دومین گورخر باغ‌ وحش صفادشت تلف شد

منبع: سیمرغ

104

1400/2/29

11:58


دومین گورخر باغ‌ وحش صفادشت تلف شد

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست از تلف شدن دومین گورخر باغ وحش صفادشت خبر داد

تلف شدن یکی دیگر از گورخرهای باغ وحش صفادشت

شهاب الدین منتظمی مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست، از تلف شدن یکی دیگر از گورخرهای باغ وحش صفادشت خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان استانی محیط زیست در حال حاضر در محل باغ وحش حاضر شده‌اند، گفت: دلایل تلف شدن گورخر در دست بررسی است.

چهارم اردیبهشت ماه مسئولان باغ وحش صفادشت از خرید و ورود ۳ رأس گورخر آفریقایی (دو ماده و یک نر) خبر دادند و فیلم‌هایی از سوی دوستداران و فعالان محیط زیست از نحوه انتقال این ۳ حیوان منتشر شده است که نشان می‌داد نحوه انتقال با خشونت و بدون آگاهی از رفتار این گونه همراه است و به همین دلیل واکنش‌های بسیاری به باغ وحش داران و سازمان محیط زیست نسبت به این اتفاق صورت گرفت.

گورخرها به دلیل مشکلات گمرکی سه روز در گمرک معطل ماندند و اما متأسفانه گورخر نر در مسیر انتقال به باغ‌وحش جان خود را از دست داده و لاشه آن تحویل باغ‌وحش می‌شود.

حال دو رأس گورخر دیگر هم آنچنان مساعد اعلام نشده بود و مسئولان باغ وحش ارم به بررسی دامپزشکان خود تکیه کرده و علت مرگ را استرس بیش از حد و ایجاد عفونت داخلی حین انتقال و وقفه بدون دلیل در گمرک بازرگان عنوان کردند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو