عباسی: رئیسی در همان قوه، کارش را می کرد

منبع: برترین ها

70

1400/2/31

21:44


فریدون عباسی دوانی کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد هم هموطن ما است و او هم مانند بنده و مانند دیگران می تواند بیاید و در انتخابات شرکت کند و شرایط را شورای نگهبان، بررسی کند و نظرش را بدهد.

برنا: فریدون عباسی دوانی کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی نژاد هم هموطن ما است و او هم مانند بنده و مانند دیگران می تواند بیاید و در انتخابات شرکت کند و شرایط را شورای نگهبان، بررسی کند و نظرش را بدهد.

فریدون عباسی در رابطه با افرادی که پس از کاندیداتوری رییسی انصراف دادند، گفت: اگر همه افراد منتظر یکی دیگر در انتخابات هستند اصلا چرا آمدند خودشان را مطرح کردند؟ این چه وضعیتی است که در مملکت ما وجود دارد که دو رییس قوه با هم تعارف می کنند که کدام یک از آنها به یک قوه دیگر بیاید. اگر مسأله کشور مهم است و آن قوه اهمیت دارد، در یک مدت زمان معقول و دراز مدت مشکلات آن قوه را حل کنند.

عباسی: رئیسی در همان قوه، کارش را می کرد

او افزود: چرا مدیران باید مرتب جابجا شوند با شخصیت های تکراری و بقیه چرا همیشه می گویند که فلانی بیاید، این چه کاری است؟ می ماندند و کارشان را می کردند اگر حرفی برای گفتن دارند. بنده این نظر را نداشتم و اعتقادم به این است که هر کسی رفت و داوطلب و انتخاب شد در شغلی که دارد آن هم در حد رییس قوه آنجا بماند و اجازه دهد افرادی که کار اجرایی بیشتر و کار مدیریتی کرده اند و کار علمی کرده اند و می توان از توان و تخصص آنها استفاده کرد، به میدان بیایند. اگر می فرمایید اصولگرایان چنین تصمیمی گرفته اند بروند تصمیم شان را اجرایی کنند و فرد مورد نظر بیاید و کاری به بقیه نداشته باشند و اجازه دهند که نفسی در این کشور کشیده شود.

این کاندید ریاست جمهوری در رابطه با کناره گیری خودش به نفع رییسی ادامه داد: دلیلی ندارد که بخواهم کنار بروم. اگر شورای نگهبان احراز کرد من می آیم و حرف خودم را می زنم. جناب آقای رییسی و دیگران هم حرف خودشان را بزنند و مردم هم انتخاب کنند و اشکالی هم ندارد و بعد از آن هم همکاری خواهیم کرد.

او با اشاره به کاندیداهای تکراری که چندین دوره مورد اقبال مردم واقع نشدند، ادامه داد: شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن زمان اقتضاء می کرد که مردم خواست دیگری داشته باشند و هیچ اشکالی نداشت این بزرگواران هم آمدند و در عرصه انتخابات شرکت کردند. متأسفانه این روش در کشور غلط است که آن کسیکه برنده می‌شود همه دیگران را کنار می گذارد در صورتی که می شد از افراد قابلی که در جناحی که رأی نیاوردند استفاده کرد. ما یک دولتی تشکیل دهیم که ملت قبول داشته باشند نه فقط یک تفکر خاص و از آنها خواسته شود که مدیران کشور را انتخاب کنند این اشتباهاتی است که در گذشته صورت گرفته و مختص ۳۰ سال گذشته است. سی سال گذشته ما اشتباه کردیم که متفکران کشور را حذف کردیم و فقط کشور را به دست جریان های سیاسی دادیم. ۹۵ درصد تخصص های غیر سیاسی را نگذاشتیم به میدان بیایند، پست های اجرایی را به افراد سیاسی دادیم و این شده حال و روز مملکت که باید این وضعیت را تغییر بدهیم.

عباسی در رابطه با کاندیداتوری و حواشی ثبت نام احمدی نژاد افزود: احمدی نژاد هم هموطن ما است و شخصی است که کارت ملی و شناسنامه ایرانی دارد و صاحب تجاربی است و او هم مانند بنده و مانند دیگران می تواند بیاید و در انتخابات شرکت کند و شرایط را شورای نگهبان، بررسی کند و نظرش را بدهد. اگر شورای نگهبان صلاحیت این دوره را رد کرد یا احراز نکرد او نمی تواند در انتخابات شرکت کند و خودش را به رأی مردم بگذارد اگر نه که تایید شد، مردم تصمیم خواهند گرفت در مورد من، ایشان یا هر فرد دیگری. در نهایت مردم باید تصمیم بگیرند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو