طرز تهیه بیسکویت زیره

طرز تهیه بیسکویت زیره , دستور پخت بیسکویت زیره

بیسکویت زیره یک بیسکوییت ساده با طعم متفاوت است. زیره درون بیسکوییت باعث ایجاد طعم خوب و متفاوت می شود. این بیسکوییت را با کاتر دلخواه برش داده و درون فر می پزند که می توان در ظروف در دار در یخچال نگه داری کرد. این بیسکوییت ها را می توان به عنوان یک میان وعده سالم و خوشمزه برای کودکان و نوجوانان تهیه نمود و در کنار چای یا قهوه سرو کرد. نشاسته ذرت در این بیسکوییت باعث ایجاد بافت منسجم و پوک می شود. در این بیسکوییت از دانه های زیره استفاده شده است که در هنگام خوردن، زیر دندان حس می شود و طعم آن آزاد می شود. زیره علاوه بر طعم و بوی خاصی که ایجاد می کند، خواص زیادی برای سلامتی سیستم گوارشی و خون سازی بدن دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکوییت زیره در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت زیره
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند۴۵ گرم
وانیلمقداری
دانه زیرهنصف قاشق غذا خوری
آرد سفید۱۶۶ گرم
نشاسته ذرت۲۲ گرم
روغن مایع۴۵ گرم

طرز تهیه بیسکویت زیره

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت خوشمزه و ساده با طعم زیره در ابتدای کار، یک کاسه بر می داریم و تخم مرغ و وانیل را درون آن می ریزیم. سپس با قاشق آن را مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس پودر قند و روغن را روی آن می ریزیم و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس نشاسته ذرت و زیره را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا یک دست شود. در ادامه آرد را کم کم و در چند مرحله اضافه می کنیم تا خمیری نچسب بدست آید. این خمیر را ورز نمی دهیم و نیازی به استراحت ندارد.

طرز تهیه بیسکویت زیره

خمیر را روی یک نایلون می ریزیم. سپس یک نایلون دیگر روی آن قرار می دهیم و با وردنه آن را باز می کنیم تا ضخامت آن به ۳ الی ۴ میلی متر برسد. وقتی خمیر یکدست باز شد، نایلون روی آن را کنار می گذاریم و با کاتر برش می دهیم.

مرحله چهارم

کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم و با روغن کمی روی آن را چرب می کنیم. سپس خمیر های برش خورده را در سینی فر می چینیم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

بیسکوییت ها انقدر باید درون فر باشد تا کف شیرینی طلایی شود. سپس از فر خارج کرده و می گذاریم تا از حرارت بیفتد. سپس بیسکوییت ها را به آرامی از روی کاغذ جدا کرده و در ظرف مناسب سرو می کنیم یا در ظرف در بسته در یخچال نگه داری می کنیم.