بیشتر کودکان آلوده به کرونا علایم بیماری را ندارند

36

1400/2/27

13:19


بیشتر کودکان آلوده به کرونا علایم بیماری را ندارند

سلامت نیوز:نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد تقریباً سه چهارم کودکان آلوده به کووید-۱۹ هرگز علایمی مانند تب یا سرفه نخواهند داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این مطالعه جدید نشان می دهد اکثر کودکان آلوده به کووید-۱۹، علایم معمولی بیماری را نشان نمی دهند.


به گزارش روزنامه دیلی میل،محققان دانشگاه « آلاباما» در بیرمنگام در این مطالعه ۱۲ هزار ۳۰۰ کودک و نوجوان را مورد بررسی قرار دادند. این کودکان از یک روز تا ۱۸ سال سن داشتند؛ محققان شیوع علائم معمول کووید-۱۹ را که شامل تب، سرفه و تنگی نفس است در این کودکان بررسی کردند.


آنها دریافتند که اکثر کودکان، ۷۴.۹ درصد، هیچ یک از این علایم کلاسیک را نداشتند. تنها حدود ۲۵.۱ درصد از کودکان یکی از این سه علایم را داشتند و ۹.۹ درصد آنها حداقل دو مورد از این علایم را نشان دادند.


آنها متوجه شدند که تقریباً ۷۵ درصد از نوجوانانی که آزمایش کرونای مثبت دارند، تب، سرفه یا تنگی نفس ندارند. تنها حدود پنج درصد از کودکان در بیمارستان بستری شدند، اما احتمال داشتن تب، تهوع، استفراغ و حتی بثورات جلدی در آنها پنج برابر بیشتر بود.
علاوه بر این، محققان متوجه شدند که نوزادان و کودکان نوپایی که در معرض ویروس کووید-۱۹ قرار می گیرند در مقایسه با نوجوانان سه برابر بیشتر احتمال دارد بیمار شوند.


شایعترین علایم غیر اختصاصی از جمله تب، درد عضلانی و از دست دادن حس های چشایی و بویایی در ۱۸.۸ درصد از افراد مورد مطالعه مشاهده شد. حدود ۱۶.۵ درصد علایم تنفسی مانند سرفه و ۱۳.۹ درصد علایم گوارشی شامل حالت تهوع و استفراغ داشتند. در کل ، ۶۷۲ نفر از این افراد و یا ۵.۵. درصد، به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شدند.


محققان همچنین در این مطالعه علائم بیماری کووید-۱۹ را در میان گروه های سنی مختلف بررسی کردند و متوجه شدند که در تمام گروه های سنی، میزان سرفه، حالت تهوع و استفراغ مشابه بود.


با این حال این یافته ها نشان می دهد که نوزادان، کودکان نوپا و کودکان پیش دبستانی در مقایسه با دانش آموزان دبستانی و نوجوانان، ۲.۷ برابر بیشتر احتمال دارد دچار تب یا بثورات جلدی شوند.


محققان اظهار داشتند: یافته های این مطالعه نشان می دهد که کودکان و نوجوانان مبتلا به کووید-۱۹، بیماری خفیف تری نسبت به بزرگسالان دارند.
آنها افزودند: با توجه به فراوانی موارد بدون علایم معمول، انجام آزمایش های غربالگری در میان دانش آموزان مدرسه ای و افرادی که با آنها در تماس قرار می گیرند، ممکن است با بازگشایی مدارس ضروری شود.


نتایج این مطالعه یک روز پس از آن منتشر شد که مرکز پیشگیری و درمان بیماری آمریکا استفاده اضطراری از واکسن کووید-۱۹ فایزر را برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله تایید کرد.


ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.


تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. در بسیاری از کشورها در حال حاضر این ویروس شیوع دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو