دلایل قهر مردان و نحوه برخورد با همسر قهر کرده!

دلایل قهر مردان و نحوه برخورد با همسر قهر کرده!


منبع: آرگا

69

1400/2/28

22:09


اگر همسر شما قهر می کند و نمی دانید که باید چگونه با او برخورد کنید بهتر است این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب شما را با دلایلی که مردان قهر می کنند و نحوه برخورد با آن ها آشنا می کنیم.

بسیاری از مردان همانند خانم ها قهر می کنند و برخی از خانم ها نمی دانند که علت چیست و چطور باید از پس این مردان بر بیایند. در ادامه دلایل قهر مردان و نحوه برخورد با آن ها را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید به خوبی از پس موقعیت های مشابه بر بیایید.

دلایلی که مردان را وادار به قهر می کند چیست؟

دلایل قهر مردان

بسیاری از افراد فکر می کنند که فقط خانم ها قهر می کنند ولی باید بدانید که علاوه بر خانم ها آقایان نیز قهر می کنند و این قهر کردن ها می تواند دلایلی داشته باشد که باید آن ها را پیدا کنید تا بتوانید با راه کار مناسب از پس آن ها بر بیایید. یادتان باشد افرادی که قهر را در پیش می گیرند از احساسات طرف مقابل خود سوء استفاده می کنند و با این کار می توانند به تمامی خواسته های خود برسند. در ادامه دلایل قهر مردان را برایتان بیان می کنیم.

بدست نیاوردن

اولین و شایع ترین دلیل این که مردی قهر می کند این است که به چیزی که می خواسته است نرسیده است. در واقع بسیاری از مردان با این کار قصد دارند تا بتوانند توجه طرف خود را بدست آورند و در ارتباطاتی که دارند صداقتی دیده نمی شود و همیشه به دنبال شکایت و گله کردن هستند. البته این قهر می تواند نشانه ای خشم مردان باشد که سعی می کنند با این کار تمامی خشم خود را خالی کنند تا آسیبی به اطرافیان نرسانند.

خشم

یادتان باشد که قهر کردن یکی از روش هایی می باشد که مردان با استفاده از آن سعی می کنند خشم خود را بروز بدهند. البته این روش کاملا ناسالم می باشد و بهتر است روشی دیگر برای این کار را امتحان کنید.

دلایل قهر مردان

یاد گرفتن

یکی از دلایل قهر مردان یادگیری آن ها می باشد. در واقع آن ها در کودکی با هر بار قهر کردن سعی کرده اند به هر چیزی که می خواهند برسند و تا حدودی موفق بوده اند. البته در این شرایط خانواده هم نقش بسیار زیادی دارند و اگر پدر و مادر ها زیاد با یک دیگر قهر و آشتی داشته باشد فرزند آن ها نیز این الگو را بر می دارد و آن را در زندگی خود پیاده می کند.

تقویت مثبت

یادتان باشد که اگر مردی قهر کرد و بعد از آن به هر چیزی که خواست رسید قطعا تقویت خواهد شد و برای سری های بعد نیز همین کار را انجام می دهد تا بتواند با سوء استفاده عاطفی از شما به خواسته هایش برسد.

دلایل روانشناسی

  • در کودکی با قهر کردن نتیجه مثبت گرفته اند.
  • دوست دارند همیشه احساس کنند که در زندگی دیگران جایگاهی خاص دارند.
  • خواستن عشق و محبت اطرافیان یکی دیگر از این دلایل می باشد.
  • وجود احساس تنهایی مردان را ترغیب می کند تا قهر کنند.

نحوه برخورد با مرد قهر کرده

نحوه برخورد با همسر قهر کرده

زندگی کردن با افرادی که به طور مداوم قهر می کنند کاری سخت و دشوار می باشد. سعی کنید با رعایت کردن رفتار هایی که در ادامه برایتان بیان می کنیم زندگی بهتری برای خود و اطرافیانتان بسازید و رفتار بهتری با همسر خود داشته باشید.

تحقیر نکردن

بسیاری از افراد بعد از این که همسرشان قهر می کند او را تحقیر می کنند و با این کار سعی می کنند عصبانیت و خشم خود را خالی کنند ولی جالب است بدانید که تحقیر همسر باعث بد تر شدن شرایط می شود و می تواند مدت زمان قهر را طولانی تر کند و روابط شما را به سمت سردی می برد. بهتر است مراقب حرف های خود باشید.

پیدا کردن قلق

یادتان باشد که هر آدمی با آدم دیگری فرق می کند و نمی توان در این مورد توصیه کلی داشت ولی سعی کنید قلق همسر خود را پیدا کنید و همیشه از آن استفاده کنید تا این قهر را کم کم از سر او دور کنید.

قلق مردان خود را پیدا کنید تا بتوانید در زمان قهر با آن ها رفتار بهتری داشته باشید.

پیدا کردن علت

گاهی برخی مسائلی وجود دارد که همسر شما نسبت به آن ها حساسیت دارد و ترجیح می دهد شما کاری را انجام ندهید. بهتر است علت قهر کردن همسر خود را پیدا کنید و برای این کار باید با آرامش و صبر با همسر خود سخن بگویید تا بتواند به شما این علت را بگوید در غیر این صورت رابطه شما از بین خواهد رفت و با دعوا های مداوم دیگران را نیز آزار می دهید.

فکر کردن به نکات مثبت

اگر همسر شما بیش از حد قهر می کند و این موضوع شما را ناراحت می کند می توانید به نکات مثبتی که همسرتان دارد فکر کنید و این قهر ها را بر پای حساس بودن او بگذارید.

شوخی کردن

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن با قهر مردان کنار بیایید این است که با شوخی مشکل را حل کنید و شرایط را مساعد تر کنید. در نظر داشته باشید که شوخی با همسر باید به جا و مفید باشد تا دوباره مشکلی پیش نیاید و شدت قهر تشدید نشود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو