یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با متقارن شدن دامنه نوسان معادلات در نمادهای متوسط و کوچک بازار روان‌تر خواهد شد.

بورس تهران امروز در پایان معاملات با افزایش ۵ هزار و ۵۱۹ واحد روبه‌رو شد. گرچه امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن ۲ هزار و ۹۶۷ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۱۱ هزار و ۹۰۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۷۵۴ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۴۷ صدم درصد رشد کرده است.

بازار سرمایه در انتظار گزارش‌های مثبت/ سهامداران عجله نکنند

محمد خبری زاده، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص روند امروز بورس گفت: بازار امروز مثبت بود ولی کلیت بازار خیلی جذابیت نداشت. امروز چند شرکت و صنعت بزرگ مثبت بود اما مجددا آن سهم‌هایی که در صف فروش بودند در همان وضعیت باقی ماندند.

وی افزود: اتفاق خوب امروز متقارن شدن دامنه نوسان و کم شدن حجم مبنا در خیلی از نمادها بود که باعث شد قیمت پایانی آن‌ها منفی بخورد و امید به اصلاح آن‌ها در آینده‌ای نزدیک زیاد شود. 

خبری زاده اظهار کرد: با متقارن شدن دامنه نوسان معادلات در نمادهای متوسط و کوچک بازار روان‌تر خواهد شد و امروز هم شاهد آن بودیم. امروز در یک سری از نمادهایی که حجم مبنای آن‌ها یک میلیون برگ سهم بود، با قوانین جدید حدود ۵۰۰ هزارتومان شد. 

وی بیان کرد: گزارش‌های ۱۲ ماهه به زودی منتشر میشود و مطابق محاسبات و انتظارات گزارش‌های جذابی برای بازار باشد و شاید به عنوان یکم محرک کمک کند. 

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بازار شرایط ملتهبی را در روزهای پیش از انتخابات طی خواهد کرد، گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری مشخص شدند اما باید بدانیم که سیاست‌های آن‌ها در قبال بازار سرمایه و سیاست‌های اقتصادی چیست.

وی گفت: در حال حاضر در این بازار نوسانی نباید تصمیم عجولانه گرفت. در این چند روز اگر کسی خرید میخواهد انجام دهد خیلی با دقت و تحلیل باید برخورد کند چون که روزهای پرنوسانی است. کسانی هم که سهامدار هستند نباید بخاطر این نوسانات دلسرد شوند و نگاه بلندمدت داشته باشند.