نکاتی که برای گرفتن ویزای چین باید بدانید

نکاتی که برای گرفتن ویزای چین باید بدانید


منبع: بیتوته

114

1400/2/29

09:56


نکاتی که برای گرفتن ویزای چین باید بدانید



شرایط گرفتن ویزای چین, انواع مختلف ویزای چین, شرایط درخواست ویزای چین

شرایط گرفتن ویزای چین

 

همه چیز درباره ویزای چین

اگر به دنبال اطلاعات و شرایط گرفتن ویزای چین هستید با ما همراه شوید تا با فکری آماده و روشن تر اقدام به اخذ ویزای چین کنید.

کشور چین یکی از زیباترین کشورها برای مقاصد توریسم گردشگری است. ولی اگر به قصد تجارت میخواهید به این کشور سفر کنید، هزینه ویزای چین اهمیت بیشتری برای شما پیدا خواهد کرد.

چین یک کشور توریستی پهناور با پیشینه تاریخی بسیار غنی است، فرهنگی که شامل غذاهای خاص ، آداب و رسوم متفاوت، لباس ها ، طالع بینی ، کوگ فو ، اپرا و غیره گره خورده است. 

 

کشور چین یکی از بهترین مقاصد توریستی جهان است و در هر فصلی میتوانید به این کشور سفر کنید ولی بهترین ماهها برای سفر به چین، آوریل، می، سپتامر و اکتبر است که هوایی مطبوع و مناظری بهشتی دارد. 

 

اعتبار ویزای چین بسته به نوع آن از 3 تا 24 ماه است. ویزای یک بار ورود به چین معمولا سه ماه است و ویزای چند ورودی از 6 ماه تا 24 ماه است که از زمان ورود به چین محاسبه میشود. اگر تعداد ورودی مجاز که از قبل مشخص شده، انجام شود یا زمان اعتبار ویزا منقضی شود باید برای دریافت ویزای جدید اقدام کنید.

 

طول مدت اقامت بسته به نوع ویزا از 30 تا 60 روز است که با درخواست متقاضی میتواند به 90 تا 180 روز افزایش پیدا کند. 

 

ویزای چین برای ایران, ویزای چین, گرفتن ویزای چین

مراحل گرفتن ویزای چین

 

مراحل گرفتن ویزای چین

بر اساس قوانین صدور ویزا نیازی نیست فرد متقاضی برای مصاحبه به سفارت چین برود بنابراین میتوانید کار خود را به وکیل و فرد متخصص در این حیطه محول کنید تا با تجربه خود اقدام به اخذ فوری ویزا برای شما کند.

به هر حال قبل از مراجعه به سفارت باید دو نسخه فرم تقاضای ویزا پر کنید و به همراه سایر مدارک لازم به دفتر کنسولی چین تحویل دهید.

 

بعد از تایید فرم ها و مدارک باید آن ها را به سفارت چین به آدرس تهران ، خیابان پاسداران ، چهارراه فرمانیه ، ارسال نمایید.

بعد از بررسی پرونده شما در صورتی که مشکلی نداشته باشد ، برای صدور ویزا اقدام خواهد شد. 

 

گرفتن ویزای چین, راهنمای گرفتن ویزای چین, نحوه گرفتن ویزای چین

هزینه ویزای چین

 

هزینه ویزای چین و مدت زمان لازم برای صدور ویزا

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای چین عبارتند از : دو عدد عکس 6*4 ، تمکن مالی ، پاسپورتی که بیش از 7 ماه اعتبار و 3 صفحه خالی داشته باشد.

هزینه ویزای چین با توجه به نوع ویزای تجاری یا تورریستی که میخواهید متفاوت است. در اولین مرحله باید مشخص کنید که میخواهید ویزای توریستی یک نفره یا گروهی بگیرید یا این که قصد تجارت دارید و ویزای تجاری چند ماهه میخواهید.

 

برای گرفتن ویزای توریستی باید یک ماه قبل از سفر اقدام به اخذ ویزا کنید چون پروسه آن حداقل یک هفته طول خواهد کشید. 

متقاضیان ویزای توریستی باید اصل پاسپورت ، گواهی تمک مالی به مبلغ 35 میلیون تومان و بیمه نامه سفر خود را به سفارت چین تحویل بدهند. 

 

شرایط گرفتن ویزای چین, انواع مختلف ویزای چین, شرایط درخواست ویزای چین

تمکن مالی برای ویزای چین

 

انواع ویزای چین

ویزای چین توریستی گروهی:

ویزای توریستی چین برای گروههای توریسیتی به دو صورت فوری و عادی صادر میشود. هزینه ویزای عادی حدود 90 دلار است که بعد از 7 روز آماده میشود و هزینه ویزای فوری 120 دلار است که 5 روزه تحویل میشود. 

ویزای گروهی چین توسط آژانس های مسافرتی گرفته میشود. به این ترتیب که یک آژانس مسافرتی چینی برای آژانس ایرانی دعوتنامه ارسال میکند و سپس آژانس ایرانی دعوتنامه ارسالی را همراه با  ۲ عدد عکس و اثبات تمکن مالی با موجودی حداقل  ۳۰۰۰دلار آمریکا از بانک را (ترجیحا با مهر برجسته) برای گرفتن ویزای چین به سفارت چین تحویل می‌دهد. اعتبار ویزای گروهی توریستی 1 ماهه است و میتوان 14 روز با آن در چین  اقامت داشت.

  

ویزای توریستی انفرادی چین :

ویزای توریستی انفرادی حدود 105 دلار هزینه دارد که بعد از 7 روز تحویل داده میشود و ویزای فوری 135 دلار بوده که در عرض 5 روز آماده میشود. 

ویزای انفرادی داخل پاسپورت ثبت میشود و معمولا 3 ماه اعتبار دارد که بوسیله آن میتوانید 30 روز در چین اقامت داشته باشید. برای گرفتن ویزای انفرادی عادی باید از یک شرکت چینی دعوت نامه داشته باشید. مثلا شرکتی که با آن ها فعالیت تجاری دارید برای شما دعوتنامه بفرستد. این دعوتنامه دارای یک بارکد است بنابراین نیازی به دریافت اصل دعوتنامه ندارید و میتوانید با تصویر آن برای گرفتن ویزای چین اقدام کنید.  

 

ویزای چین تجاری یک ماه :

هزینه ویزای تجاری یک ماهه عادی حدود 190 دلار است که بعد از 12 روز به دستتان میرسد وهزینه ویزای فوری 220 دلار است که 8 روزه آماده میشود.

 

ویزای تجاری سه ماهه :

برای ویزای تجاری چین سه ماهه فقط ویزای عادی وجود دارد که هزینه آن 390 دلار است و بعد از 14 روز آماده تحویل میشود. در این نوع ویزا داشتن 5 فقره ویزای انفرادی الزامی است.

 

ویزای تجاری شش ماهه :

هزینه ویزای تجاری مولتی شش ماهه 570 دلار است که بعد از 14 روز آماده میشود و داشتن 5 فقره ویزای انفرادی در الزامی است.

 

ویزای تجاری یک ساله :

هزینه ویزای تجاری مولتی چین یک ساله حدود 700 دلار است که بعد از 14 روز آماده میشود و باز هم داشتن 5 فقره ویزای انفرادی الزامی است.

 

شرایط درخواست ویزای چین, مراحل گرفتن ویزای چین, ویزای چین برای ایران

شرایط درخواست ویزای چین

 

انواع مختلف ویزای چین با توجه به هدف 

به طور کلی ویزای چین به 3 دسته تقسیم میشود : ویزای دیپلماتیک ، ویزای تجاری ، ویزای عادی

علاوه بر هزینه ای که برای ویزای چین پرداخت میکنید با توجه به کاربری ای که قرار است داشته باشید ویزای چین در انواع مختلف زیر صادر میشود.

نوع C : ویزای چین که برای  ماشین های باربری و خدمه کشتی و غیره صادر میشود.

نوع D : برای افرادی که نیاز به  اقامت در چین دارند.

نوع F : برای فعالیت های غیر تجاری از جمله ، تورهای تحصیلی ، انواع مبادلات ، بازدید و غیره است که نیاز به دعوتنامه دارد.

نوع G : برای ترانزیت که  فقط مجوز عبور از چین و رفتن به سوی مقصد اصلی است.  برای گرفتن ویزای ترانزیت باید پاسپورت و بلیط مقصد اصلی را ارائه نمایید.

نوع J1  : ویزای مخصوص روزنامه نگاران سازمان های خارجی که قرار است در چین مستقر شوند که فرد برای گرفتن ویزا نیاز به مراجعه به بخش مطبوعات کنسولگری چین دارد.

نوع J2  : برای این ویزا هم متقاضی باید به بخش مطبوعات کنسولگری چین مراجعه کند و مناسب روزنامه نگاری است که در زمان 180 روزه از اعتبار ویزا خبرهایی که مدنظر دارد، تهیه کند.

ویزای L : ویزای توریستی است که هزینه کمتری از ویزای چین دارد.

ویزای M : این ویزا برای تجار که قصد خرید از چین را دارند صادر می شود .

ویزا Q1 : مناسب افرادی که وابستگانش در چین ساکن هستند.

ویزا R: مناسب افراد با استعداد و مهارت خاصی که چین به آن نیاز دارد.

ویزا s: مناسب افرادی که اقوام درجه یک آن ها ساکن چین هستند.

ویزا x1: اعتبار این ویزا بیش از 180 روز است و مناسب افرادی است که قصد تحصیل در چین دارند.

 

گرفتن ویزای چین, راهنمای گرفتن ویزای چین, نحوه گرفتن ویزای چین

اعتبار ویزای چین

 

ویزا x2 اعتبار این ویزا کمتر از 180 روز است و مناسب افرادی است که قصد تحصیل در چین دارند.

برای گرفتن ویزای تحصلی باید گواهی پذیرش تحصیلی ، گواهی نداشتن سوپیشینه ، مدارک تحصیلی و گواهی ای که نشان دهد میتوانید هزینه زندگی و تحصیل خود را پرداخت کنید را با ید به سفارت چین تحویل دهید. افرادی که ویزای تحصیلی چین را بگیرند، حق  کار کردن در این کشور را ندارند.

 

ویزا z : مناسب افراد جویای کار. تنها افرادی موفق به اخذ ویزای کاری میشوند که علاوه بر داشتن تجربه و تخصص لازم دعوتنامه ای از یک کافرمای مقیم چین داشته باشند. ویزای کاری یک ماهه صادر میشودو قابل تمدید است. 

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو