طرز تهیه کباب بقچه

طرز تهیه کباب بقچه , دستور پخت بقچه کباب ترکیه ای

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب بقچه ای یکی از انواع آن هاست اما در فر طبخ می شود و ریشه ترکی دارد. در این غذا از فیله مرغ استفاده شده است که می توان از گوشت چرخ کرده هم استفاده نمود. فیله مرغ همراه با سبزیجات مختلف پخته و سرخ می شود. سپس درون خمیر یوفکا به صورت بقچه پیچیده می شود و در فر با پنیر پیتزا طبخ می شود. این غذا یک غذای خاص و خوشمزه و شیک است که می توان به صورت تک نفره نیز تهیه و در مهمانی ها سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب بقچه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
هویج۳ عدد
نخود فرنگی۱ لیوان
روغننصف قاشق چای خوری
نمک۱ قاشق چای خوری
فلفل ترکیه۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه۱ قاشق غذا خوری
خمیر یوفکاچند ورق
مواد لازم برای سس بشامل
کره۱ قاشق غذا خوری
آرد۴ قاشق غذا خوری
شیر۴ لیوان
نمک۱ قاشق چای خوری
پنیر پیتزا برای رویه۱۰۰ گرم

طرز تهیه کباب بقچه

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه بقچه ای به روش ترکیه ای در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه برداشته و روی حرارت قرار می دهیم. کمی روغن درون آن می ریزیم.

مرحله دوم

سپس می گذاریم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس پیاز ها را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. فلفل قرمز را به پیازها اضافه کرده و با آن کمی تفت می دهیم. سپس فیله های مرغ را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

سپس به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. هویج ها را هم شسته و خرد می کنیم و تفت می دهیم. نخود فرنگی و در آخر فلفل سیاه و نمک را اضافه کرده و تفت می دهیم و می گذاریم کمی با حرارت ملایم پخته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر یوفکا را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم. داخل یک کاسه مناسب خمیر را قرار می دهیم و از مواد سرخ شده درون آن می ریزیم و بقچه می کنیم. در یک ظرف مناسب فر که کف آن را کمی چرب کرده ایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

بقیه مواد را هم به همین صورت بقچه کرده کنار هم قرار می دهیم. در این مرحله سس بشامل را تهیه می کنیم. برای این کار، کره را درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا کمی ذوب شود. آرد را اضافه کرده و به مدت ۳ تا ۴ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله ششم

وقتی بوی خامی آرد گرفته شد و کمی تفت خورد، شیر را به آن اضافه کرده و حرارت را کم می کنیم و مدام هم می زنیم تا غلیظ شود. نمک را به آن اضافه کرده و از روی حرارت بر می داریم. سس را روی بقچه های آماده شده می ریزیم.

مرحه هفتم

سپس پنیر پیتزای رنده شده را روی آن ریخته و در آخر کمی فلفل قرمز می پاشیم. ظرف را درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا خمیر ها بپزد و پنیر آّب شود. سپس از فر خارج کرده و سرو می کنیم.