طرز تهیه مشکوفی دو رنگ

طرز تهیه مشکوفی دو رنگ

مشکوفی یک دسر سنتی ایرانی و از شهر مازندران است که تقریبا مشابه فرنی طبخ می شود. پایه این دسر از نشاسته و شیر تهیه می شود که می توان با زعفران دم کرده یا پودر کاکائو آن را یک یا دو رنگ تهیه و سرو نمود. این دسر را می توان برای افطار ماه مبارک رمضان تهیه نمود. همچنین این دسر را می توان در مهمانی ها و جشن ها سرو کرد. می توان این دسر را با استفاده از اضافه کردن پودر ژلاتین، به صورت قالبی یا تک نفره تهیه نمود. می توان برای رنگی کردن دسر غیر از زعفران یا پودر کاکائو از رنگ های مجاز خوراکی یا عصاره غلیظ لبو استفاده کرد و به سفره افطار تنوع بخشید. مشکوفی دو رنگ به صورت لایه لایه در ظرف ریخته می شود و برای جدا کردن لایه ها از هم، از پودر بیسکوییت استفاده شده است. این دسر را می توان به صورت تک نفره در جام یا گیلاس تهیه نمود و در مهمانی ها سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مشکوفی دو رنگ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم مشکوفی دو رنگ
شیر۱ پیمانه
نشاسته گلیک و نیم قاشق غذا خوری
شکر۱ قاشق غذا خوری
گلاب۱ قاشق غذا خوری
زعفرانبه مقدار دلخواه
پودر بیسکوییت۵ عدد
خامه صبحانه۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه مشکوفی دو رنگ

مرحله اول

برای تهیه دسر مشکوفی خوشمزه به صورت دو رنگ در ابتدای کار یک قابلمه بر می داریم. شیر سرد را اضافه کرده و نشاسته را در شیر سرد حل می کنیم. سپس به مقدار دلخواه شکر می ریزیم. و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مدام دسر را هم می زنیم تا غلیظ شود و شکل فرنی را به خود بگیرد. در ادامه، گلاب و خامه را اضافه کرده و مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم کمی حرارت ببیند. قابلمه را از روی حرارت برداشته مواد را به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله سوم

در یک از ظرف ها زعفران اضافه می کنیم. در آخر زعفران را اضافه می کنیم. در ظرف دوم چیزی اضافه نمی شود. در ظروف جام یا گیلاس، لایه اول را می ریزیم. صبر می کنیم تا کمی نیم بند شود، پودر بیسکوییت را روی آن ریخته و لایه سوم را می ریزیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که به سلیقه خود رنگ بندی ها را می توان انتخاب کرد. در ادامه صبر می کنیم جذب بیسکوییت ها شود و سپس یک لایه دیگر بیسکوییت و لایه آخر نیز از مواد می ریزیم و درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و رویه ببندد.

مرحله پنجم

در مرحله آخر برای تزیین از پودر پسته و خلال بادام استفاده می شود. توجه داشته باشید که می توان یک قاشق پودر کاکائو را در کمی آب حل کرد و مواد را با پودر کاکائو سه رنگ تهیه کرد و به صورت لایه ای درون ظرف ریخت.