میلیونر شدن دو برادر بعد از چند صد دلار سرمایه گذاری روی رمز ارز شیبا اینو کوین

میلیونر شدن دو برادر بعد از چند صد دلار سرمایه گذاری روی رمز ارز شیبا اینو کوین


منبع: روزیاتو

62

1400/2/29

22:16


در صبح روز ۱۷ آوریل، دو برادر در وست چستر در نیویورک، از خواب بیدار شده و متوجه شدند که یک شبه میلیونر شده اند، اتفاقی که به لطف یک شرط بندی باورنکردنی روی رمز ارزی که در واقع در قالب یک شوخی ساخته شده بود، رخ داد. تامی ۳۸ ساله و جیمز ۴۲ ساله از سی ان ان خواسته اند که نام خانوادگی شان فاش نشود تا ناشناخته باقی بمانند. این دو چند صد دلار را صرف خرید رمز ارز موسوم به شیبا اینو کوین (shiba inu coin) کردند که در واقع اسپین آفی از دوج کوین است و خود تقلیدی شوخی مآبانه از یک شوخی دیگر است.

دو برادر آمریکایی بعد از سرمایه گذاری چند صد دلاری روی شیبا اینو کوین (shiba inu coin) که از مشتق های دوج کوین است میلیونر شدند

یک سکه دیجیتالی شیبا اینو کسری از یک سنت ارزش داشت اما یکی از دوستان این دو که ظاهراً کارشناس حوزه رمز ارزها بود به آن ها گفت که از رمز ارز از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و می تواند آن ها را ثروتمند سازد. تامی در این باره می گوید: «به نحوی شبیه فکر کردن به بیت کوین بود، روزگای تنها درصدی از یک سنت ارزش داشت و اکنون ارزشش ده ها هزار دلار است و این اتفاق برای مردم رخ می دهد، امکانپذیر است. من به دوستم اعتماد کردم و با خودم گفتم که حتی اگر ارزشش صفر شود نیز مشکلی وجود نخواهد داشت. به عناون یک بلیط بخت آزمایی به آن فکر کردم که اعتبارش تمام نمی شود».

دو برادر آمریکایی بعد از سرمایه گذاری چند صد دلاری روی شیبا اینو کوین (shiba inu coin) که از مشتق های دوج کوین است میلیونر شدند

کمتر از دو ماه بعد از سرمایه گذاری اولیه آن ها در اواخر فوریه، زندگی این دو برادر برای همیشه تغییر کرد. جشن تولد پدرشان بود و به جای دادن یک کارت اعتباری به پدرشان، او را میلیونر کردند. ارزش رمز ارزها در سال ۲۰۲۱ با افزایشی نجومی و انفجاری همراه بوده است. بعد از سال ها نادیده گرفته شدن یا تمسخر در وال استریت، رمزارزها- چه رمزارزهای قدیمی و شناخته شده ای مانند بیت کوین و چه شبه رمزارزهای کمتر شناخته شده- با شکل بی سابقه ای ارزش پیداکرده اند. از ماه ژانویه گذشته، ارزش بیت کوین تقریباً ۷۰ درصد افزایش یافته است و داج کوین که به عنوان یک شوخی خلق شده بود و  کمتر از یک دلار ارزش داشت، بیش از ۱۱,۰۰۰ درصد با افزایش ارزش مواجه شده است.

اما سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها یک سرمایه گذاری بسیار ریسکی و بدون قاعده و قانون مشخص است. قیمت رمز ارزها به سرعت تغییر می کند و ریسک های جدیدی دیگری مانند احتمال هک شدن سرور، پاک شدن فایل یا گم کردن پسورد نیز می تواند سرمایه گذاران این عرصه را برای همیشه از سرمایه هایشان محروم سازد. جیمز و تامی اما این خطرات را پذیرفته و در ابتدا ۲۰۰ دلار در این زمینه سرمایه گذاری کردند. آن ها همچنین پیشنهاد سرمایه گذاری در این عرصه را به مادر، پدر، خواهر و برخی دیگر از اعضای خانواده ارائه کردند. تامی در این باره می گوید :«مادر و خواهرم مردد بودند اما هر کدام از آن ها سر آخر ۱۰۰ دلار گذاشتند. بعد از چند هفته، وقتی ارزش آن ۳۰۰ درصد افزایش یافت،  هر کدام ۱۰۰ دلار دیگر نیز گذاشتند و سپس این عدد بالا و بالاتر رفت. در مجموعه گروه ما نزدیک به ۸,۰۰۰ دلار گذاشت».

دو برادر آمریکایی بعد از سرمایه گذاری چند صد دلاری روی شیبا اینو کوین (shiba inu coin) که از مشتق های دوج کوین است میلیونر شدند

پیش از شیوع کرونا، منبع اصلی درآمد این دو برادر از طریق فیلمبرداری از مراسمات عروسی به دست می آمد اما شیوع کووید-۱۹ تقریباً کسب و کار آن ها را به طور کامل از بین برده بود. در حالی که معمولاً آن ها سالانه فیلمبرداری ۳۰ تا ۴۰ مراسم عروسی را انجام می دادند، آن ها در طول سال تنها در ۸ مراسم عروسی کار کردند. تامی در این باره می گوید: «به نوعی نادیده گرفته شده بودیم. چک های محرک دولتی برای تامین هزینه هایمان کافی نبود. من انسان خوش بینی هستم اما شرایط بسیار سخت بود و بی اطلاعی از آینده کمی ترسناک بود». با بهبود شرایط سرمایه گذاری آن ها در حوزه شیبا کوین، تغییری که در مبلغ دارایی های آنان رخ داده بود باورنکردنی بود.

در هنگام فیلمبرداری یک مراسم عروسی در اوسط ماه آوریل، آن ها هر لحظه دارایی خود را چک می کردند که به سرعت از عدد ۱۰۰,۰۰۰ دلار گذشته بود و همچنان بالا می رفت. تامی این شرایط را اینچنین توصیف می کند: «صبح روز بعد بیدار شدیم و این عدد دو برابر شده بود. با خودمان گفتیم اوه خدای من. سپس این عدد به ۷۰۰,۰۰۰ دلار رسید و به برادرم گفتم که یک میلیون را نیز رد خواهد کرد. همچنان گوشی موبایلم را رفرش می کردم». و روز بعد این اتفاق رخ داد. تامی می گوید: «روزی که به عدد یک میلیون رسید، مادر و خواهرم فکر نمی کردند واقعیت داشته باشد». سرمایه گذاری اولیه ۷,۹۰۰ دلاری خانواده اکنون بیش از ۹ میلیون دلار ارزش دارد و این رقم به تایید سی ان ان نیز رسیده است.

دو برادر آمریکایی بعد از سرمایه گذاری چند صد دلاری روی شیبا اینو کوین (shiba inu coin) که از مشتق های دوج کوین است میلیونر شدند

رمز ارز شیبا اینو کمتر از یک سال پیش خلق شد که اسپین آفی از دوج کوین است و سگ شیبا اینو را به عنوان نماد خود انتخاب کرده است. در ابتدا یک شوخی برگرفته از شوخی دیگر به نظر می رسید اما اکنون دیگر مردم به آن نمی خندند. شیبا اینو که با نماد SHIB داد و ستد می شود در کمتر از یک ماه با افزایش ارزش ۱۱,۰۰۰ درصدی مواجه شده است. اوایل هفته جاری، ویتالیک بوترین خالق رمز ارز اتریوم (Ethereum) با اهدای مقدار زیادی رمز ارز شیبا کوین به ارزش تقریبی ۱ میلیارد دلار  به یک صندوق خیریه مربوط به کمک به بیماران مبتلا به کرونا در هند خبرساز شد. این رمز ارز که به نام های  memecoin یا altcoin به معنای شبه رمز ارز شناخته می شود تاکنون حمایت سلبریتی های بسیاری از دنیای موسیقی و ورزش را دریافت کرده است. نیک کارتر ستاره گروه Backstreet Boys بارها هشتگ #Shiba و #ShibArmy را توییت کرده است.

در مورد اینکه تامی و جیمز چه نقشه ای برای پول های خود دارند، آن ها هنوز اطمینان کامل ندارند. این دو قصد دارند سرمایه گذاری خود را به پول نقد تبدیل کرده و تصمیم به استفاده از یک پلتفرم تبادل غیرمتمرکز به نام ShibaSwap دارند. تامی در این باره می گوید: «این اتفاق چنان سریع رخ داده که حتی درک کارهایی که می توانی با این پول بکنی نیز دشوار است». اما اولین برنامه آن ها برای این پول، کمک به پدر و مادرشان است. تاامی می گوید: «خانه والدینم به یک سقف جدید نیاز دارد. به همین خاطر این کار را خودم انجام می دهم».

دو برادر آمریکایی بعد از سرمایه گذاری چند صد دلاری روی شیبا اینو کوین (shiba inu coin) که از مشتق های دوج کوین است میلیونر شدند

برای کسانی که می خواهند تجربه دیوانه وار این دو برادر را تکرار کنند، جیمز یک توصیه و هشدار دارد: «هیچ پولی که نمی خواهید از دستش بدهید را در این کار سرمایه گذاری نکنید. توکن ها ریسک بسیار بالایی دارند و واقعاً نمی دانید چه اتفاقی در مورد آن ها رخ خواهد داد. ما می دانیم که اتفاق رخ داده برای ما چیزی نیست که معمولاً رخ می دهد، اگر چه شیبا زندگی ما را تغییر داده است. وقتی که می بینید تا به این حد نوسان دارد، در طول شب شما را بیدار نگه می دارد».

بیشتر بخوانید: میلیونر شدن مرد فقیر لس آنجلسی تنها چند ماه پس از خرید رمز ارز دوج کوین

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو