شاخص کل  بورس  در پایان معاملات روز چهار‌شنبه ۲۹ اردیبهشت به سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد رسید تا اردیبهشت ماه را در کانالی پائین‌تر از ماه قبل به پایان ببرد. شاخص کل در پایان اسفند در کانال ۱.۳ میلیونی مستقر بود، در پایان اردیبهشت در کانال ۱.۲ میلیونی بود و در پایان اردیبهشت به کانال ۱.۱ میلیونی رسید. 

بازدهی منفی بورس

با ایستادن  شاخص بورس  در سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد  بازدهی بورس  در اردیبهشت ماه به منفی ۵.۳ درصد رسید. این در حالی است که بازدهی بازار در ماه‌های بهمن و اسفند به ترتیب مثبت ۷.۶ درصد و مثبت ۵.۶ درصد بود. بازدهی بورس در ماه فروردین نیز منفی ۶.۷ درصد بود.

شاخص کل هم وزن نیز در آخرین روز کاری اردیبهشت نسبت به آخرین روز معاملاتی فروردین ۳۴ هزار و ۷۰۲ واحد پائین‌تر ایستاد. بنابراین شاخص هم وزن نیز افت ۸ درصدی را در اردیبهشت پشت سر گذاشت.

کاهش ۶ درصدی میانگین خروج پول حقیقی

در ۲۰ روز معاملاتی اردیبهشت ماه تنها در یک روز شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم. مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در اردیبهشت ماه ۷ هزار و ۸۰ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۳۵۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به رقم ۳۷۸ میلیارد تومانی فروردیند‌ماه افت ۲۴ درصدی دارد.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «رقم روزانه خروج پول از بورس در اردیبهشت + نمودار» بخوانید.