ال‌جی و تسریع در طراحی UX خودروها در آینده

منبع: فوت و فن

62

1400/2/28

16:40


ال‌جی و تسریع در طراحی UX خودروها در آینده

آینده حرکت و حمل و نقل به سرعت در حال نزدیک شدن است و پیش‌بینی می‌شود ظرف یک دهه آینده ۹۰ درصد از کل نوآوری‌های مربوط به خودرو را نرم‌افزار تشکیل دهد. بر اساس برخی تخمین‌ها، حدود ۴۶۱ میلیون وسیله نقلیه به واحدهای اصلی دیجیتال مجهز خواهند شد؛ یعنی مرکز کنترل برای مرکز اطلاعات و سرگرمی خودرو. بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۳۰ نیز حدود ۱۱۵ میلیون وسیله از طراحی کابین دیجیتال برخوردار خواهند شد.

و این نرم افزار است که به صفحه نمایش داشبورد دیجیتال، واحدهای اصلی، کابین دیجیتال در میان سایر سیستم‌های داخل خودرو، توانایی افزایش تجربه کلی راننده و مسافر را می‌دهد. ال‌جی به عنوان یک متخصص در تولید OLED پلاستیکی (P-OLED) و تجربه کاربری (UX)، با نمایشگرهای دیجیتال پیشرفته در خودرو به شکل‌گیری آینده حرکت کمک می‌کند.

هرچه فضای داخلی خودرو پیچیده‌تر و آموزنده‌تر شود، نقش طراح UX از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد. اگرچه ممکن است طراحی UX به اندازه طراحی خارجی خودرو شناخته شده نباشد، اما تردیدی وجود ندارد که این یکی از پویاترین زمینه‌های طراحی است که امروزه فضای زیادی برای تکامل دارد. در حال حاضر، UX در وسایل نقلیه به سه عنصر اصلی مربوط می‌شود: پنل سنتی کنترل رانندگی مانند سرعت‌سنج و کیلومترشمار، سرگرمی صندلی عقب (RSE)، صوتی، تصویری و مسیریابی (AVN).

امروز، چرخه توسعه یک ماشین از ایده مفهومی تا تولید سال‌ها طول می‌کشد. در کل، طراحان UX ال‌جی در تمامی مراحل درگیر هستند و به تمامی زاویا توجه می‌کنند تا هر تجربه‌ای را ممکن کنند. امنیت و راحتی برای طراحان UX ال‌جی از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ به ویژه هنگامی که به نمایشگرهای AVN و پنل کنترل‌ رانندگی مربوط باشد.

جزئیات مربوط به قلم، اندازه متن، روشنایی صفحه و قابلیت مشاهده در ساعات مختلف روز تا دسترسی به عملکردهای معمول در تولید یک رابط کاربری گرافیکی بهینه (GUI) در نظر گرفته می‌شود. و از آنجا که تنظیمات ترجیحی رانندگان بسیار متفاوت است، هر دو کنترل فیزیکی باید با نمایشگرهای لمسی انعطاف‌پذیرتر، بدون سردرگمی سرنشینان خودرو، یکپارچه باشند.

اما فراتر از قابلیت استفاده و ایمنی، صفحه نمایش‌های داخل اتومبیل ال‌جی نیز باید سبک استثنایی ارائه دهند. سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی باید زیبایی مدرنی داشته باشد که فضای داخلی را تکمیل کند و در راننده و مسافران این احساس را القا کند که وارد کابین مجلل خلبان شده‌اند.

اما نقش یک طراح UX فقط در طراحی بورد یا سیستم CAD متوقف نمی‌شود. طراحان UX ال‌جی در ارائه خدمات به مشتری نیز تبحر دارند.

پارک جی یونگ، طراح ارشد UX در ال‌جی الکترونیکس، گفت: «در حالی که روی کابین دیجیتال برای یک مشتری کار می‌کردم، ماه‌ها در دفاتر آنها اقامت گرفتم زیرا همکاری با مشتریان ما به سادگی با طراحی خاتمه نمی‌یابد. نرم‌افزار اتومبیل سال‌ها به روز می‌شود، حتی برای مدل‌های تقریباً یک دهه پیش اجرا شده است. بنابراین، پیگیری منظم مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهیم.»

در حالی که طراحان UX در ال‌جی برای پیشبرد تجربه در خودرو کار می‌کنند، فناوری اطلاعات و سرگرمی در داخل کابین خودرو به تکامل خود ادامه داده و پیچیده‌تر می‌شود. بدین ترتیب، تضمین می‌کنیم که کار یک طراح تجربه کاربری خودرو فقط برای تجربه رانندگی بسیار حیاتی است؛ حتی اگر رانندگی بیشتر توسط خود ماشین انجام شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو