رکورد ویژه: سردار آزمون دو هفته پیش در دیدار برابر لکوموتیو مسکو هت‌تریک کرد و به این ترتیب با ۱۹ گل زده به تنهایی در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ روسیه قرار گرفت. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده او در جدول آرتم دزوبا، دیگر مهاجم زنیت است؛ ستاره ۳۱ ساله روس که رفاقت نزدیکی هم با سردار دارد. دزوبا ۱۶ گل به ثمر رسانده و حالا بعد از تثبیت قهرمانی زنیت، یک رقابت درون‌تیمی بین این دو بازیکن برای ربودن کفش طلا در گرفته است. در این بین برتری سه گله سردار باعث می‌شود او در فاصله یک هفته به پایان رقابت‌ها، شانس بسیار بیشتری برای موفقیت داشته باشد. آزمون فصل گذشته آقای گل لیگ روسیه شد و اگر امسال هم این عنوان را به‌دست بیاورد، تبدیل به اولین بازیکن آسیایی خواهد شد که در یک لیگ اروپایی دو بار آقای گل می‌شود. از فوتبال ایران قبلا علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی هم هر کدام یک‌بار برترین گلزن لیگ‌های هلند و پرتغال شده‌اند.

ترانسفر بزرگ: همیشه این شبهه وجود داشته که ترانسفر سردار آزمون به یک تیم بزرگ اروپایی تنها روی کاغذ اتفاق می‌افتد. این یعنی رسانه‌ها مطالبی در مورد حضور او در تیم‌های مختلف می‌نویسند، اما آخرش آزمون در همان لیگ روسیه از تیمی به تیم دیگر منتقل می‌شود. همه اینها درست، اما این بار حجم مطالبی که مطبوعات اروپایی در مورد آینده آزمون می‌نویسند بسیار چشمگیر است و با گذشته قابل مقایسه نیست. درحال‌حاضر طیف وسیعی از گمانه‌زنی‌ها صورت می‌گیرد؛ از اینکه آزمون ممکن است جانشین ادین ژکو در رم شود یا اینکه در همان لیگ ایتالیا به عضویت آتالانتا در بیاید. حالا شما فرض کنید او واقعا رمی شد و تجربه حضور در کنار ژوزه مورینیو را به‌دست آورد؛ چقدر جذاب خواهد بود! برخی حتی از آزمون به عنوان جانشین احتمالی ارلینگ هالند در دورتموند نام می‌برند. ما هم مثل شما فقط این اخبار را می‌شنویم و فعلا ایده‌ای نداریم، اما یادتان باشد سردار فقط یک فصل دیگر با زنیت قرارداد دارد و فعلا هم با او برای تمدید حرفی نزده‌اند. این یعنی باشگاه روسی احتمالا به فروش مهاجم ایرانی‌اش فکر می‌کند.

 بدهی ملی: همه آنچه در دو بخش قبلی خواندید در مورد مسائل باشگاهی بود، اما ما به زودی با سردار آزمون در تیم‌ملی هم کار بسیار مهمی داریم؛ آنجا که امیدواریم گلزنی برای این پسر، به اندازه زنیت ساده باشد و او گره کور صعود را برای فوتبال ایران باز کند. تیم‌ملی برای راهیابی به جام‌جهانی نیاز ویژه به درخشش این مهاجم بین‌المللی خود دارد مدت‌هاست که گل‌های سردار صرفا در مسابقات ضعیف و کم‌اهمیت به‌ثمر می‌رسد. او بعد از حضور ناموفق در جام‌جهانی، در جام‌ملت‌ها هم فقط دروازه رقبایی همچون یمن، ویتنام و چین را باز کرد. آزمون در ادامه در دو بازی حیاتی مقابل بحرین و عراق هم از گلزنی باز ماند. امیدواریم خردادماه پیش رو سردار به روند زدن گل‌های کم‌اهمیت پایان بدهد و در بازی برگشت با عراق و بحرین در حد نامش ظاهر شود. او به هوادارانش در ایران، ساختن چند خاطره باشکوه ملی را بدهکار است؛ شبیه کاری که بزرگانی همچون علی دایی، خداداد عزیزی و کریم باقری انجام دادند. ما منتظریم، وقتش حالاست.