روابط عمومی؛ قدرت نرم برندها در عرصه مد و لباس | به بهانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

100

1400/2/28

11:32


روابط عمومی در عصر کنونی یک صنعت هنرمندانه به شمار می‌رود که نقشی بسزا در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و راهبردی یک سازمان ایفا می‎‌کند، حال‌ آنکه یکی از ویژگی‌های این عرصه دانش‌بنیان بودن آن است.

روابط عمومی؛ قدرت نرم برندها در عرصه مد و لباس | به بهانه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی

گروه مد و لباس هنرآنلاین: چه‌بسا مجموعه‌های مختلفی که به دلیل خلأ در این زمینه، از ادامه مسیر ناکام ماندند و درعین‌حال سازمان‌هایی که با تقویت واحد روابط عمومی، گام‌های بلندی در مسیر رشد و توسعه برداشتند.

۱۷ مه میلادی برابر با ۲۷ اردیبهشت هرسال در تقویم به‌عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نام‌گذاری شده است؛ روزی که تداعی‌گر اهمیت و نقش روزافزون صنعت روابط عمومی در دنیای ارتباطات بوده و امروزه به قلب تپنده و قدرت نرم برندها تبدیل‌شده است.

اما در این مجال می‌خواهیم به جایگاه واحد روابط عمومی در حوزه مد و لباس کشور بپردازیم. حلقه‌ای مفقوده که در درازمدت، فعالیت بسیاری از مجموعه‌ها در این عرصه را با مشکلات و کاستی‌های بسیاری مواجه ساخته است.

در مورد اهمیت روابط عمومی باید گفت که در حقیقت، صنعت تبلیغات به سمت صنعت روابط عمومی گسترش پیداکرده زیرا مردم نسبت به اقداماتی که در حوزه روابط عمومی انجام می‌شود، بیشتر از اقدامات تبلیغاتی اعتماد می‌کنند. در صنعت پوشاک و فشن، این قضیه بیشتر نمود پیدا می‌کند چراکه واحد روابط عمومی در برندهای برتر دنیا بسیار پیشرفته است و بسیاری از نویسندگان حوزه مطبوعات و رسانه‌های نوشتاری، در صنعت پوشاک فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند و مجلات معتبر با مطالبشان به چگونگی مد شدن یک لباس یا ترند شدن یک سبک سمت‌وسو می‌دهند.

حال‌آنکه روابط عمومی پدیده‌ای فراتر از تبلیغات است و نقش تعیین‌کننده‌ای در فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی دارد.

واقعیت آن است که در بدو امر، لازم است توان تولید محتوا در قالب و شکل‌های گوناگون در واحدهای روابط عمومی وجود داشته باشد. سپس مخاطبان هدف شناسایی‌شده و خوراک مطلوب به آن‌ها ارائه شود.

ازاین‌رو به نظر می‌رسد یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات موجود در هنر صنعت مد و لباس آن‌هم در شرایط کنونی و باوجود مشکلات گوناگون به‌ویژه در امر اقتصاد، علم مدیریت چرخه اطلاعات میان یک فرد یا سازمان با عموم مردم باید بیش‌ازپیش جدی گرفته شود.

و جمله پایانی...

نخستین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب، سخن گفتن از روی علم، آگاهی و اطلاع است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو