روایت ساخته شدن «گاو خشمگین»

روایت ساخته شدن «گاو خشمگین»


منبع: برترین ها

115

1400/2/27

08:27


جی گلنی ،نویسنده کتاب «گاو خشمگین:تولید» از علاقمندان رابرت دنیرو بود.جی گلنی نویسنده‌ای اهل ساسکس انگلستان ابتدا با کارگزار رابرت دنیرو تماس برقرار کرد .

دنیای تصویر آنلاین: جی گلنی ،نویسنده کتاب «گاو خشمگین:تولید» از علاقمندان رابرت دنیرو بود.جی گلنی نویسنده‌ای اهل ساسکس انگلستان ابتدا با کارگزار رابرت دنیرو تماس برقرار کرد . سال 2016 بود. پس از مکاتبه جی با کارگزار رابرت دنیرو، او برایش نوشت که «من فکر می‌کنم باب حاضر به همکاری باشد.»
 

روایت ساخته شدن «گاو خشمگین»

 
رابرت دنیرو علاقمند است در حین گپ و گفت او را باب صدا بزنند.اولین مکالمه میان جی و باب به یک دوستی منتهی شد. که ماحصل این رفاقت دو کتاب است. آخرین کتاب «گاو خشمگین:تولید» به تازگی منتشر شده است.در این کتاب نه تنها رابرت دنیرو خاطرات و عکس‌های شخصی خود را به اشتراک گذاشت بلکه مارتین اسکورسیزی و دیگر عوامل فیلم و بازیگران به ویژه جو پشی با جی همکاری کردند.
 

روایت ساخته شدن «گاو خشمگین»

 
در دوران قرنطینه ادامه فرآیند نگارش کتاب با کمک اپلیکیشن زوم ادامه پیدا کرد.اولین کتاب جی «یک نما:ساخت شکارچی گوزن» نام داشت که ژانویه 2020 منتشر شد.
 
برای نوشتن کتاب «گاو خشمگین» دیگر نیاز به مکاتبه با کارگزار رابرت دنیرو نبود. جی مستقیم به خود رابرت پیام داد و او پذیرفت.
 

روایت ساخته شدن «گاو خشمگین»

 
جی می گوید:« ما هنوز هم نقش آفرینی رابرت دنیرو در گاو خشمگین را به عنوان یکی از بهترین عملکردهایی(یک بازیگر) می‌دانیم که تاکنون در سینما تصویر شده. مردانگی کنترل نشده ای است که با ناامنی و عصبانیت کامل درآمیخته. من هرگز چنین چیزی را (در نقش آفرینی‌ها) ندیده ام. »
 
«گاو خشمگین» داستان جیک لاموتا مشت زن مشهور را روایت می کند.
 

روایت ساخته شدن «گاو خشمگین»

 
در دوران پیش تولید رابرت دنیرو به سنت مارتین در جزایر کارائیب سفر کرد تا با پل شریدر،فیلمنامه‌نویس همکاری کند.تصاویر دنیرو و مارتین اسکورسیزی با بلوز رنگی و نیش باز و لیوان بدست در کارائیب فرسنگ ها با فیلم تلخ و تاریکی که می‌خواستند بسازند، فاصله دارد.
 
جی می‌گوید:« مارتین و باب برنامه داشتند که به جزایر کارائیب سه یا چهار هفته بروند و واقعا می‌خواستند روی فیلمنامه نظارت کنند. آنها دستیاری را با خودشان بردند تا در فیلمنامه و اصلاحیات کمک شان باشد. خانمی که همراه آنها به سفر رفت، گلوریا نوریس بود. خیلی طول کشید تا او را پیدا کنم.»
 
اتاق اسکورسیزی با یادگاری های سینما تزئیین شده است، پوستر فیلم کرک داگلاس «بد و زیبا» محصول 1952 درباره یک تهیه کننده بی پروای سینما است که جنی می گوید فیلم محبوب اسکورسیزی است.
 

روایت ساخته شدن «گاو خشمگین»

 
جی می گوید:«اسکورسیزی مانند من عشق سینماست...گپ زدن با مارتین اسکورسیزی شبیه رفتن به مدرسه سینمایی است.او در چت زوم مقابلم بود بعد ناگهان می‌رفت و صدا می‌زد، جی، جی ،جی پیداش کردم... و مقابل دوربین برمی‌گشت و می گفت این رو نگاه کن... و داستانش را برام می گفت.»
 
جو پشی عادت به مصاحبه ندارد.گلنی در حالی که داشت به صفحات آخر کتاب می رسید.نامه غیرمنتظره‌ای از رابرت دنیرو بدستش رسید که نوشته بود اگر الان وقتت آزاد است،باید باهات حرف بزنم.گلنی ترسید.اما رابرت خبر خوبی داشت.رابرت جو پشی را ترغیب کرده بود که مصاحبه انجام بدهد.
 
رابرت درباره جو پشی گفت:« یک مرد جذاب کله شق است.اما می‌دونم که می‌تونی از پس‌اش بربیایی.»
 

روایت ساخته شدن «گاو خشمگین»

 
گلنی می گوید که در ده دقیقه اول جو پشی سوال ها را جواب داد اما مکالمه ده دقیقه به یک ساعت تبدیل شد...
 
کتاب بعدی گلنی قرار است درباره «راننده تاکسی» باشد. رابرت دنیرو قبل از انتشار کتاب «گاو خشمگین» چند ساعتی با کمک اپلیکیشن زوم تک تک صفحات کتاب را مرور کرد.نخستین نسخه های کتاب ماه مارس امسال منتشر شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو