۱۰ راه برای شاد کردن همسر

۱۰ راه برای شاد کردن همسر


منبع: آرگا

130

1400/2/27

09:29


در زندگی مشترک عاملی که بیش از هر چیز به دوام رابطه زن و شوهر کمک می کند کیفیت روابط عاطفی آنان می باشد ابراز احساسات و شاد کردن همسر یکی از مواردی است که می تواند این رابطه عاطفی را تحکیم ببخشد.

بیشتر زوج ها این تصور را دارند که با مرور زمان عشق و علاقه آنها نسبت به یکدیگر کمرنگ می شود و میان آنها فاصله ایجاد می شود، در صورتی که با ایجاد تغییرات کوچک می توانند از ایجاد فاصله عاطفی دوری کنند برای ایجاد این تغییرات راهکارهای مختلفی وجود دارد یکی از این راهکارها شاد کردن همسر به بهانه ها و روش های مختلف می باشد در این مطلب بیشتر در رابطه با راه های خوشحال کردن همسرتان مطالعه خواهید کرد.

راه های ساده شاد کردن همسرتان

راهکارهای شاد کردن همسر:

شناخت تفاوت ها در زندگی مشترک زوج ها را به درک درستی نسبت به یکدیگر می رساند و میزان همدلی و همراهی آنان را افزایش می دهد همچنین شناخت علایق به درک و همدلی زن و شوهر کمک می کند شما باید از علایق همسرتان به خوبی آگاه باشید و با شناخت این علایق رابطه عاطفی قوی تری داشته باشید.

۱- سفر رفتن:

برنامه ریزی و چیدن مقدمات یک سفر دو نفره و غافلگیرانه شما را به همسرتان نزدیک تر می کند و با داشتن یک سفر عاشقانه و ساختن لحظاتی شاد برای همسرتان می توانید همسر خود را خوشحال کند و عشق و و علاقه خود را به او نشان دهید.

راه های شاد کردن همسر

۲- نوشتن نامه های عاشقانه:

گاهی باید دوست داشتن خود را به زبان بیاورید تا همسر شما به امنیت عاطفی در زندگی مشترک دست یابد و این امنیت عاطفی می تواند موجب شاد کردن همسر شما شود نوشتن نامه های عاشقانه و احساسی یک راه خلاقانه و عاشقانه برای بیان احساسات نسبت به همسرتان می باشد نوشتن نامه برای افرادی که نمی توانند به خوبی احساسات خود را بروز دهند یک راه مناسب و تأثیرگذار می باشد.

۳- غذایی که همسرتان دوست دارد را بپزید:

گاهی اوقات سعی کنید روزی متفاوت  را برای خود و همسرتان خلق کنید به عنوان مثال: می توانید در یک روز تعطیل غذایی که همسرتان دوست دارد را درست کنید و میزی رمانتیک و عاشقانه بچینید این کار می تواند یک سوپرایز باشد که موجب شادی همسر شما می شود.

ایجاد تنوع در رابطه زن و شوهر

۴- ساعتی را با یکدیگر خلوت کنید:

اینکه همسرتان متوجه این موضوع باشد که شما همواره به او اهمیت می دهد و غم و شادی او برای شما مهم است انگیزه بیشتری برای لذت بخش کردن زندگی شما در او ایجاد می کند سعی کنید ساعت هایی را به دغدغه های او با توجه کامل گوش دهید و به او نشان دهید که شرایط را درک می کنید و در تمام مراحل همراه او خواهید بود.

۵- پیغام دادن:

شما می توانید برای شاد همسر خود در یک روز کاری که در محل کار است به او پیغامی عاشقانه بفرستید این کار لبخند را بر روی لبان همسرتان می نشاند و خستگی کار را از دور می کند.

موفق بودن در برقراری روابط عاطفی

۶- کارهایی که همسرتان دوست دارد انجام بدهید:

در این زمینه شناخت علایق همسر به شما کمک می کند اینکه همسر شما چه چیزی دوست دارد و یا از چه کاری خوشش نمی آید مسائلی است که شاید خیلی از افراد به راحتی از کنار آن بگذرند اما زوج های موفق نه تنها این موضوع را نادیده نمی گیرند بلکه از این امر برای محکم تر شدن رابطه و بیشتر شدن علاقه نسبت به یکدیگر استفاده می کنند و از کارهایی که موجب خوشحال کردن همسرشان می شود استفاده می کنند.

۷- با همسرتان به کوه بروید:

شما می توانید در یک روز فوق العاده با چیدن برنامه کوهنوردی باعث شاد کردن همسر خود بشوید رفتن به طبیعت و بودن در کنار یکدیگر شما را به هم نزدیک تر می کند و علاقه شما را نسبت به هم بیشتر خواهد کرد.

شاد کردن همسرتان

۸- به همسرتان بگویید، زیباست

زن ها هیچوقت از شنیدن این جملات خسته نمی شوند و در مواقعی که انتظار شنیدنش را ندارند، لذت بیشتری نیز خواهند برد. بنابراین گاهی لازم است به همسرتان زنگ بزنید و این موضوع را به وی گوشزد کنید، گذاشتن پیغامی حاوی جملاتی اینچنینی در کیف همسرتان نیز پیشنهادی عالی است تا در طول روز با آن رو به رو شود، ضمن اینکه می توان از طرق دیگر همچون ایمیل و یا پیام در واتس آپ بگویید که طاقت دوری اش را ندارید، بنابرین وی نیز برای دیدنتان بسیار هیجان زده و مشتاق خواهد بود و حتی محل کارش را زودتر ترک خواهد کرد.

۹- در چشم های همسرتان نگاه کنید.

در هنگام صحبت کردن با همسرتان و زمانی که به حرفهایش گوش می دهید، لازم است ارتباط چشمی خوبی با وی داشته باشید، زیرا موجب خواهد شد تا همسرتان مطمئن شود که به او توجه کرده و همواره احترام می گذارید.

ضمن اینکه میزان قدرتمندی همسرتان را نشان داده و موجب ایجاد اعتماد به نفس در شما خواهد شد. بنابراین لازم است همیشه ارتباط چشمی خود با همسرتان را حفظ کرده و پالس های عاشقانه و رمانتیک به سمت هم روانه کنید.

خوشحال کردن همسر

۱۰- برای او هدیه ای به عنوان یادگاری بخرید.

می توانید روز هایی را بی دلیل و یا بدون هیچ مناسبتی، هدیه کوچکی به همسرتان دهید، البته منظور از هدیه حتما خرید خرس عروسکی یا سایر هدایای غیر قابل تخیل موجود نمی باشد، بلکه بهتر است هدیه ای باشد که برای وی دارای ارزش و معنی است. مخصوصا هدیه ای باشد که مورد نیاز او بوده، اما از گفتنش به شما خودداری کرده است، بنابراین در صورت تهیه کادو و دادن آن به همسرتان قطعا وی را بسیار خوشحال کرده اید و نتیجه بهتری می گیرید.

 در پایان ضمن سپاس از همراهیتان در مطالعه مطالب روانشناسی خانواده، امیدواریم این مطلب برای شما سودمند بوده باشد و نیز با آگاهی از این نکات و بهره گیری از آنها در روابط خانوادگی خود و نیز ایجاد رابطه عاشقانه و محبت آمیز با همسرتان بتوانید از زندگی سراسر شاد و پر مهری بهرمند شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو