تکذیب تغییر ظاهری خودرو‌های قدیمی

منبع: برترین ها

74

1400/2/27

15:08


رئیس اداره اموال فرهنگی اداره کل موزه‌ها گفت: طی بازدیدی که ما به همراه کارشناس هایمان از موزه خودرو داشتیم خودرو‌های قدیمی خیلی خوب مرمت شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس اداره اموال فرهنگی اداره کل موزه‌ها گفت: طی بازدیدی که ما به همراه کارشناس هایمان از موزه خودرو داشتیم خودرو‌های قدیمی خیلی خوب مرمت شده بودند.
 

تکذیب تغییر ظاهری خودرو‌های قدیمی بعد از مرمت

 
نگهداری از ماشین‌های قدیمی بسیار ارزشمند است و اصولا در تمام دنیا ماشین‌های خاص و دیدنی در موزه و کلکسیون نگهداری می‌شود و نیاز به رسیدگی ویژه‌ای دارند و جزو آثار با ارزش یک کشور محسوب می شوند. در کشور ما نیز این دست از ماشین‌ها کم نیستند و اکنون برخی از آن‌ها برای بازسازی به دست بنیاد مستضعان افتاده است.
 
کارشناسان صنعت خودرو معتقد هستند که بازسازی این خودرو‌ها باعث از بین رفتن هویت و کاهش ارزش آن‌ها شده است. چرا که بنیاد مستضعان در این بازسازی اقدام به تغییر رنگ خودرو‌ها کرده است به طور کلی این ماشین‌ها گویا از صفر تولید شده اند.
 
ما هم این موضوع را از رئیس اداره اموال فرهنگی اداره کل موزه‌ها پیگیری کردیم؛
 
محمدرضا زاهدی رئیس اداره اموال فرهنگی اداره کل موزه‌ها در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییرات ظاهری خودروهای قدیمی بعد از مرمت اظهار کرد: طی بازدیدی که ما به همراه کارشناس هایمان از موزه خودرو داشتیم خودروها خیلی خوب مرمت شده بودند و اینکه که در برخی خبرها گفته شده خودروهای قدیمی در زمان مرمت دچار تغییرات فاحش شده اند را  تکذیب می کنم.
 
او ادامه داد: خودروها در چند کارگاه صافکاری، پولیش کاری و تمیزکاری  داخلی و خارجی مرمت شده اند، البته مسئولان موزه از صفر تا صد مرمت خودروها، سند نگاری کرده اند و همین امر نشان می دهد کارشناسان مرمت هیچ کاری خارج از طرح اولیه ماشین ها انجام ندهند.
 
زاهدی بیان کرد: البته  یکی  دو مورد از ماشین ها در جزئیات مانند چراغ راهنما نیاز به اصلاح داشتند که ما آن را صورت جلسه کردیم و  قرار شد اصلاح شوند. ولی در کل خودروها به صورت استاندارد مرمت شده بودند. حتی ماشین ها را با کاور پوشش داده بودند و روی کاورها  تمامی مشخصات خودرو نوشته و نصب شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو