران گلدهی می توان از آن ها درون ساختمان استفاده نمود. گل های آن ها خیلی ریز بوده به صورت سنبله فشرده اسپادیس از میان اسپاته رنگی ایجاد می شوند که در مجوع زیبایی خاصی به گیاه می دهند.

گل آنتوریوم چیست؟

گل آنتوریوم

گل آنتوریوم بایستی در جای گرم نگاهداری شود به خصوص درون گلخانه که دمای ثابتی داشته باشد. درجه دما در زمستان نبایستی به پایین تر از Cْ15 برسد. خاک گلدان بایستی از مخلوطی از پیت و خزه خرد شده (البته خزه اسفا گنوم توصیه می شود) درست کرد به ترتیب به صورت 1/4 و 3/4 مقداری خاک لوم و ذغال خرد شده نیز به آن اضافه نمایید. ته گلدان را شن دانه درشت بریزید که نوک رویشی آن کاملا بالای خاک قرار گیرد.

آبیاری منظم و دمای بالا و ثابت و نور کافی لازمه رشد گیاه است. در هوای گرم آبیاری بیشتر لازم است و تامین رطوبت اسپری برگ ها انجام می گیرد. در گلخانه اطراف گلدان ها بایستی خیس شوند تا رطوبت کافی برای گیاه ایجاد شود. برای نتیجه بهتر، گلدان های درون ساختمان و آپارتمان بهتر است درون ریز گلدانی بزرگ و یا تشتی قرار گیرند که دارای آب و یا ابر خیس شده می باشد. گیاه را در تابستان در معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید. یک دو یا سه هفته یک بار با کود مایع تغذیه نمایید. ریشه هایی که از اطراف گیاه تولید می شوند آن ها را با قرار دادن درون خزه مرطوب نگاه دارید. اگر انشعابات فرعی اطراف گیاه را قطع نمایید گل های زیباتر و با کیفیت بهتری تولید می شود.

بیشتر بخوانید:

مواظب گل قهر و آشتی خود باشید؛ 5 کلیپ دیدنی

تکثیر گل آنتوریوم

گل آنتوریوم

برای تکثیر گل آنتوریوم در بهار گیاه را از گلدان بیرون آورده آن را تمیز نموده و ریشه آن را همراه با یک یا دو نقطه رویشی تقسیم نمایید و مجددا هر کدام از تقسیمات را جدا گانه در خاک مخصوص خود در گلدان کوچکتر قرار دهید. مراقبت نمایید تا به حد بلوغ گلدهی برسند. رطوبت و گرمای ثابت مورد نیاز آن هاست. از طریق بذر برخی گونه ها را نیز می توان تکثیر نمود. برای گلدهی بیشتر، در زمستان گیاه را در جای خنک قرار دهید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از مجله پزشکی آسان طب درباره گل آنتوریوم تقدیم تان کردیم بهره کافی را برده باشید.

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو