ستاره هالیوود وارد سیاست می‌شود

منبع: برترین ها

81

1400/2/27

15:36


متیو مک‌مکانهی ستاره برنده اسکار به جهان سیاست چشم دارد، پولیتیکو گزارش داده که مک کانهی در حال بررسی برای حضور در انتخابات 2022 فرمانداری ایالت تگزاس است

سینما دیلی: ستارگان زیادی در تاریخ هالیوود هستند که در مسیر سیاست قرار گرفته اند، ستارگان که تقریبا همه هم در حزب جمهوری‌ خواه مطرح شده‌اند، از رونالد ریگان که از بازیگری فیلم‌های وسترن به فرمانداری و سپس ریاست جمهوری رسید تا آرنولد شوارتزنگر که فرماندار ایالت کالیفرنیا شد.

ستاره هالیوود وارد سیاست می‌شود

حالا اما متیو مک‌مکانهی ستاره برنده اسکار هم به جهان سیاست چشم دارد، پولیتیکو گزارش داده که مک کانهی در حال بررسی برای حضور در انتخابات 2022 فرمانداری ایالت تگزاس است یکی از استراتژیست‌ها در گفتگو با پولتیکو گفته:«سلبریتی‌ها در کشور ما خیلی تاثیر دارند، و او هم یک ستاره درجه سه نیست و جذابیت بسیاری برای تگزاسی‌ها دارد.»

مک کانهی با اینکه موفقیت بسیاری در هالیوود داشته، اما هنوز در تگزاس با همسر و سه فرزندش زندگی می‌کند و به نوعی به نماد افتخار در این ایالت تبدیل شده، در طول پندمی کرونا او با بنیاد «به زندگی ادامه دهید» میلیون‌ها دلار به افراد آسیب‌دیده از بحران طوفان سرمای تگزاس کمک کرده، همچنین در دانشگاه تگزاس در شهر آستین به عنوان استاد و مشاور فرهنگی حضور موثری دارد. حتی در نظرسنجی که اخیرا از مردم این ایالت گرفته شده او حدود یازده درصد بیشتر از فرماندار محبوبیت در میان مردم تگزاس را داشته.

تنها سوال برای بیشتر کارشناسان این است که مک کانهی زیر پرچم کدام حزب خواهد رفت، آیا به مانند آرنولد و ریگان جمهوری‌خواه خواهد بود یا اینکه به دموکرات‌ها خواهد پیوست، یا حتی به صورت مستقل وارد رقابت می‌شود؟ او حتی در کتاب خاطراتش با عنوان «چراغ سبز» که به تازگی منتشر کرده درباره تمایلات سیاسی خود چندان صحبت نکرده است و تیم رسانه‌ای مک کانهی هم فعلا در قبال این اخبار سکوت کرده اند.

رقیب مک کانهی، گرگ ابوت فعلا به دلیل عملکرد ضعیفش در طوفان و سرمای شدید این ایالت در سال گذشته زیر آماج حمله است و شاید نتواند برای دور سوم در سال 2022 انتخاب شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو