چرا وان‌های حمام به اندازه‌ای نیست که بتوانید پاهایتان را دراز کنید؟

چرا وان‌های حمام به اندازه‌ای نیست که بتوانید پاهایتان را دراز کنید؟


منبع: روزیاتو

124

1400/2/28

18:00


برای بسیاری از افراد دراز کشیدن در وان آب گرم در حمام پس از یک روز سخت کاری می‌تواند بسیار شیرین و دلپذیر باشد. در حقیقت از نظر علمی نیز اثرات آرامش بخش بودن حمام اثبات شده است. اما سوال اینجاست که اگر اندازه وان‌های حمام بزرگ‌تر بود و ما می‌توانستیم پاهایمان را در آن دراز کنیم، آرامش بیشتری نداشتیم؟ ما ۶ دلیل را برای بزرگ نبودن وان‌های حمام یافته‌ایم. اگر این موضوع برای شما هم جالب است و می‌خواهید دلایل آن را بدانید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از نظر بگذرانید.

۱- وفاداری به ریشه‌ها

اولین وان‌ها به دوران باستان بازمی‌گردد. شهروندان رومی در انتهای قرن سوم از یونانی‌ها حمام کردن را به ارث برده بودند. وان‌هایی که شکل و ظاهر آن‌ها برای ما آشناتر است از اواسط قرن ۱۸ام در هلند معرفی شد و در سال ۱۸۲۸ در انگلستان بسیار بیشتر رونق یافت. این وان‌ها از چدن و چینی خاص ساخته شده بودند. تولید وان‌های بزرگ‌تر نه تنها به طور قابل توجهی هزینه آن را افزایش می‌داد بلکه نصب آن‌ها در طبقات بالا را بسیار دشوار می‌کرد.

۲- کار از محکم کاری عیب نمی‌کند

حمام خطرناک‌ترین مکان خانه شماست. گرچه بسیار بعید است در وان حمام به خواب بروید ولی احتمال آن وجود دارد که در وان غش کنید. وقتی حمام آب گرم می‌گیرید، آب داغ قلبتان را سنگین می‌کند و شاید موجب شود که شما در آب غش کنید. پس بهتر است وان‌ها به شکلی باشند که در زیر آب غرق نشوید.

۳- استفاده بهینه از آب حمام

حمام‌ها بیشتر اوقات کوچک هستند و این خیلی برای ما مهم است که چگونه از این فضای محدود استفاده کنیم. سایز وان‌های حمام در سرتاسر دنیا فرق می‌کند. اما طبق اندازه استاندارد، آن‌ها باید طولی به اندازه ۱۵۰ سانتی متر و عرضی به اندازه ۸۱ سانتی متر و عمقی به اندازه ۴۶ سانتی متر داشته باشند. این اندازه برای بزرگسالان کافی به نظر می‌رسد.

۴- دوش‌ها در اولویت هستند

بیشتر مردم دوش را وان در حمام ترجیح می‌دهند پس سازندگان در ساختن حمام‌های بزرگ خیلی سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. همچنان که دوش برای تمیز کردن بدن نیز بهتر است و آب را به طور مساوی به تمام قسمت بدن پخش می‌کند. همچنین مردم امروزه کارهای بسیار مهمی دارند و بیشتر ترجیح می‌دهند سریعا کارشان را انجام دهد و از این لحاظ دوش برایشان بسیار بهتر است.

۵- راحتی هزینه دارد

نکته مهمی که در مورد وان‌های بزرگ وجود دارد هزینه آب و برق اضافی است که باید برای پر کردن آن بپردازیم. بر اساس یک حساب و کتابی که انجام شد حمام روزانه در یک وان کوچک ۱۶۰ لیتر آب مصرف می‌کند این درحالی است که حمام در یک وان بزرگ ۳۰۰ لیتر آب مصرف می‌کند. پس حمام در یک وان کوچک به مدت یک هفته، ۹۸۰ لیتر آب را صرفه جویی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چرا خلاقانه ترین ایده ها در حمام به سراغ مان می آید؟

کدام قسمت بدن‌تان را اول از همه در حمام می‌شویید؟ جواب این سؤال شخصیت شما را آشکار می‌کند

 

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو