چرا زعفران را از زعفران عطرین خرید کنیم؟

چرا زعفران را از زعفران عطرین خرید کنیم؟


منبع: پارس ناز

109

1400/2/27

11:22


چرا زعفران را از زعفران عطرین خرید کنیم؟

ایران خاستگاه زعفران است بنابراین دور از انتظار نیست که باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین زعفران را کشاورزان ایرانی تولید کنند. اما همان‌طور که می‌دانید زعفران به دلیل خواص خارق‌العاده و مراحل دشوار کاشت، داشت و برداشت به‌عنوان یکی از گران‌بهاترین ادویه‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود و به همین دلیل نیز به آن لقب طلای سرخ را داده‌اند.

 

قیمت بالای زعفران و سود هنگفتی که در تولید و عرضه زعفران تقلبی وجود دارد، برخی از افراد سودجو را که همواره به دنبال فرصتی برای کسب درآمد یک شبه هستند برای تولید و عرضه زعفران تقلبی وسوسه می‌کند. سودجویان از این بازار بیشترین بهره را ‌می‌برند و برای آن‌ها تفاوتی ندارد که زعفران تقلبی چه مضراتی می‌تواند برای آحاد جامعه داشته باشد.

 

بنابراین من و شما به‌عنوان مصرف‌کننده لازم است تا با خرید زعفران اصل از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده، دستِ این دلالان را از بازار طلای سرخ کوتاه کنیم. اولین قدم برای خرید زعفران اصل، آشنایی با نشانه‌های یک زعفران اصل و انتخاب بهترین برند زعفران است. اما آیا به نظر شما اعتماد به یک برند کافی است؟ در این شرایط دیگر نیازی نیست با نشانه‌های اصل بودن زعفران آشنا شویم؟

 

چرا روش‌های تشخیص زعفران اصل از تقلبی مهم هستند؟

 

چرا زعفران را از زعفران عطرین خرید کنیم؟

در حال حاضر مجموعه‌های اندکی با پیشینه‌ای طولانی در زمینه فروش زعفران فعالیت می‌کنند، بنابراین شما با توجه به سابقه درخشان هر کدام از این برندها می‌توانید به راحتی به محصولات آن‌ها اعتماد کرده و خرید خود را انجام دهید. اما این کافی نیست، باید با روش‌های تشخیص زعفران اصل از تقلبی نیز آشنا شوید.

 

زعفران جزو آن دسته محصولات کشاورزی است که می‌تواند حتی به‌عنوان هدیه و سوغات نیز مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین زعفران هدیه مناسب و البته گران‌بهایی خواهد بود و در این میان نوع بسته‌بندی این محصول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که بسته‌بندی شیک زعفران باعث می‌شود تا خریدار به راحتی و بدون دغدغه آن را هدیه کند.

چرا زعفران را از زعفران عطرین خرید کنیم؟

زمانی‌که شما یک محصول را برای هدیه انتخاب می‌کنید، غیر از بسته‌بندی، اصالت و سلامت آن نیز اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. بنابراین زعفران اصل و اُرگانیک که در بسته‌بندی شیک و مناسبی قرار گرفته، جایگاه یک هدیه منحصر‌به‌فرد را پیدا می‌کند.

 

اما همان‌طور که اشاره کردیم قبل از هر چیز شما باید از اصالت و سلامت زعفرانی که خریداری می‌کنید اطمینان حاصل کنید. به‌عنوان یک خریدار چقدر با خطرات احتمالی استفاده از زعفران تقلبی آشنا هستید؟برای تولید زعفران تقلبی معمولاً از مواد شیمیایی برای ایجاد طعم و رنگ و بوی مصنوعی استفاده می‌شود.

 

این مواد شیمیایی برای بدن انسان مضرات فراوانی دارند که از آن جمله می‌توان به کم خونی، اسهال، سرگیجه و دل‌درد اشاره کرد. روش‌های مختلفی برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آن‌ها فشردن رشته زعفران میان کاغذ تست است. اگر به یک لیوان آب سرد یا گرم دسترسی داشته باشید، می‌توانید رشته‌ها را با توجه به سرعت و قدرت رنگ‌دهی ارزیابی کنید.

 

مسلماً زعفران تقلبی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و رنگی مصنوعی با سرعت بیشتری در مقایسه با زعفران اصل و اُرگانیک، آب داخل لیوان را رنگی خواهد کرد. اما مشکل اصلی اینجاست که سودجویان روز به روز ‌روش‌های جدیدتری را برای تولید محصول تقلبی اجرا می‌کنند. بنابراین شاید مطمئن‌ترین راه برای تشخیص زعفران اصل از تقلبی، تنها انجام تست‌های آزمایشگاهی باشد.

 

ولی یک مصرف‌کننده همواره به این امکانات دسترسی ندارد، پس راه چاره چیست؟ آیا باید برای هر بار خرید زعفران به آزمایشگاه مراجعه کنیم تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنیم؟ آیا روش ساده‌تری برای خریدی راحت وجود دارد که در آن مجبور به صرف زمان و هزینه اضافی نباشیم؟

 

خرید زعفران اصل از فروشگاه‌های معتبر

بهترین راه‌حل برای جلوگیری از مصرف زعفران تقلبی، خرید زعفران از فروشگاه‌های معتبر سطح شهر و فروشگاه‌های اینترنتی است. همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، در حال حاضر چندین شرکت به‌عنوان بهترین برند زعفران شناخته می‌شوند که همواره علاوه‌بر ارائه زعفران اصل، محصول را در بسته‌بندی‌های شیک و حتی به‌عنوان پک هدیه زعفران ارائه می‌کنند.

 

از جمله این برندها می‌توان به زعفران عطرین اشاره کرد که انواع زعفران شامل زعفران نگین، زعفران سوپرنگین، زعفران سَرگُل، زعفران پوشال و زعفران دخترپیچ را در بسته‌بندی‌های شیک عرضه می‌کند.

چرا زعفران را از زعفران عطرین خرید کنیم؟

در نتیجه شما می‌توانید از پک هدیه زعفران عطرین مانند یک سوغات شیک یا هدیه مناسب استفاده کنید. خرید زعفران عطرین این فرصت را برای شما ایجاد می‌کند تا محصولی اصل و اُرگانیک با بهترین بسته‌بندی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. از طرفی خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی زعفران عطرین، امکان مقایسه و اطلاع از قیمت‌ها را برای شما فراهم کرده است.

 

بنابراین در یک جمع‌بندی کلی می‌توان نتیجه گرفت که خرید زعفران از زعفران عطرین برای مصرف‌کننده شامل مزایای زیر خواهد بود:

 

* خرید زعفران ارگانیک و اصل ایرانی

* بهره‌مندی از خواص زعفران اصل و جلوگیری از بروز خطرات احتمالی مصرف زعفران تقلبی

* استفاده از زعفران به عنوان سوغات یا هدیه به‌یادماندنی و گران‌بها به دلیل بسته‌بندی شیک و مناسب

* بسته‌بندی مناسب و در نتیجه رضایت از حفظ طعم، عطر و ظاهر رشته‌های ارزشمند زعفران

* کمک به رشد کسب‌و‌کارهای ایرانی و تولیدکنندگان زعفران

* جلوگیری از گسترش تولید و عرضه زعفران تقلبی توسط سودجویان

 

همان‌طور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم، استفاده از زعفران تقلبی خطرات احتمالی بسیاری را به همراه خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با خرید زعفران از زعفران عطرین، از مصرف محصولی ارگانیک و اصیل اطمینان حاصل کرده و از مزایایی که در فوق به آن‌ها اشاره کردیم نیز بهره‌مند شوید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو