طرز تهیه کتلت تن ماهی لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه کتلت تن ماهی لذیذ و خوش طعم


منبع: آرگا

151

1400/2/31

08:08


در این بخش از آشپزی مجله آرگا آموزش طرز تهیه کتلت تن ماهی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید و بتوانید با توجه به مراحل ذکر شده این نوع کتلت را در منزل به راحتی بپزید.

کتلت تن ماهی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع کتلت را در منزل به راحتی تهیه کنید. در طرز تهیه کتلت تن ماهی از سیب زمینی و تن ماهی و سیر و تره فرنگی و سس خردل و سس مایونز و آرد سفید و پودر سوخاری و تخم مرغ و فلفل سیاه و نمک و فلفل قرمز و روغن استفاده می شود.

برای تهیه کتلت از روش های مختلف نظیر کتلت سیب زمینی و کتلت تن ماهی و کتلت کدو سبز و کتلت مرغ و … استفاده می شود و شما می توانید به کمک این روش ها در پخت کتلت تنوع ایجاد کنید.

روش تهیه کتلت تن ماهی

مواد لازم

  • تن ماهی : یک قوطی
  • سیب زمینی متوسط : سه عدد
  • سیر : دو حبه
  • تره فرنگی : سه قاشق غذاخوری
  • سس مایونز : یک قاشق غذاخوری
  • سس خردل : یک قاشق غذاخوری
  • آرد سفید : نصف پیمانه
  • پودر سوخاری پولکی : نصف پیمانه
  • تخم مرغ : دو عدد
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • روغن مایع : به میزان لازم
  • فلفل قرمز : به میزان لازم

طرز تهیه کتلت تن ماهی در منزل

برای تهیه این نوع کتلت ابتدا سیب زمینی ها را بشویید و آن ها را درون قابلمه ای مناسب به همراه مقداری آب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید تا سیب زمینی ها آب پز شوند.

پوست سیب زمینی ها را بگیرید و آن ها را به صورت خیلی ریز رنده نمایید. سپس سیب زمینی ها را درون ظرفی مناسب بریزید و پوست سیر را هم بگیرید و سیر را خرد یا رنده کنید. تره فرنگی ها را پاک نمایید و آن ها را بشویید سپس تره فرنگی ها را درون آبکش بریزید و بعد از اینکه آب آن ها گرفته شد خردشان کنید.

کتلت تن ماهی خوشمزه و لذیذ

تن ماهی و مقداری آب را درون قابلمه ای کوچکی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید و اجازه دهید تا تن به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم شعله گاز بجوشد و بعد از مدت زمان ذکر شده تن را از درون آبجوش بیرون آورید و روغن آن را به صورت کامل بگیرید سپس تن را به سیب زمینی ها بیفزایید. سیر و تره فرنگی را هم به مخلوط مواد اضافه نمایید سپس سس خردل و فلفل سیاه و فلفل قرمز و نمک را به مخلوط تن بیفزایید و مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

طرز تهیه کتلت تن ماهی

تخم مرغ ها را درون ظرفی مناسب بشکنید سپس آرد سوخاری و آرد سفید را درون ظروفی جداگانه بریزید و ظروف را در کنار دست تان قرار بدهید و بعد از آماده کردن مایه کتلت تن ماهی به اندازه یک نارنگی از آن بردارید و به مایه کتلت فرم بدهید سپس مایه را درون آرد سفید بلغطانید و بعد آن را به تخم مرغ آغشته نمایید و در آخر نیز مایه کتلت را درون آرد سوخاری بغلطانید.

کتلت تن ماهی خوشمزه

روی کتلت ها چند قطره روغن بریزید و آن ها را درون سینی فر قرار بدهید سپس سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم کرده اید قرار بدهید و بعد از مدت زمان ذکر شده کتلت ها از درون فر بیرون آورید.

در صورت تمایل می توانید مقداری روغن درون تابه بریزید و کتلت ها را درون روغن سرخ نمایید و بعد از اینکه یک طرف آن ها طلایی رنگ شد طرف دیگر کتلت ها را سرخ نمایید.

دستور تهیه کتلت تن ماهی

کتلت های سرخ شده را روی دستمالی تمیز قرار بدهید تا روغن اضافه آن ها گرفته شود سپس کتلت ها را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار بدهید و آن ها را به همراه سبزی خوردن و نوشیدنی دلخواه و نان و … میل کنید.

طرز تهیه کتلت تن ماهی با ساده ترین روش

در این مطلب با روش پخت کتلت تن ماهی در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع کتلت را در منزل به راحتی بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو