تولید ۳میلیون دوز واکسن کنژوگه در هر فصل

منبع: برترین ها

74

1400/2/30

08:42


رییس انستیتو پاستور ایران گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده از تابستان ۱۴۰۰ در هر فصل حداقل سه میلیون دوز واکسن کرونای «کنژوگه» محصول مشترک ایران و کوبا تولید می‌شود.

ایرنا: رییس انستیتو پاستور ایران گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده از تابستان ۱۴۰۰ در هر فصل حداقل سه میلیون دوز واکسن کرونای «کنژوگه» محصول مشترک ایران و کوبا تولید می‌شود.

دکتر علیرضا بیگلری  افزود: همچنین برنامه ریزی های لازم برای تولید حدود یک میلیون دوز این واکسن مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران تا پایان خرداد ۱۴۰۰ انجام شده است و با تمام توان در تلاش هستیم این برنامه محقق شود.

وی ادامه داد : پیش بینی می شود تا پایان شهریور امسال حدود چهار میلیون و تا پایان آذر ماه امسال، حداقل هفت میلیون دوز این واکسن تولید و روانه بازار داخلی شود.

رییس انستیتوی پاستور ایران یادآور شد: این واکسن یکی از ویژه ترین طراحی های واکسن کووید – ۱۹ در دنیا را داراست و به همین دلیل تولید آن زمان بر است.

مهم ترین اولویت ما تامین نیاز داخل کشور است

رییس انستیتو پاستور ایران مهم ترین اولویت این مجموعه را تامین نیاز داخل کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این واکسن در کوبا هم تولید می شود، توافق ما با این کشور در مرحله اول تامین نیازها براساس ظرفیت تفاهم نامه است.

بیگلری افزود: بعد از تامین نیازهای داخلی می توان به سمت صادرات رفت و این محصول فناورانه را در اختیار سایر کشورها هم قرار داد.

وی ادامه داد: این واکسن حاصل تلاش محققان ۲ موسسه صاحب نام در تولید واکسن شامل انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا است. انستیتو پاستور ایران ۱۰۰ سال در این زمینه قدمت دارد و چند نسل در ایران با واکسن های این مجموعه واکسینه شدند.

رییس انستیتو پاستور ایران افزود: تقریبا هیچ ایرانی را نمی توان پیدا کرد که واکسن های این موسسه را دریافت نکرده باشد و چند میلیون غیر ایرانی هم با واکسن های انستیتو پاستور ایران، واکسینه شده اند.

بیگلری با یادآوری این که این قدمت سبب اعتبار و برند بین المللی برای این مجموعه شده است، ادامه داد: انستیتو فینلای کوبا هم یکی از قابل اعتمادترین واکسن سازان در دنیا است و محصولات این مجموعه از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به این که ۲ شرکت واکسن ساز موفق دنیا با قدمتی قابل قبول اقدام به تولید محصول کردند و همچنین واکسن طوری طراحی شده که ۲ نکته ایمن بودن و موثر بودن را دارد، مسلما یکی از واکسن هایی است که در بازارهای جهانی بسیار مورد تقاضا خواهد بود.

رییس انستیتو پاستور ایران اظهار امیدواری کرد که با تولید به موقع در مرحله اول نیازهای داخل کشور را برطرف و در مرحله بعد هم به صادرات این محصول فناورانه اقدام کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو