نمایش اثری از هنرمند ایرانی در یک گالری آمریکایی

62

1400/2/28

09:30


یکی از آثار آرمین امیریان از مجموعه «تا تاریخ یخ» در گالری ادوارد دیکسون آمریکا به نمایش درآمد.

نمایش اثری از هنرمند ایرانی در یک گالری آمریکایی

گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه گروهی «داریم راه را اشتباه می‌رویم» در گالری ادوارد دیکسون Edward A. Dixon Gallery در اوهایو امریکا برپاست. در این نمایشگاه که سه ماه ادامه دارد آثار هنرمندانی از چند کشور به نمایش درآمده است و در این میان اثری از آرمین امیریان از مجموعه «تا تاریخ یخ» نیز حضور دارد.

این پروژه با این سوال آغاز شد: فاجعه‌هایی که توسط بشر به وجود آمده‌اند مانند فقر، تبعیض و تخریب محیط زیست، آیا انسان قادر به از بین بردن یا کاهش قابل ملاحظه آن‌ها هست؟ و یا اینکه باور او بر این است که اقداماتی که این شرایط را به وجود آورده و پرورش می‌دهند، در تاریخ بشر وجود داشته و همچنان ادامه خواهد داشت؟

هنرمندان از سراسر جهان به فراخوان این نمایشگاه پاسخ دادند تا دیدگاه خود را به موضوعاتی که در اطراف خود می‌بینند اضافه کنند و با این کار فرصت بیشتری برای شناخت، گفتگو و اعمالی فراهم کنند که می‌تواند تغییرات مورد نیاز را ایجاد کند.

در بخش‌هایی از استیتیتمنت این نمایشگاه آمده است: «هنر می‌تواند یک نیروی متحد کننده، فکر برانگیز و آموزنده باشد. ابتکار این گالری برای برجسته‌سازی موضوعات کوچک و بزرگی است که در فرهنگ‌ها، موسسات، سازمان‌ها و زندگی افراد برای مدت طولانی ادامه داشته است و هدف نمایشگاه آن است که مکالمه‌هایی انجام شود که منجر به راه‌های جدیدی برای حل مشکلات قدیمی شود. مسائلی وجود دارند که به دلیل تبدیل شدن به سنت، بارها تکرار شده و ادامه یافته‌اند، با این حال زمان تغییر و در برخی موارد شروع تازه فرا رسیده است. اکنون مسائل زیادی وجود دارد که زندگی روزمره، آینده و سیاره ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به راه حل‌های واقعی و طولانی مدت نیاز دارند.

هنرمندان تشویق شدند که آثار هنری را تولید کنند و درباره هر چیزی که مشاهده می‌کنند و نیاز به تغییر یا اصلاح دارد، و به مدت طولانی در این شرایط وجود داشته است، اظهار نظر کنند. هدف دیگر این نمایشگاه یافتن آثار هنری است که با رعایت مضمون نمایشگاه، دوره کنونی ما در تاریخ را از دیدگاه هنرمند بررسی کند. یک قطعه هنری می‌تواند داستان‌های زیادی را بیان کند و هدف یافتن قطعاتی است که برای نسل‌های آینده صحبت می‌کنند و داستانی درباره زمان ما تعریف می‌کنند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو