جزئیات برگزاری ششمین جشنواره موسیقی ایلام‌ | یعقوبی: برای پذیرش آثار محدودیت نداریم

60

1400/2/27

13:19


ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام به دبیری جواد یعقوبی تیر و مرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

جزئیات برگزاری ششمین جشنواره موسیقی ایلام‌ | یعقوبی: برای پذیرش آثار محدودیت نداریم

گروه موسیقی هنرآنلاین: جواد یعقوبی دبیر این جشنواره و رئیس انجمن استان ایلام در این باره گفت: بر اساس فراخوان منتشرشده، پایان خرداد آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بوده و چه آثار تکنوازی چه آثار گروه‌نوازی باید به صورت تصویری روی لوح فشرده با درج مشخصات تکنواز یا همنوازان ارائه و آثار گروهی هم باید به پیوست اشعار اجراشده یا ترجمه آنها به دبیرخانه ارسال شوند.

یعقوبی افزود: همه آثار ارسالی به دبیرخانه توسط شورای فنی جشنواره مورد بررسی قرار می گیرند و با تایید شورا در بخش اصلی، اجرا و داوری می شوند، در ارتباط با آثار گروهی حداکثر ۱۰ گروه مورد تایید قرار می گیرند، گفتنی است آثار تکنوازی، داوری نخواهند شد و صرفا در شورای فنی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دبیر ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام تاکید کرد: ما در بخش تکنوازی تحت عنوان آفرینش خلاقانه، ۲۰ رشته ساز را در فراخوان عنوان کرده ایم، شامل سازهای ایرانی، سازهای بومی و سازهای کلاسیک. زمان مشخص شده برای هر کدام از آثار بین ۵ الی ۱۰ دقیقه خواهد بود که این مدت زمان برای آثار گروهی حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۰ دقیقه است. بنای ما در شورای فنی این است که در بخش تکنوازی از هر ساز یک اثر را به بخش اصلی معرفی کنیم.

یعقوبی در خصوص زمان برگزاری جشنواره خاطرنشان کرد: در صورتی که شرایط محقق شود و وضعیت کرونا در جامعه رو به بهبود باشد، از فرصت برگزاری حضوری یا نیمه حضوری و در فضای باز استفاده می کنیم، حتی با رعایت دستورالعمل ها تلاش می‌کنیم که جشنواره با حضور تعدادی از مخاطبان برگزار شود، اما اگر شرایط مهیا نبود امکان حضور گروه ها در محل ضبط اجراها فراهم می شود و در نهایت جدول زمان بندی اجراها و پخش آنها در فضای مجازی منتشر خواهد شد،

وی در خصوص نحوه داوری آثار اضافه کرد: سه داور از چهره های برجسته و شناخته شده در سطح ملی جهت داوری آثار گروهی به استان دعوت خواهند شد، آثار به صورت زنده و با حضور داوران ارزیابی می شوند و ۳ اثر برگزیده در این بخش توسط داوران معرفی خواهند شد.همچنین در داوری آثار گروهی ، عناوین "خواننده برتر" ، "تکنواز برتر" و "تنظیم کننده ی برتر" با نظر هیات داوران معرفی خواهند شد.

او ادامه داد: ما محدودیتی برای پذیرش آثار ارسالی به جشنواره نداریم، اما در بخش گروه نوازی حداکثر ۱۰ گروه پذیرفته می شوند و در بخش تکنوازی خلاقانه هم حداکثر ۲۰ اثر به بخش اصلی راه پیدا می کنند. علاوه بر این تجلیل و اجرای نوازندگان پیشکسوت استان چه به صورت تکنوازی و چه به صورت همنوازی از بخش های جنبی جشنواره به حساب می آید‌.

یعقوبی در خصوص اهداف اصلی جشنواره بیان کرد: مسیری را که از سال گذشته و با برگزاری جشنواره تکنوازی" نغمه امید" آغاز کردیم در جشنواره امسال هم ادامه پیدا می کند و آن هم توانمندسازی گروه های موسیقی و تکنوازهای ما جهت حضور و درخشش در جشنواره های ملی است‌. "نغمه امید" با ساختار و الگوی جشنواره موسیقی جوان برگزار شد و هدف ما توانمندسازی تکنوازان جوان بود اما امسال تلاش داریم تا گروه ها و تکنوازان خلاق و توانمند شناسایی شوند تا این جشنواره مقدمه ای باشد برای اعزام و حضور آنها در سه جشنواره مهم کشور شامل جشنواره موسیقی جوان، جشنواره موسیقی فجر و جشنواره موسیقی نواحی ایران است.

ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام به دبیری جواد یعقوبی تیر و مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو