وارنر مدیا دیسکاوری

ای‌تی‌اند‌تی اعلام کرد که با قراردادی ۴۳ میلیون دلاری کمپانی‌های وارنرمیدیا و دیسکاوری را در هم ادغام می‌کند و شبکه‌ها و استودیوهایی چون سی‌ان‌ان، اچ‌بی‌او، برادران وارنر، و انیمال پلنت را زیر یک سقف می‌آورد. «فایننشال تایمز» گزارش داده است که ارزش دو کمپانی پس از ادغام به ۱۵۰ میلیارد دلار می‌رسد، هرچند سی‌ان‌ان می‌گوید کمپانی جدید دارای ۵۵ میلیارد بدهی است.

«دیوید زسلاو» که به مدت ۱۴ سال مدیر دیسکاوری بوده، ریاست کمپانی جدید که نامش هنوز انتخاب نشده را بر عهده می‌گیرد. سهام‌داران کمپانی مادر ای‌تی‌اند‌تی ۷۱ درصد از سهام کمپانی جدید و سهام‌داران دیسکاوری ۲۹ درصد از سهام آن را به دست می‌آورند.

زسلاو می‌گوید ۲۰ میلیارد دلار برای تولید محتوا سرمایه‌گذاری خواهد کرد:‌ «فکر می‌کنیم که این ادغام باعث شود که به بهترین کمپانی رسانه در دنیا شویم. یک کمپانی خواهیم بود، با یک فرهنگ، یک مأموریت: داستان‌های عالی، محتوای عالی که مردم سراسر دنیا را سرگرم کند.»

این ادغام سه سال پس از ورود ای‌تی‌اند‌تی به هالیوود و خریداری کمپانی تایم وارنر در ژوئن سال ۲۰۱۸ صورت گرفته است. «کریگ موفت» کارشناس ارتباطات الکترونیکی به «لس‌آنجلس تایمز» می‌گوید این قرارداد یک «ناکامی غم‌انگیز» برای غول‌های صنعت ارتباطات است که دارایی‌های بخش سرگرمی خود را با دیسکاوری ادغام می‌کند:‌ «چه فصل شرم‌آوری از تاریخ کمپانی‌هایی که روزگاری در آمریکا شناخته‌شده‌ترین بودند.»

«نیویورک تایمز» می‌نویسد: «کمپانی جدید بزرگ‌تر از نت‌فلیکس و ان‌بی‌سی‌یونیورسال خواهد بود. وارنرمیدیا و دیسکاوری سال گذشته ۴۱ میلیون دلار فروش داشته‌اند و سود آن‌ها از ۱۰ میلیارد دلار فراتر می‌رود. چنین رقمی کمپانی جدید را بالاتر از نت‌فلیکس و انی‌بی‌سی‌یونیورسال و به عنوان دومین کمپانی بزرگ رسانه در ایالات متحده پایین‌تر از والت دیزنی قرار می‌دهد.»

«ورایتی» نوشته است: «[این قرارداد] حتی برای اعضای وارنرمیدیا در سطح مدیریت ارشد یک غافلگیری است. مدیران این کمپانی بهت‌زده‌اند که چگونه یک کمپانی که از سال ۲۰۱۸ سه بار تغییرات ساختاری و تعدیل عظیم نیرو را تجربه کرده، یک بار دیگر درون یک پیکربندی حقوقی قرار گرفته است. یکی از اعضای کهنه‌کار وارنرمیدیا می‌گوید: «امکان ندارد که ای‌تی‌اندتی با این اقدام مثل احمق‌ها به نظر نرسد.»

زسلاو دسامبر گذشته در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی پیش‌بینی کرده بود: «به نظرم من در نهایت بسیاری ا این کمپانی‌ها به این فکر می‌کنند که «من به اندازه کافی پول ندارم.» و بعد می‌گوید: «با چه کسانی می‌توانیم ادغام شویم یا با چه کسانی می‌توانیم قرارداد ببندیم؟ و اگر بتوانیم دارایی‌هایمان را کنار هم بچینیم، شاید بتوانیم با دیزنی رقابت کنیم.»