نشانه های پایان رابطه، اگر این نشانه ها را دیدید به پایان رابطه نزدیک می شوید

نشانه های پایان رابطه، اگر این نشانه ها را دیدید به پایان رابطه نزدیک می شوید


منبع: آرگا

119

1400/2/27

22:14


توجه داشته باشید که نشانه های پایان رابطه معمولا وجه و جنبه های مختلفی دارند که در این مقاله سعی داریم شما را با دلایل و نشانه های رسیدن به پایان رابطه زناشویی آشنا نماییم با ما همراه باشید.

با وجود اینکه هنگام پایان یک رابطه عشقی احساس وحشتناکی خواهید داشت اما زندگی کردن بدون عشق هم اصلا قابل قبول نخواهد بود. گاهی اوقات بسیار روشن است که دو نفر نمی توانند با هم یک رابطه عشقی درست و بادوام داشته باشند به گونه ای که ممکن است پس از مدتی به این نتیجه برسند که دیگر همه چیز تمام شده و این مورد می تواند یکی از نشانه های پایان رابطه در افراد باشد.

آشنایی با نشانه های پایان رابطه

بهتر است بدانید که قرار گرفتن در یک رابطه سالم بسیار جذاب، دوست داشتنی، مهیج و آرامش بخش است و با این حال اگر این مشخصه ها از رابطه تان بیرون رفته بهتر است رابطه را خاتمه دهید. در واقع بازشناسی نشانه های یک رابطه شکست خورده یا در حال شکست بسیار مهم است و باید تعادلتان با شریک عاطفی تان را مد نظر قرار دهید و به دنبال نشانه های علاقه مندی و اعتماد بگردید اما اگر در این میان نشانه های خیلی کمی یافتید شاید زمان آن رسیده باشد که رابطه تان را پایان بدهید زیرا هر فردی مستحق این است که در یک رابطه سالم حضور داشته باشد. توجه داشته باشید که شروع هر رابطه مشترکی با قول و قرار باهم بودن آغاز می شود اما گاهی اوقات با گذشت زمان و به دلایل مختلف رابطه دیگر آن شور و عشق اولیه را ندارد و گاهی روز های بد رابطه بیشتر از روزهای خوب آن شده و خاطرات خوب جای خود را به جنگ و دعوا خواهند داد. این شرایط تا زمانی ادامه پیدا می کند که یکی یا هر دو طرف تحمل ادامه رابطه را ندارند و معمولا بروز این تنش های زوجین با نشانه های هشدار دهنده ای همراه خواهد بود.

علائم و نشانه های پایان رابطه

علائم پایان یک رابطه:

همانطور که متوجه شدید افرادی که در رابطه خود دچار کاستگی شده و به عبارتی به خط پایان رسیده اند دارای نشانه ها و علائمی هستند که در ادامه سعی داریم به بیان آن ها بپردازیم:

بیشتر از حد معمول با هم دعوا می کنند:

حتما همه شما این جمله را شنیده اید که دعوا نمک زندگی است و هر زن و شوهری هر از گاهی با هم بگومگو می کنند حتی باید گفت که این مشاجره ها به تقویت رابطه کمک می کند اما اگر درگیر دعوای مداومی با همسرتان هستید این مشاجره های بی پایان نشانه خطرناکی است و به گفته مشاورین اگر شما و همسرتان بیشتر از گذشته با هم دعوا می کنید تنها یک توضیح برای آن وجود دارد و فشار استرس خارجی بیش از حد مقصد تمام این دعواها خواهد بود. با وجود اینکه مشاجره های زناشویی در رواشناسی لزوما به معنای پایان رابطه نیست اما روانشناسان معتقد هستند که این کشمکش ها علامت هشدار به پایان رسیدن زندگی مشترک است.

احساس می کنید که از هم دور شده اید:

چنانچه احساس کردید که خود را به همسرتان تحمیل می کنید و وابستگی بیش از حد به وی پیدا کرده اید احتمالا رابطه تان سرد شده و از هم دور شده اید. همچنین اگر همسرتان به یکباره ترجیح می دهد که کمتر با شما وقت بگذراند و از نظر ذهنی و جسمی از شما فاصله بگیرد احتمال این دوری به این معنا است که او اولویت هایش را تغییر داده است. اگر همسرتان دیگر علاقه ای به با هم دقت گذراندن و در کنار شما بودن نداشته باشد قطعا این کناره گیری به این معنا است که او با هدف جدا شدن و قطع رابطه دارد از شما فاصله می گیرد.

علل به پایان رسیدن یک رابطه

اگر جمله دوستت دارم را کمتر می شنوید:

معمولا زندگی در روز های اول رابطه بسیار عاشقانه و شیرین است اما وقتی رابطه عاشقانه به پایان خود نزدیک می شود این شیرینی و حلاوت جای خود را به تلخی زهرآگین خواهد داد. اگر این روز ها دوستت دارم را به ندرت از زبان همسرتان می شنوید حتما این بی توجهی او دلیلی دارد و یا همسرتان دیگر عاشق شما نیست یا که از محبت شما نسبت به خودش مطمئن است و نیازی برای تلاش بیشتر نمی بیند. در واقع هر دو حالت به معنای مرگ و سرد شدن رابطه عاشقانه است و باید برای نجات زندگی مشترکان کاری انجام دهید.

کمتر با یکدیگر صحبت می کنید:

بهتر است بدانید که ارتباط داشتن و گفتگو کردن با هم رمز موفقیت یک رابطه محسوب می شوند اما اگر همسرتان دیگر علاقه ای به برقراری رابطه چه عاطفی چه جنسی ندارد بایستی بدانید که مشکلی در این وجود خواهد داشت زیرا وجود یک خط آزاد ارتباطی برای دوام هر رابطه ای ضروری است و اگر این خط بسته شود رابطه عاشقانه تان نیز پس از مدتی به پایان خواهد رسید.

زندگی جنسی وجود خارجی ندارد:

به طر کلی خوشی های ماه عسل دیر یا زود به اتمام می رسد و وقتی به زندگی روزمره و یکنواخت برمی گردید رابطه جنسی پرشور روزهای اول کمرنگ می شود اما اگر همسرتان عمدا به شما کم محلی می کند قطعا یک جای کار می لنگد. به صراحت می توان گفت که رابطه جنسی یکی از عوامل موفقیت و دوام روابط عاشقانه و زناشویی است البته منظور این نیست که بنیان رابطه خود را بر روابط حنسی و تعداد دفعات آن بنا کنید اما اگر شرایط ناگهان تغییر کرد و رابطه تان رو به سردی گذاشت باید نگران شوید.

پایان رابطه و شکست های آن

فرار کردن از مسئولیت ها:

اگر همسرتان هیچ مسئولیتی را بول نمی کند قطعا مشکلی وجود دارد. همچنین اگر همسرتان از شرکت در مهمانی های خانوادگی و مراسم مهم فرار می کند و زیر بار مسئولیت تغییرات نمی رود باید هوشیار باشید زیرا این فرار کردن از زیر بار تعهدات احتمالا به این دلیل است که همسرتان مردد است که آیا می خواهد مراحل بعدی زندگی را در کنار شما باشد یا خیر. دلیل این تردید ها چه عصبی شدن از فکر قبول مسئولیت باشد چه رسیدن به پایان راه بهتر است وقت بگذارید و با هم در مورد آینده رابطه مشترکتان صحبت کنید.

اگر احساس می کنید که به یک انتخاب تبدیل شده اید:

توجه داشته باشید که همسرتان نباید کاری کند که شما حس کنید جزء انتخاب های او قرار گرفته اید زیرا وقتی وارد یک رابطه متعهدانه می شوید باید همسرتان اولین اولویت شما باشد. اما اگر همسرتان کاری کرده که شما بخشی از یک معادله چند متغیره قرار بگیرید باید بدانید که رابطه تان وضعیت خوبی ندارد.

دوستان همسرتان دیگر رفتار دوستانه ای با شما ندارند:

همچنین اگر رفتار دوستان همسرتان به یکباره تغییر کرد و دیگر علاقه ای به وقت گذراندن با شما ندارند یک یا دو مشکل وجود خواهد شد اینکه همسرتان با آن ها دردو دل کرده که به زودی رابطه اش با شما تمام می شود و یا اینکه در جمع دوستان خود پشت سر شما بدگویی کرده است و باعث شده دوستانش نسبت به شما بدبین شوند. دقت داشته باشید که رفتار دوستان همسرتان معیار مناسبی برای سنجش وضعیت زندگی زناشویی تان است به ویژه اگر آن ها همواره برخوردی گرم و دوستانه با شما داشته اند.

روش های شناخت پایان رابطه

همسرتان بهانه گیر شده است:

به نظر می رسد که ناگهان هر کاری که انجام می دهید اشتباه است و همسرتان دائما در حال ایراد گرفتن از تک تک کارهایتان است. به صراجت می توان گفت که ایرادگیر شدن یک نشانه هشدار است و نشان می دهد که همسرتان در واقع از موضوع مهم تری ناراضی است که به زبان نمی آورد و به عبارتی مشکل اصلی ریختن تفاله چای در سینک ظرفشویی نیست بلکه این بهانه ها و ایرادها از موضوع مهم تری نشات خواهد گرفت.

آینده تان مبهم به نظر می رسد:

اگر عادت داشتید که با هم برای آینده مشترکتان برنامه ریزی کنید و آینده ای را با هم بسازید اما اگر تمام آن ها از یاد رفته و برنامه های دقیق بی فایده هستند قطعا آینده زندگی تان مبهم شده و بایستی در مورد آن صحبت کنید زیرا این ابهامات و بلاتکلیفی ها ممکن است تنها یک تغییر مسیر جزئی باشد اما اگر همسرتان از حرف زدن درباره آینده طفره می رود احتمال آینده دیگری بدون شما را برای خودش برنامه ریزی کرده است.

متفاوت شدن ادم ها برای پایان رابطه

همسرتان عادت به عذرخواهی ندارد:

به طور کلی اگر همسرتان احساساتتان را جریحه دار کرده یا برعکس شما وی را آزرده اید قطعا عذرخواهی برای رفع این ناراحتی الزامی خواهد بود اما زمانی که یک رابطه دوستی نفس های آخر خود را می کشد فرد دیگر خود را ملزم عذرخواهی نمی بیند. به همین خاطر اگر همسرتان بابت کارهای اشتباهی که انجام داده اقدام به معذرت نمی کند قطعا در این میان مشکلی وجود دارد و باید به دنبال علل و دلیل آن باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو