این‌بار چین، بازار رمزارزها را به هم ریخت

منبع: برترین ها

57

1400/2/29

07:24


در حالی که ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی بالاخره پس از چند روز ریزش متوالی، افزایش یافته بود انتشار یک نامه دوباره روند سقوط بازار را شدت بخشید.

ایسنا: در حالی که ارزش بیشتر ارز‌های دیجیتالی بالاخره پس از چند روز ریزش متوالی، افزایش یافته بود انتشار یک خبر از چین دوباره روند سقوط بازار را شدت بخشید.

در ساعات اخیر انتشار خبری از رویترز مبنی بر ممنوع شدن مبادلات ارز‌های دیجیتالی در چین باعث نگرانی زیاد معامله گران شده است.

خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد چین موسسات مالی و شرکت‌های پرداخت را از ارایه خدمات مربوط به تراکنش‌های رمزارز‌ها منع کرده و به سرمایه گذاران در خصوص مخاطرات این دست معاملات هشدار داده است. طبق اعلام رویترز بانک‌ها و کانال‌های پرداخت آنلاین به موجب دستور جدید حق ارایه هیچ گونه خدمت مرتبط با ارز‌های دیجیتالی از جمله ثبت نام، معامله یا تسویه حساب تراکنش‌های ارز‌های دیجیتالی به مشتریان خود را ندارند.

این‌بار چین، بازار رمزارزها را به هم ریخت

بسیاری از دیگر خبرگزاری‌ها نیز به نقل از رویترز اعلام کرده اند که انجمن خدمات مالی اینترنتی چین، انجمن بانکداری چین و انجمن پرداخت و تسویه چین در بیانیه‌ای مشترک، ارایه دهندگان خدمات مالی را از فراهم کردن امکانات مورد نیاز معالات رمزارز‌ها منع کرده اند. این بیانیه در سایت شبکه ملی چین (سی سی تی وی) و صفحه رسمی بانک مرکزی چین در شبکه اجتماعی وی چت نیز منتشر شده است.

در این بیانیه اعلام شده است که ارز‌های دیجیتالی فعلی موجود در بازار توسط هیچ نهاد یا دولت رسمی منتشر نشده اند و به دلیل نداشتن یک پشتوانه واقعی، امکان به خطر انداختن جدی سرمایه افرادی که در آن‌ها سرمایه گذاری کنند وجود دارد.

با این حال برخی از فعالان بازار ارز‌ها دیجیتالی در چین اعلام کرده اند که بیانیه منتشرشده، چیز جدیدی نیست و جایی برای نگران شدن وجود ندارد. کیاو وانگ- کارشناس ارز‌های دیجیتالی از موسسه دیفای الیانس- در توییتی نوشت: در یک سلسله وقایع احمقانه، رویترز خبری گمراه کننده در خصوص ممنوعیت (ارز‌های دیجیتالی) در چین منتشر کرد و مردم این خبر را بازنشر و باور کردند که در نتیجه بازار به دنیال این خبر ریزش کرد. اینطور نبوده که چین حالا ارز‌های دیجیتالی را ممنوع کرده باشد، فقط یک قانون در این بیانیه که سال‌ها قبل تصوی شده بود، یادآوری شده است.

سایت کریپتونیوز هم در این رابطه نوشت: نه اینکه قانون جدیدی (در چین) وضع شده باشد بلکه این بیانیه مشترک با استناد به یک قانون قبلی به فعالان چینی یادآوری کرده است که تراکنش‌های مرتبط با رمزارز‌ها زیر چتر حمایت قانون نیست و سرمایه گذاران به تنهایی مسیول هر اتفاقی هستند که بیافتد. دولت چین شهروندان کشورش را از نگهداری ارز‌های دیجیتالی یا استخراج آن‌ها منع نکرده است.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتال (در لحظه انتشار این خبر)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۵ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۴۱۰۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۶۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۸ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۹۸ درصد کاهش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۴۷۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۸۷ درصد کاهش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۸۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۵۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۶۸ درصد افزایش

۵- دوج کوین

قیمت: ۰.۴۳۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۳۱ درصد کاهش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو