دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: در هفته گذشته شاهد کاهش ۱۵.۲ درصدی در تعداد بیماران بستری کرونا، کاهش ۹.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده به علت کرونا و همچنین کاهش ۱۶.۶ درصدی در موارد سرپایی مثبت شناسایی شده نسبت به هفته قبل‌تر در کشور  بودیم.

وی ادامه داد: استان‌های ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، تهران و لرستان در هفته‌ای که گذشت دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری و استان‌های مرکزی، البرز، قم، همدان و آذربایجان شرقی دارای بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری بوده‌اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: روند کاهشی در موارد بستری بیماران کووید ۱۹ در کشور در استان تهران بسیار کند و ناچیز بوده و ‎وضعیت در استان تهران حساس و ناپایدار است و هرگونه سهل انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند نمودار موارد بیماری در این استان را دوباره صعودی کند.

بنابر اعلام وبدا، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: ‎گذر از خیز چهارم بیماری در کشور و خروج بسیاری از شهرستان‌ها از وضعیت قرمز و نارنجی نباید موجب ساده انگاری شرایط شود. ‎میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در حال حاضر با حد مطلوب فاصله زیادی دارد.