تاکید کمیسیون بهداشت بر افزایش حقوق دانشجویان پزشکی

67

1400/2/27

13:19


تاکید کمیسیون بهداشت بر افزایش حقوق دانشجویان پزشکی

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی مشکلات دانشجویان پزشکی در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت : کمیسیون بهداشت بر لزوم وجود برنامه دقیق وزارت بهداشت جهت افزایش حقوق دانشجویان پزشکی تاکید دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا؛ زهرا شیخی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان اظهار کرد: در این جلسه موضوع حقوق دانشجویان پزشکی در رده‌های مختلف از کارورز تا رزیدنت و فوق تخصص مورد بررسی قرار گرفت، حقوق آنها از حداقل حقوق کارگری پایین‌تر است. این روزها اتفاقات ناگواری را شنیده‌ایم. انتظار می‌رود وزارت بهداشت برنامه دقیقی برای توجه به دانشجویان پزشکی در مقاطع مختلف تحصیلی داشته باشد. مشکلاتی آنها دارند که باید به آن توجه شود که مهمترین آن حقوق بسیار ناچیز و اندک رزیدنت‌ها است. کسانی که کار فوق تخصصی انجام می‌دهند و خطراتی هم آنها را تهدید می‌کند اما نمی‌توانند به خوبی هزینه‌های زندگی را تامین کنند.

وی گفت : مقرر شد کمیسیون بهداشت جلسه ویژه‌ای را در آینده‌ای نزدیک برای بررسی مشکلات دانشجویان پزشکی و رسیدن به راهکاری از طریق همفکری بین مجلس و وزارت بهداشت تشکیل دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان همچنین با اشاره به بررسی احکام و تکالیف مندرج در قانون بودجه ۱۴۰۰ در حوزه سلامت وزارت بهداشت و دستگاه‌های زیرمجموعه آن تصریح کرد: نماینده وزارت بهداشت گزارشی در این باره ارائه کرد. تلاش ما در زمان بررسی بودجه این بود که سلامتی مردم و توجه به کادر درمان پزشکی را اولویت قرار دهیم. با همین رویکرد موضوع افزایش حقوق کارکنان کادر درمان بهداشت لحاظ شد. همچنین پیش‌بینی مواردی همچون افزایش ردیف‌هایی جهت اعتبار تملک سرمایه دانشگاه، هزینه خرید تجهیزات پزشکی دانشگاه‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، بیمه سلامت پایه براساس آزمون وسع، سامانه استعلام دارو و پرونده الکترونیک سلامت و موارد دیگری در بودجه لحاظ شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو