طرز تهیه نان لقمه ای آلمانی

طرز تهیه نان لقمه ای آلمانی , دستور پخت نان لقمه ای آلمانی

نان لقمه ای آلمانی مشابه دونات است و بافت و مزه ای شبیه به آن دارد و در روغن سرخ می شود. این نان یا شیرینی نیاز به فر یا تجهیزات خاصی ندارد. این نان را می توان کنار چای یا قهوه به عنوان صبحانه یا عصرانه و میان وعده سرو نمود. این نان بافت پوک و توخالی دارد که وجود ماست باعث این بافت نرم لطیف می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان لقمه ای آلمانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان لقمه ای آلمانی
تخم مرغ۴ عدد
شکرسه چهارم لیوان
ماست صاف شده۵۰۰ گرم
آرد۵۰۰ گرم
بکینگ پودر۱ بسته معادل ۱ قاشق چای خوری
وانیل۱ بسته معادل یک چهارم قاشق چای خوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه نان لقمه ای آلمانی

مرحله اول

برای تهیه نان خوشمزه و ساده لقمه ای به روش آلمانی در ابتدای کار، یک کاسه برداشته و تخم مرغ و ماست و شکر و کمی نمک و وانیل را به آن اضافه می کنیم. سپس با هم مخلوط می کنیم تا یک مخلوط یک دستی ایجاد شود.

مرحله دوم

سپس آرد و بکینگ پودر را به آن اضافه می کنیم. آرد را باید کم کم اضافه کنیم. و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه خمیر را درون کیسه پلاستیکی یا قیف می ریزیم. یک تابه عمیق با روغن را روی حرارت قرار می دهیم.

طرز تهیه نان لقمه ای آلمانی

در این مرحله قیچی را درون روغن زده تا کمی چرب شود، سپس از خمیر برش می زنیم و مانند دونات های کوچک و گرد درون روغن سرخ می کنیم. این نان ها به صورت گرد در می آید که باید همه اطراف آن را چرب کنیم.

مرحله چهارم

نان ها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. سپس مقداری پودر قند و دارچین روی آن می ریزیم یا نان ها را داغ داغ درون دارچین یا پودر قند می غلتانیم. سپس در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم.