طرز تهیه نان تست خانگی سالم و فوق العاده عالی

طرز تهیه نان تست خانگی سالم و فوق العاده عالی


منبع: آرگا

134

1400/2/30

10:05


نان تست یک نوع نان صبحانه است که مصارف زیاد دیگری نیز دارد. با آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه نان تست خوشمزه و خوش طعم می توانید این نوع نان را به روش خانگی تهیه بفرمایید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه نان تست خانگی سالم و فوق العاده عالی

نان تست یکی از خوشمزه ترین و سبک ترین نان ها است که برای صرف صبحانه یا تهیه ساندویچ مورد استفاده قرار می گیرد. این نان را می توان از بازار خریداری نمود و مورد استفاده قرار داد، اما جالب است بدانید با کمی حوصله می توان اقدام به پخت نان تست در منزل نمود. از این رو ما در این مطلب به ارائه طرز تهیه نان تست خانگی با طعم و بافت عالی می پردازیم که مطمئنا این آموزش برای شما عزیزان نیز بسیار مفید می باشد.

تمامی نان های صنعتی مانند نان باگت، نان تست، نان مالت، نان گاتا و بسیاری از نان های سنتی مانند برنجی را می توان در منزل تهیه کرد. اگر شما نیز چنین قصدی دارید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با دستور پخت نان تست آشنا شوید.

مواد لازم

  • خمیر مایه: ۲ قاشق چای خوری
  • کره: ۲ قاشق سوپ خوری
  • آب ولرم: یک پیمانه
  • پودر شکر: ۲ قاشق سوپ حوری
  • نمک ریز: یک قاشق سوپ خوری
  • شیر: یک پیمانه
  • آرد: ۶ پیمانه

طرز تهیه نان تست خانگی

نان تست یکی از مفیدترین نان ها برای تهیه اسنک می باشد، پس چه بهتر که بتوانید این نان را در منزل تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهید. برای شروع آب ولرم را داخل کاسه ای بریزید. برای عمل آوری خمیر مایه باید از آب ولرم استفاده کنید. اگر آب داغ باشد، خمیر مایه از بین می رود و اگر آب سرد باشد، خمیر مایه به عمل نخواهد آمد.

شما می توانید با نوک انگشتان میزان گرمای آب را چک کنید. برای حس بهتر دمای آب، انگشت خود را داخل آب نگه دارید. اگر گرما حس کردید، آب دمای مناسبی دارد اما اگر گرما حس نکردید، آب سرد است و اگر بعد از ۲ یا ۳ ثانیه احساس گرما زیاد بود و می خواستید انگشت خود را بیرون بکشید، آب داغ است.

خمیر مایه را روی آب ولرم بپاشید و کمی شکر داخل آب بریزید. روی ظرف را بپوشانید تا حدود ۷ دقیقه در دمای محیط بماند و خمیر مایه حل شود و ور بیاید.

طرز تهیه خمیر نان تست

بعد از اینکه خمیر مایه پف کرد و ور آمد، آماده مصرف خواهد بود. کره را از قبل ذوب کنید تا بعد از ور آمدن خمیر مایه شروع به کار کنید. شیر را داخل کاسه بزرگ بریزید و کره ذوب شده را به شیر اضافه کنید. آن گاه همه مواد را با هم مخلوط کنید. پودر شکر و نمک را به آن اضافه کنید. دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید. مخلوط شیر و مواد دیگر را به خمیر مایه ور آمده اضافه کنید. یک پیمانه از آرد روی مواد بریزید و سپس مواد را با قاشق در یک جهت به هم بزنید.

طرز تهیه نان تست به روش خانگی

بعد از اینکه مواد با هم مخلوط شدند، شما یک خمیر چسبناک و شل خواهید داشت. در مرحله بعدی طرز تهیه نان تست, بقیه آرد را اضافه کنید. اگر همزن کاسه ای بزرگ دارید، پدال مخصوص خمیر را وصل کنید و خمیر را تهیه کنید.

 اگر از همزن ساده استفاده می کنید، چنگک های صاف را وصل کنید. چهار و یک دوم پیمانه آرد را در سه مرحله به خمیر اضافه کنید. خمیر را با همزن هم بزنید. می توانید به جای همزن از دست استفاده کنید. با دست باید خمیر را یک ساعت ورز داد. ۱۰ دقیقه خمیر را با همزن هم بزنید. اگر بعد از فرم گیری خمیر همچنان چسبنده بود و به دیواره ظرف می چسبید، یک دوم پیمانه آرد باقی مانده را به آن اضافه کنید تا خمیر کاملا شکل بگیرد.

خمیر زمانی که کاملا فرم گرفته بود و رنگ آن کمی بازتر شد، آماده شده است. خمیری که سطح آن صاف و بدون ترک باشد و وقتی آن را فشار دهید به جای اول باز گردد. خمیر را به شکل یک توپ جمع کنید. درون کاسه ی بزرگی را چرپ کنید. خمیر را داخل آن قرار دهید و روی خمیر را با روغن چرب کنید. روی ظرف را بوشانید تا خمیر سبک شده و ور بیاید.

در مرحله بعد خمیر را در جای گرمی قرار دهید تا ور آید. روی ظرف سلفون بکشید و روی سلفون حوله یا دستمال بگذارید. بعد از یک ساعت خمیر آماده می شود و ور می آید.

استراحت دادن خمیر

خمیر را بعد از ور آمدن در قالب مجدد استراحت دهید. برای تهیه این نان از قالب لوف استفاده کنید. این خمیر دو قالب فر را در گیر می کند. روی میز کار کمی آرد بپاشید. خمیر را روی میز کار ورز دهید. خمیر را از وسط نصف کنید و داخل قالب قرار دهید و روی آن را مجدد کمی چرب کنید. روی قالب ها را بپوشانید و به مدت ۴۰ دقیقه در دمای محیطی گرم استراحت دهید تا خمیر داخل قالب مجدد ور بیاید.

در مرحله بعدی طرز تهیه نان تست باید فر را با حرارت ۲۳۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و حدود ۲۵ دقیقه روشن نگه دارید. بعد از ور آمدن و بالا آمدن خمیر، آن را با یک چاقو از وسط برش دهید. این برش بهتر است تا عمق خمیر راه یابد. تیغه چاقو را چرب کنید تا برش به راحتی انجام شود.

برش عمیق خمیر تست

قالب ها را در وسط فر با فاصله قرار دهید. حرارت فر را به ۱۸۰ درجه سانتی گراد کم کنید. پخت نان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه طول می کشد. زمانی که روی نان برشته شد و به رنگ قهوه ای روشن رسید، نان پخته شده است. قالب ها را خارج کنید و روی سطح صافی قرار دهید. در مرحله پایانی بعد از اینکه نان سرد شد، آن را به صورت برش های نازکی ببرید. این اسلایس ها را می توانید در داخل سلفون در یخچال قرار دهید تا تازه بمانند.

دستور تهیه نان تست خانگی

آموزش تهیه نان تست فرانسوی

نان تست همچون نان فانتزی یکی از نان های پرطرفدار برای تهیه ساندویچ های خوشمزه با طعم های متنوع می باشد که در بالا روش تهیه و پخت آن را به صورت مرحله به مرحله آموزش دیدید. در ادامه این بخش قصد داریم نحوه تهیه نان تست فرانسوی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم:

  • شیر: یک چهارم پیمانه
  • تخم مرغ بزرگ: ۱ عدد
  • نان تست: ۴ تکه
  • وانیل: یک چهارم قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: یک دوم قاشق چایخوری
  • نمک: یک چهارم قاشق چایخوری
  • کره: ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۱ قاشق غذاخوری
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری

روش تهیه نان تست فرانسوی

دستور پخت:

در ابتدا باید شیر را درون کاسه نسبتا متوسط بریزید و بعد یک عدد تخم مرغ بزرگ را بشکنید و به آن اضافه نمایید. سپس وانیل، بیکینگ پودر و نمک را به مواد بیفزایید و کاملا هم بزنید تا مواد بخوبی مخلوط شوند و مایه یکدستی حاصل آید.

در مرحله بعدی طرز تهیه نان تست فرانسوی باید تابه مناسبی را شعله اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید. بعد روغن و کره را درون تابه بریزید.

پس از داغ شدن کره و روغن نان های تست را یکی یکی درون مخلوط تخم مرغ و شیر فرو برید و بعد آن ها را درون تابه قرار دهید تا سرخ شوند.

بعد از سرخ شدن نان را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ گردد.

آنگاه  عسل را نیز باید داغ نمایید و هر زمان که رنگ نان های تست طلایی رنگ شد، سطح آن ها را به عسل داغ آغشته نمایید و  به همراه تزیین با میوه سرو نمایید.

به جای استفاده از میوه و عسل می توانید نان های تست طلایی رنگ شده با شکلات، خامه یا مارمالاد نیز تزیین و میل نمایید.

 

مراحل تهیه نان تست فرانسوی

از اینکه تا پایان مطلب طرز تهیه نان تست همراه ما بودید، بسیار خرسندیم و امیدواریم این دستور تهیه شرایط لازم برای پخت نان تست خانگی را برای شما فراهم آورد. در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی انواع نان با دیگر دستورات پخت نان های مختلف نیز آشنا شده و از این طریق اقدام به پختن نان های خوشمزه در منزل نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو