سوتی عجیب در تلویزیون ؛ دعا برای سلامتی استاد فوت شده موسیقی !

سوتی عجیب در تلویزیون ؛ دعا برای سلامتی استاد فوت شده موسیقی !


منبع: پرشین وی

123

1400/2/27

10:42


در این ویدئو سوتی عجیب در تلویزیون را درباره استاد پرویز مشکاتیان می بینید

سوتی عجیب در تلویزیون ؛ دعا برای سلامتی استاد فوت شده موسیقی !

پرویز مشکاتیان استاد موسیقی ایران بود که چندین ساز را به صورت حرفه ای می نواخت و یکی از بهترین آهنگساران ایران بود. او در سال ۸۸ در سن ۵۵سالگی بر اثر نارسایی قلبی جان خود را از دست داد. اما روز گذشته صداوسیمای ایران پس از ۱۲سال از مرگ وی برایش آرزوی سلامتی کرد. با هم در پرشین وی

درباره استاد موسیقی

درحالی که استاد «پرویز مشکاتیان» در سال ۸۸ و در سن ۵۴ سالگی دیدار
حق را لبیک گفت، در اشتباهی عجیب، مجری یک برنامه تلویزیونی همزمان با
سالروز تولد وی، برای این استاد فقید موسیقی آرزوی سلامتی کرد.

ویدئو سوتی عجیب تلویزیون

بد نیست درباره پرویز مشکاتیان بیشتر بدانید

پرویز مشکاتیان در سال ۱۳۳۴ در نیشابور به دنیا آمد. او مقدمات موسیقی را از شش سالگی نزد پدرش، حسن مشکاتیان، که استاد سنتورنوازی و آشنا با ویولن و سه‌تار بود، آموخت. وی آموختن موسیقی را در طول تحصیل در زادگاهش، نیشابور پی گرفت و تا پایان دورهٔ متوسطه همچنان در پیشگاه پدر به فراگیری و تمرین مشغول بود. او در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبا در دانشگاه تهران شد و به آموختن ردیف میرزا عبدالله نزد نورعلی برومند و ردیف موسیقی سنتی نزد داریوش صفوت پرداخت.

سوتی عجیب در تلویزیون

استاد موسقی ایران

وی هم‌زمان با آموزش ردیف، مبانی موسیقی ایرانی را نزد اساتیدی چون محمدتقی مسعودیه، مهدی برکشلی، عبدالله دوامی، سعید هرمزی و یوسف فروتن فرا گرفت. او نوازندگی سنتور را در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به صورت بسیار جدی ادامه داد و توانست در نوازندگی این ساز به مهارت ویژه و چشمگیری دست پیدا کند و همچنین توانست کارهای بزرگ فراوانی را در زمینهٔ آهنگسازی و نوازندگی سنتور به ویژه در زمینهٔ ساخت قطعات همنوازی (ارکسترال)، تصنیف و نیز تکنوازی انجام دهد. به بهانه سوتی عجیب در تلویزیون درباره پرویز مشکاتیان درباره این استاد بیشتر صحبت می کنیم.

استاد پرویز مشکاتیان

استاد پرویز مشکاتیان

مشکاتیان در این سال‌ها، کنسرت‌های متعددی با خوانندگانی چون پریسا
و هنگامه اخوان اجرا کرد و در سال ۱۳۵۶، گروه عارف را تشکیل داد.

استاد پرویز مشکاتیان و محمدرضا شجریان

استاد پرویز مشکاتیان و محمدرضا شجریان

وی در آزمون موسیقی باربد که به ابتکار نورعلی برومند برگزار می‌گردید، به همراه پشنگ کامکار مقام نخست در رشتهٔ سنتور و همراه با داریوش طلایی، مقام ممتاز در ردیف‌نوازی را به دست آورد.وی همسر افسانه شجریان، دختر محمدرضا شجریان، بوده و صاحب دو فرزند به نام‌های آوا و آیین است.

خبرانلاین و ویکی پدیا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو