دشنام‌های منشوری اوباما علیه ترامپ به روایت یک کتاب تازه | رئیس جمهوری که چندان هم مودب نیست!

82

1400/2/30

10:02


نویسنده کتاب در دست انتشار «نبرد برای روح» از دشنام‌هایی که باراک اوباما در چهار سال دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ نثار او می‌کرد پرده برداشته است.

دشنام‌های منشوری اوباما علیه ترامپ به روایت یک کتاب تازه | رئیس جمهوری که چندان هم مودب نیست!

گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب «نبرد برای روح - درون کارزارهای دموکرات‌ها برای چیره شدن بر ترامپ» نوشته ادوارد-ایساک دوور کمتر از یک هفته دیگر منتشر می‌شود و از احساس واقعی باراک اوباما نسبت به دونالد ترامپ پرده برمی‌دارد. از آنجا که بر اساس یک سنت قدیمی رئیسان جمهوری آمریکا آشکارا از جانشینان خود بدگویی و انتقاد نمی‌کنند، طبعا اوباما هم در چهار سال دوران زمامداری ترامپ چندان لب به انتقاد از همتای جمهوریخواه خود نگشود.

با این حال، ورق زدن کتاب تازه انتشارات پنگوئن رندم هاوس نشان می‌دهد نخستین و تنها رئیس جمهوری سیاهپوست آمریکا در پشت پرده هر چه دل تنگش خواسته به ترامپ گفته و صفت‌هایی چون «خوک نژادپرست جنسیت‌زده»، «مردک دیوانه»، «روانپریش لعنتی» و «فاسد حرامزاده» از او یاد کرده است. این در حالی است که در دوران رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2020، اوباما در برنامه‌های تبلیغاتی معاون پیشین خود جو بایدن ادب را رعایت می‌کرد و ظاهرا کاری به کار ترامپ نداشت.

بر اساس آنچه خبرنگار و نویسنده ماهنامه معتبر آنلانتیک در کتاب خود نوشته، اوباما ابتدا ترامپ را برای ورود به کاخ سفید شایسته‌تر از سناتور تد کروز می‌دانست اما به تدریج نظرش عوض شد و بدترین صفت‌ها را به ترامپ نسبت داد. ضمن اینکه اوباما معتقد بود بایدن از دوران اوج و بهترین سال‌های خود فاصله گرفته و نمی‌تواند در پیری یک رئیس جمهوری مناسب برای آمریکا باشد. در این کتاب از واژه‌های منشوری جیل بایدن، بانوی اول امروز آمریکا علیه کامالا هریس، معاون همسر خود سخن به میان آمده است.

E37A6C30-3B6C-4F27-997A-06802139836F

کتاب 528 صفحه‌ای «نبرد برای روح - درون کارزارهای دموکرات‌ها برای چیره شدن بر ترامپ» روز 25 ماه می منتشر می‌شود و بر اساس بخش‌هایی از محتوای آن که یک هفته زودتر به رسانه‌ها درز کرده، می‌تواند به مبارزه سخت میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بیش از پیش دامن بزند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو