سلبریتی‌هایی که کتاب خاطرات‌شان پرفروش شد

منبع: ایران آرت

77

1400/2/28

10:57


سلبریتی‌های زادی مانند جنت جکسون، شارون استون و ماریا کری خاطرات خود را نوشته‌اند و شاید کنجکاوی برای کشف حقیقت افراد مشهور دلیل اصلی محبوبیت کتاب‌های آن‌ها باشد.

ایران آرت: شارون استون در کتاب جدیدش تحت عنوان "زیبایی دو بار زندگی کردن" به طرفدارانش نشان می‌دهد که برای زندگی و بقای خود بسیار تلاش کرده است. عنوان از بخش آغازین کتاب گرفته شده است و بستری شدن استون در بیمارستان را در سال 2001 نشان می‌دهد. سکته مغزی که شانس زنده ماندن استون را فقط به یک درصد تبدیل کرد. "زیبایی دو بار زندگی کردن" نشان می‌دهد که استون چگونه بر مشکلات عجیب و درصدهای غیرممکن زندگی‌اش فائق آمد.

استون در ادامه نشان می‌دهد چگونه در بچگی مورد سواستفاده قرار گرفت، صاعقه به او برخورد کرد، و روی یخ به شکل وحشتناکی سُر خورد. البته خوانندگان انتظار داشتند اتفاقات بیشتری از او در دوره حرفه‌ای کار در هالیوود بخوانند اما خیلی کم به این موضوع اشاره شده است و استون تلاش می‌کند کشمکش‌های خود را به عنوان یک زن در طول عمرش توصیف کند.

به گزارش ایبنا، استون در این کار تنها نیست و سلبریتی‌های زیادی کتاب خاطرات خود را نوشته‌اند. سلبریتی‌ها به نوشتن کتاب خاطرات خود رو می‌آورند تا در اواخر حرفه خود شهرتی دوباره پیدا کنند و به شکلی جدید با طرفداران خود ارتباط برقرار می‌کنند. طرفدارن و علاقه‌مندان به اخبار سلبریتی‌ها به امید خواندن چند اتفاق شخصی که پیش از این منتشر نشده بود این آثار را خریداری می‌کنند و به همین دلیل رسانه‌ها توجه ویژه‌ای به این آثار می‌کنند.

با این وجود گروهی از زنان مشهور اخیراً تلاش می‌کنند زاویه‌ای جدید به آثارشان ببخشند و روایتی جذاب بنویسند. کتب خاطرات استون، ماریا کری، و دمی مور، و جسیکا سیمپسون چند نمونه از این دسته خاطرات هستند. دلیل انجام این کار ترکیب تکنیک‌های روایی به همراه جذابیت‌های شبکه‌های اجتماعی به صنعت نشر است. گذشت آن روزهایی که اخبار افراد مشهور خیلی دیر به دست خواننده می‌رسید و سلبریتی‌ها افرادی مرموز و ناشناخته به حساب می‌آمدند.

علاوه بر این چنین تغییری در زمانه مناسبی رخ داد. پخش مستندهایی درباره بریتنی اسپیرز  و پاریس هیلتون به همه نشان داد که اخبار دروغ مجلات زرد تا چه اندازه بر روی زندگی فرد تأثیر منفی می‌گذارد. حتی پس از پخش مستند، جاستین تیمبرلیک و جنت جکسون از اسپیرز عذرخواهی کردند.

جنت جکسن که به خاطر اختلافاتش با اسپیرز سال‌ها مورد انتقاد بود اخیراً کتاب خاطراتش را منتشر کرد. خوانندگان کتابش را خریدند، از اتفاقات ناگفته‌ای باخبر شدند و از زاویه دید خود فرد به ماجرا نگاه کردند.

شاید همین کنجکاوی برای کشف حقیقت افراد مشهور دلیل اصلی محبوبیت کتاب‌های خاطرات سلبریتی‌ها باشد. جکسون با بیان حقیقت جای خود را بار دیگر در تاریخ و فرهنگ موسیقی پاپ تثبیت کرد. همانطور که مدتی پیش دمی مور با انتشار کتاب خاطراتش بار دیگر طرفدرانش را به سمت خود جلب کرد. هر چه که هست کتاب خاطرات سلبریتی‌ها بخشی از قفسه‌های کتابفروشی‌ها را اشغال کرده‌اند و به نظر می‌رسد از این به بعد محبوبیت بیشتری هم پیدا کند.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو