همزمان با پایان مقطع ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور، در  برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر سیما اظهار کرد: ما از ۲۱ اردیبهشت به مدت پنج روز ثبت‌نام‌ها را داشتیم. سنت سیاسی در کشور دارد شکل می‌گیرد که روز آخر تعداد بیش‌تری ثبت‌نام کنند.

وی در همین راستا ادامه داد: تا پایان روز چهارم ۳۰۴ نفر و در روز آخر به تنهایی ۲۸۸ نفر آمدند. در مجموع ۵۹۲ نفر مراجعه کردند. در ادامه کار همه مدارک برای شورای نگهبان ارسال می‌شود. امروز دوستان شورای نگهبان آمدند و ما طی یک لیستی مدارک را به آن‌ها تحویل دادیم.

وی سپس گفت: دوره گذشته ۱۶۳۶ نفر برای ثبت‌نام اقدام کرده بودند و در این دوره ۶۸۶ نفر حاضر شدند. به نظرم روند عقلایی و منطقی طی شده است. ما بر اساس ماده ۳۵ قانون بر این مورد تاکیدات زیادی داشتیم. من هم همیشه می‌گفتم افراد خود را با این قانون مطابقت بدهند و بعد برای ثبت‌نام بیایند.

رییس ستاد انتخابات کشور در رابطه با جنسیت ثبت‌نام کنندگان گفت: ۹۳/. آقایان و ۷/. خانم‌ها بودند. دوره قبل ۹۲ آقایان و ۸ درصد خانم‌ها بودند.

وی سپس با اشاره به ترکیب سنی ثبت‌نام کنندگان گفت: کسانی که بالای ۴۰ سال هستند جمعیت بیش‌ترمان بود. بیش از ۸۰/. در رنج ۴۰ و ۷۵ سال هستند.

عرف گفت: کارشناسی ارشد بیش‌ترین فراوانی را در سطح تحصیلات داشت. ۹۷ نفر دکتری داشتند. ۳۶/. امسال سابقه ایثارگری داشتند. آخرین آمار مربوط به کسانی بود که پیش‌تر در انتخابات شرکت کرده بودند که ۸/. آمار را تشکیل می دادند.

وی گفت: این دوره تقریبا همه گروه‌های سیاسی ثبت نام کردند. از جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلب و جریان اعتدال و مستقل افرادی آمدند و توزع نسبی از همه علایق و سلایق سیاسی خود را عرضه کردند که باید در مراحل بعدی شرایط نوعی صورت بگیرد که همه این گروه‌های سیاسی نمایندگان خود را داشته باشند.