معنی اسم نکیسا، اسم نکیسا دخترانه است یا پسرانه؟

معنی اسم نکیسا، اسم نکیسا دخترانه است یا پسرانه؟


منبع: آرگا

139

1400/2/31

14:30


اسم نکیسا دارای معنی مشخصی نیست اما نکیسا نام یکی از رامشگران و نوازندگان دوره خسرو پرویز بوده است که اختراع خسروانی را به او نسبت داده اند.

اسامی واژه هایی هستند که برای هویت بخشیدن به یک شی یا فرد از آن ها استفاده می شود، هر اسم دارای معنایی منحصر به فرد بوده و برای هر کس متفاوت است. در این مطلب می خواهیم با معنی اسم نکیسا آشنا شویم.

معنی اسم زیبای نکیسا

اسم واژه ای است که باعث هویت بخشیدن به افراد و اشیا می شود، انتخاب نامی زیبا و شایسته یکی از دغدغه های شیرین برای والدین می باشد که ماه ها قبل از تولد فرزندشان با آن درگیر هستند و گزینه های مختلفی را در نظر می گیرند. در ایران نه تنها والدین بلکه دیگر اعضای نزدیک خانواده برای انتخاب نام نظر می دهند و دخالت دارند، برخی از خانواده ها به دنبال انتخاب نامی اصیل و ایرانی برای فرزند خود هستند و برخی نیز دوست دارند تا اسامی مذهبی را برای فرزندان خود انتخاب کنند. در هر حال تمام افراد به دنبالی نامی هستند که نه تنها آوای زیبایی داشته باشد بلکه دارای معنایی زیبا باشد. در این مطلب می خواهیم شما را با نام زیبای نکیسا آشنا کنیم، اگر می خواهید این نام را بر روی نوزاد خود بگذارید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

معنی و مفهوم اسم نکیسا

معنا و ریشه اسم نکیسا

اسم نکیسا که در حال حاضر بیشتر بر روی دختران گذاشته می شود، بسیار خاص و زیبا بوده و در گذشته برای پسران نیز انتخاب می شده است. نام نکیسا قبل از هر چیزی ما را به یاد دروازه بان قدیمی تیم ملی فوتبال ایران یعنی نیما نکیسا می اندازد.

برای نام نکیسا معنایی قابل اتکا وجود ندارد، البته نام های زیادی وجود دارند که این گونه بوده و معنایی دقیق برایشان وجود ندارد. اما باید بدانید که این نام کاملا فارسی بوده و ریشه ایرانی اصیل دارد و در فارسی نامی دخترانه محسوب می شود.

معنی اسم زیبای نکیسا

تاریخچه نام نکیسا

نکیسا نام یکی از افراد و شخصیت های تاریخی مرد در ایران می باشد که در دوره ساسانیان نوازده بوده است. ولی همان طور که گفته شد این نام یکی از نام های مشترک بین دختران و پسران است. نکیسا یکی از رامشگران و نوازندگان در عهد خسرو پرویز و دوران مربوط به او بوده است که اختراع خسروانی را به او نسبت داده اند.

معنای نکیسا در ثبت احوال

در ثبت احوال ایران اسم نکیسا اینطور معنی شده است:

(=نگیسا) (اعلام) (قرن ۶ میلادی) اسم یکی از رامشگران و نوازندگان در عهد خسرو پرویز و مربوط به او بوده که اختراع خسروانی را به او نسبت داده اند. در ثبت احوال ایران نکیسا نامی دخترانه است و با عنوان نامی دخترانه پذیرفته می شود.

معنی نام زیبای نکیسا

اسم نکیسا دخترانه است یا پسرانه؟

برخی از افراد به دنبال این هستند که بدانند نکیسا نامی است دخترانه یا پسرانه؟ همانطور که گفته شد نکیسا یکی از نام های مشترک بین خانم ها و آقایان می باشد، از این رو هم می توان برای پسر و هم دختر آن را انتخاب نمود، البته در حال حاضر بیشتر بر روی دختران گذاشته می شود.

معنا و مفهوم اسم نکیسا

فراوانی نام نکیسا

در این مورد آمار دقیقی وجود ندارد ولی همانطور که گفته شد به اصطلاح عام نامی است جدید دخترانه و تعداد دقیق آن مشخص نیست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو