«پیروزی قطعی اصولگرایان در انتخابات؛ توهم یا واقعیت» این عنوان نشست مجازی در کلاب هاوس خبرگزاری خبرآنلاینبود که شب گذشته برگزار شد.

در بخشی از این نشست، صادق زیباکلام که معتقد به پیروزی قطعی ابراهیم رئیسی بود و البته لاریجانی را رئیس جمهوری بهتر برای نظام می دانست، گفت: خیلی از دوستان گلایه کردند چرا آیه یاس می‌خوانم و می‌گویم که بدنه اجتماعی اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نمی‌کنند. اگر مردم از شما بپرسند در نتیجه رفتنشان پای صندوق‌های رای چه چیزی تغییر کرد چه پاسخی می‌توان بدهید؟ شما این موضوع‌ها را نمی‌بینید و می‌گویید که ما باید به مردم امید بدهیم. شما دیگر چیزی از بخش انتخاباتی نظام باقی نگذاشتید.

 عبدالجواد موسوی، فعال رسانه ای از زیباکلام پرسید؛‌«شما سال ۹۲ گفتید که جز صندوق شکسته بسته انتخابات راه دیگری نداریم، الان راه دیگری داریم؟». 

زیباکلام پاسخ داد: من آن صندوق که همه امیدم بود را نابود نکردم، اما این صندوق شکسته را در چهار سال گذشته از بین بردند. کسانی که این صندوق را از بین بردند باید پاسخ بدهند، البته من هنوز امیدی دارم و فکر می‌کنم شاید اگر لاریجانی بیاید به این وضعیت کمک می‌شود و آمدن آقای رئیسی هیچ کمکی به احیای صندوق شکسته رای نمی‌کند. شاید آقای لاریجانی تنفس مصنوعی بدهد تا این صندوق رای احیا بشود.

سوال دوم سیدعبدالجواد موسوی از زیباکلام این بود که؛«شما از اولین کسانی بودید که گفتید با حمایت از آقای روحانی یک امیدی احیا می‌شوید؟ این کار را برای آقای لاریجانی هم می‌کنید؟»

زیباکلام پاسخ داد: خیر، چراکه بدنه اجتماعی ما از بین رفته است.

در ادامه این نشست مسعود ده نمکی کارگردان و فعال سیاسی از حرف های زیباکلام انتقاد کرد و گفت: در پاسخ به آقای زیباکلام بگویم که هربار در انتخابات نامزدشان پیروز باشد، این صندوق شکسته خوب است. هربار احتمال ریاست جمهوری فرد دیگری مطرح باشد می‌گویند انگیزه‌ای وجود ندارد.

وی گفت:‌یکی از دوستان گفت که اصلاح طلب و اصولگرا از بین رفته است، اما به نظر من به هیچ گروه دیگری اجازه داده نمی‌شود در انتخابات شرکت کنند. براساس تیتر این اتاق می‌توانم بگویم که تا این مقطع احتمال پیروزی آقای رئیسی بالاست.

ده نمکی گفت:‌اگر آقای رئیسی زرنگ و بلد باشد و بتواند در مناظرات گفتمان عدالتخواهی را مطرح کند می‌تواند بخش زیادی از سبد مردم عدالتخواهان را هم بدست بیاورد. رئیسی ۱۴۰۰ با رئیسی قبلی فرق دارد و این ایده که ایشان در انتخابات ضربه فنی‌ می‌شود واقعیت ندارد.

سوال سید عبدالجواد موسوی از ده‌نمکی این بود که «آیا می‌شود گفت آقای رییسی کاندیدای عدالت‌خواهان است؟» مسعود ده نمکی پاسخ دا: آقای رئیسی می‌خواهد گفتمان عدالتخواهی را داشته باشد.

سوال دوم موسوی از ده‌نمکی این بود که «آیا شما به عنوان یک انسان عدالخواه به آقای رئیسی رای می‌دهید؟»، که ده نمکی گفت: «هنوز چیدمان انتخابات از سبد شورای نگهبان بیرون نیامده است و بعد آن می‌توانیم تصمیم بگیریم.»