طرز تهیه لواشک آلبالو و فوت و فن های تهیه آن در خانه

منبع: آرگا

104

1400/2/27

18:08


لواشک یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و پرطرفدار به خصوص در بین بچه ها است که یکی از انواع آن لواشک آلبالو می باشد که به راحتی تهیه می شود، در این مقاله طرز تهیه لواشک آلبالو را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

لواشک جزو یکی از تنقلات خاص و بسیار خوشمزه است و در صورتی که به شکل خانگی و بهداشتی تهیه شود فواید زیادی نیز دارد، همانطور که می دانید لواشک دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام به روش های متفاوتی نیز تهیه می شوند که یکی از انواع آن لواشک آلبالو است و برای آن دسته از افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند بسیار مناسب است زیرا، آلبالو از میوه های پر خواص است که در تهیه مربا نیز از آن استفاده می شود، در ادامه طرز تهیه لواشک آلبالو را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه لواشک آلبالوی بسیار خوشمزه

در مطالب قبلی دستور تهیه انواع لواشک ها از جمله : لواشک نارنگی، لواشک خرمالو، لواشک سیب، لواشک هندوانه و… را به شما دوستان آموزش دادیم بنابراین، اگر شما نیز به دنبال تهیه یک لواشک ترش مزه هستید بهتر است لواشک آلبالو را در منزل تهیه کنید از این رو، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا این روش بسیار خوشمزه را به راحتی بتوانید تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم جهت تهیه لواشک آلبالو

  • آلبالو : به میزان دلخواه
  • نمک : بسته به ذائقه تان مقداری

طرز تهیه لواشک آلبالو با طعم به یاد ماندنی

به منظور تهیه لواشک آلبالو ابتدا آلبالو ها را بعد از پاک کردن و جدا کردن ساقه های آن شسته سپس قابلمه ای مناسب انتخاب کرده و آلبالو ها را داخل قابلمه بریزید.

حالا به آن مقداری نمک افزوده و روی حرارت گذاشته سپس مدام هم زده تا زمانی که آلبالو ها پخته شوند و بعد آن ها را داخل صافی ریخته و به منظور رد شدن گوشت آلبالو با کمک پشت کف گیر آلبالو ها را فشار دهید و برای راحت تر رد شدن گوشت آلبالو ها در صورت تمایل می توانید روی تفاله مقداری آب جوش بریزید.

در مرحله بعدی پوره حاصل را بر روی حرارت کم گذاشته و هم زده تا به غلظت مورد نظر برسد و پس از رسیدن به غلظت شبیه رب آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.

در مرحله پایانی از طرز تهیه لواشک آلبالو، داخل سینی مورد نظر پلاستیک گذاشته و روی آن پوره های آلبالو ریخته سپس اجازه دهید زیر نور خورشید خشک شود و در صورت کافی نبودن نور خورشید آن را در فضای منزل، زیر کولر یا پنکه خشک کنید، نوش جان.

دستور تهیه لواشک آلبالو

نکات تکمیلی

۱. در صورتی که آلبالو ها به مقدار زیاد ترش بودند می توانید در زمان پخت کمی شکر به آن بیفزایید تا از ترشی آن کم شود.

۲. مقدار مواد گفته شده برای پنج نفر مناسب می باشد.

۳. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا بیست دقیقه و زمان پخت و انتظار آن نیم ساعت می باشد.

آموزش تهیه لواشک آلبالو

روش های خشک کردن انواع لواشک خانگی

لواشک هایی که در منزل تهیه می کنید را به روش های مختلفی می توانید خشک کنید که عبارتند از :

  • نور خورشید
  • شوفاژ، بخاری
  • داخل فر یا میوه خشک کن
  • جلوی پنکه

در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با دستور تهیه انواع مربا و ترشیجات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو