طرز تهیه کوفته ترش

طرز تهیه کوفته ترش , دستور پخت کوفته ترش

کوفته یکی از غذاهای اصیل ایرانی و ترکی است که با روش های مختلف و مواد مختلف تهیه می شود. یکی از این کوفته ها، کوفته ترش است. این کوفته با گوشت چرخ کرده تهیه می شود و به عنوان خورش با برنج سرو و صرف می شود. مزه این خورش مشابه مزه کباب ترش است که با گوشت چرخ کرده و رب نارنج تهیه می شود. این خورش خوشمزه و زیبا را می توان به عنوان غذای اصلی در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته ترش در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده گوسفند۴۰۰ گرم
سبزی الزو(ترخون و مرزه و نعنا و شوید)۲۰۰ گرم پاک شده
پیاز۲ عدد
ادویهبه مقدار لازم
رب نارنجبه مقدار لازم
رب گوجه فرنگیبه مقدار لازم
زرشک کوهیکمی

طرز تهیه کوفته ترش

مرحله اول

برای تهیه کوفته خوشمزه ترش در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. وقتی روغن داغ شد، پیاز ها را درون آن تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود.

مرحله دوم

سپس رب گوجه را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. آب جوش را به آن اضافه کرده و می گذاریم تا حسابی بجوشد و قل بزند. پیاز دوم را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. درون یک کاسه می ریزیم و با گوشت و ادویه ورز می دهیم تا مخلوط شود و یکدست شود.

مرحله سوم

سپس سبزی های ساطوری شده را به آن اضافه می کنیم. مثل کوفته های معمولی به اندازه یک گردو از مخلوط گوشت برداشته و داخل دست گرد می کنیم. سپس توی آب در حال جوش می ریزیم. درب قابلمه را بسته و می گذاریم تا خوب بپزد.

مرحله چهارم

نیم ساعت آخر نارنج و زرشک کوهی را اضافه کرده و می گذاریم حسابی جا بیفتد. می توان به جای زرشک کوهی از زرشک معمولی استفاده کرد. می توان به کوفته های در حال پخت یک مشت از سبزی الزوی اضافه کرد که سس کوفته هم معطر و خوشمزه شود.