افزایش مصرف غذاهای غنی از پروتئین هنگام تلاش برای کاهش وزن در ایجاد حس سیری برای طولانی مدت کمک می کند. پروتئین یکی از حیاتی ترین عناصر مغذی مورد نیاز بدن برای بازسازی و رشد سلول به شمار می آید.

به طور کلی فرد برای داشتن تناسب اندام و سلامت لازم است روزانه 0.8 گرم پروتئین مصرف کند. هنگامی که برای کاهش وزن رژیم خاصی می گیرید بسته به هدف تناسب اندام میزان پروتئین دریافتی افزایش می یابد، اما به یاد داشته باشید کالری ها هنوز شمارش می شوند، بنابراین نوع پروتئینی که به رژیم غذایی خود اضافه می کنید بسیار مهم است. افزودن پروتئین با کیفیت خوب و حاوی کالری کم برای لاغری موثر است. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند تا از بهترین منابع پروتئین برای افزودن به رژیم غذایی معرفی شده اند.

پنیر کلبه

پنیر کلبه یا کوتاژ جز اصلی بسیاری از رژیم های کم کالری است. 100 گرم پنیر کلبه حاوی 11 گرم پروتئین است. علاوه بر این، این نوع پنیر دارای کلسیم و کالری کمی است. روش های زیادی برای افزودن پنیر کلبه به رژیم غذایی وجود دارد. پنیر کوتاژ ضمن افزایش حس سیری به شما در روند لاغری کمک می کند.

آجیل

انتخاب خوراکی های ناسالم برای میان وعده ها اغلب برنامه کاهش وزن را مختل می کند. برای ادامه مسیر باید میان وعده های سالم را انتخاب کنید و چیزی بهتر از آجیل وجود ندارد. آجیل و دانه ها منبع خوبی از پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری هستند. یک مشت آجیل ضمن تامین 6 تا10 گرم پروتئین برای بدن شما را تا وعده غذایی بعدی سیر نگه می دارد.

عدس

عدس خوشمزه و راحت برای پخت منبع عالی پروتئین برای گیاهخواران محسوب می شود. انواع مختلفی از عدس برای افزودن در رژیم غذایی وجود دارد که همه آنها حاوی مواد مغذی و پروتئینی هستند که از برنامه کاهش وزن پشتیبانی می کنند. یک فنجان عدس حاوی 18 گرم پروتئین و حدود 16 گرم فیبر است. عدس علاوه بر ایجاد حس سیری به حرکت آسان روده کمک می کند.


سینه مرغ

سینه مرغ منبع دیگری از پروتئین با کیفیت بالا برای افراد غیرگیاهخوار است. 85 گرم مرغ حاوی حدود 20 گرم پروتئین و فقط 1 گرم چربی است. سینه مرغ با کم پایین برای مدت طولانی تری شما را سیر نگه می دارد. هنگام پخت مرغ از روغن و چربی زیاد استفاده نکنید و مقداری سبزیجات کنار غذای خود اضافه کنید، همچنین سعی کنید مرغ تازه بخرید و از خوردن مرغ فرآوری شده خودداری کنید.

تخم مرغ کامل

تخم مرغ همه فن حریف یکی از مقوی ترین غذاها به شمار می آید. یک عدد تخم مرغ کامل حاوی 6 گرم پروتئین و سایر ریز مغذی های مورد نیاز بدن برای عملکرد مناسب بدن است. اعتقاد بر این است زرده تخم مرغ باعث افزایش سطح کلسترول بد خون می شود، اما حاوی حداکثر پروتئین هستند، بنابراین توصیه می شود هنگام تلاش برای کاهش وزن تخم مرغ را به میزان متوسط مصرف کنید. برای سالم تر شدن تخم مرغ برخی از سبزیجات مانند اسفناج، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی را کنار آن بخورید.
مترجم: الهه زارعی