انتخاب‌های دیگر آقای تارانتینو برای بازیگران داستان عامه پسند

انتخاب‌های دیگر آقای تارانتینو برای بازیگران داستان عامه پسند


263

1400/2/31

23:06


به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد اکران «داستان عامه پسند»/آشنایی با انتخاب‌های دیگر تارانتینو از دنیل دی لوئیس تا جانی دپ

انتخاب‌های دیگر آقای تارانتینو برای بازیگران داستان عامه پسند

۶ ساعت پیش
به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد اکران «داستان عامه پسند»/آشنایی با انتخاب‌های دیگر تارانتینو از دنیل دی لوئیس تا جانی دپ

انتخاب‌های دیگر آقای تارانتینو برای بازیگران داستان عامه پسند

اختصاصی سلام سینما- «کوئنتین تارانتینو» پس از زلزله‌ای که با «سگ‌های انباری»(Reservoir Dogs) در صنعت سینمای مستقل آمریکا به راه انداخت، چند سال بعد مهم‌ترین فیلم سینمایی خود و یکی از تأثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینمای آمریکا که اثری انکارناپذیر بر فیلمسازان بعد از خود گذاشت، یعنی «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) را جلوی دوربین برد.

یکی از بهترین قسمت‌های آثار «تارانتینو» کاراکترهای متنوعی است که در فیلم‌های او وجود دارند. از «وینستت وگا» تا «میا والاس»، «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) به‌یادماندنی‌ترین کاراکترهای سینمای «تارانتینو» را در خود جای داده است. بازیگران محبوبی مثل «اوما تورمن»، «ساموئل ال جکسون» و «بروس ویلیس» در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند اما جالب است بدانید که آنها انتخاب اول آقای «تارانتینو» نبودند.

به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد اکران «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار تاریخ هالیوود، با سایر انتخا‌ب‌های جذاب آقای «تارانتینو» برای ایفای نقش کاراکترهای ماندگار فیلم او آشنا شوید.

 

10- «مایکل مدسن» در نقش «وینسنت وگا»

اولین انتخاب آقای «تارانتینو» برای نقش «وینسنت وگا» یکی از بازیگران «سگ‌های انباری»(Reservoir Dogs) یعنی «مایکل مدسن» بود. او در «سگ‌های انباری»(Reservoir Dogs) نقش «ویک وگا» یا همان «آقای بلوند» را ایفا می‌کرد.

از آنجا که «ویک وگا» برادر «وینسنت وگا» بود، اگر «مدسن» در «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) ایفای نقش می‌کرد، برادران «وگا» دوقلو می‌شدند. اما «مدسن» در آن زمان تصمیم گرفت که در فیلم «کوین کاستنر» نقش‌آفرینی کند.

انتخابهای دیگر تارانتینو-مدسن

 

9- «مت دیلون» در نقش «بوچ کولیج»

هنگامی که «تارانتینو» در حال نوشتن فیلمنامه‌ی «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) بود، به «مت دیلون» قول داده بود که نقش «بوچ کولیج» را به او بسپارد. «دیلون» در آن زمان پس از نقش‌آفرینی در فیلم «کابوی داروخانه» اثر «گاس ون سنت» به شهرت بی‌نظیری دست یافته بود.

زمانی که «تارانتینو» فیلمنامه‌ی کامل را به «دیلون» داد، او گفت که عاشق داستان شده است اما به دلیل مشغول بودن در پروژه‌ی دیگری نیاز به زمان دارد. «تارانتینو» که میخواست زودتر فیلمش را جلوی دوربین ببرد، از انتخاب «دیلون» منصرف شد و نقش «بوچ» را به «بروس ویلیس» سپرد.

انتخابهای دیگر تارانتینو-دیلون

 

8- «مگ رایان» در نقش «میا والاس»

با اینکه «تارانتینو» از ابتدا قصد داشت تا «اوما تورمن» را در نقش «میا والاس» استفاده کند، اما تهیه‌کنندگان فیلم علاقه‌مند بودند تا یک بازیگر مشهور را برای نقش اول «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) انتخاب کنند.

یکی از نام‌هایی که تهیه‌کنندگان فیلم به دنبال آن رفتند، «مگ رایان» بود که پس از بازی در فیلم‌های «وقتی هری، سالی را ملاقات کرد»(When Harry met Sally) و «بی‌خواب در سیاتل»(Sleepless in Seattle) محبوبیت فوق‌العاده‌ای کسب کرده بود.

انتخابهای دیگر تارانتینو-رایان

 

7- «جان کیوزاک» در نقش «لنس»

در میان انتخاب‌های «تارانتینو» برای ایفای نقش «لنس» که برای «وگا» هروئین تهیه می‌کرد، «جان کیوزاک» در صدر لیست او بود که این نقش در پایان به «اریک استولتز» رسید. «تارانتینو» در لیستی که به تهیه‌کنندگان داده بود اینطور نوشته بود:"نقش «لنس» را برای «جان کیوزاک» نوشته‌ام. اگر «جان» قبول نکرد، «اریک» را می‌خواهم".

انتخابهای دیگر تارانتینو-کیوزاک

 

6- «لارنس فیشبرن» در نقش «جولز وینفیلد»

با اینکه در نهایت کسی را بهتر از «ساموئل ال جکسون» نمی‌توان در نقش «جولز وینفیلد» تصور کرد، «تارانتینو» در ابتدا این نقش را به ستاره‌ی «ماتریکس»(Matrix) یعنی «لارنس فیشبرن» پیشنهاد داد اما «فیشبرن» به دلیل اعتیاد کاراکتر به هروئین، آن را نپذیرفت.

انتخابهای دیگر تارانتینو-فیشبرن

 

5- «دنی دویتو» در نقش «ولف»

«هاروی کایتل» از همان ابتدا اولین گزینه‌ی «تارانتینو» برای ایفای نقش «وینستون ولف» بود زیرا این نقش بر اساس نقشی نوشته شده است که «کایتل» آن را در فیلم «نقطه‌ی بی‌بازگشت»(Point of No Return) بازی کرده بود. یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای ایفای این نقش توسط استودیو مطرح شد، «دنی دویتو» بود.

انتخابهای دیگر تارانتینو-دویتو

 

4- «پم گریر» در نقش «جودی»

«کورتنی لاو» ادعا کرده بود که «تارانتینو» قول ایفای نقش «جودی» همسر «لنس» را به او داده بود و از «کرت کوبین» خواسته بود که نقش «لنس» را ایفا کند اما «تارانتینو» ادعای او را تکذیب کرد.

«پم گریر» اولین گزینه‌ی «تارانتینو» برای ایفای نقش «جودی» بود که در نهایت این نقش به «رزانا آرکت» رسید. «پم گریر» در فیلم بعدی «تارانتینو» یعنی «جکی براون»(Jackie Brown) نقش‌آفرینی کرد.

انتخابهای دیگر تارانتینو-گریر

 

3- «جولیا لوئیس دریفوس» در نقش «میا والاس»

از «میشل فایفر» گرفته تا «الیزابت روسلینی»، بازیگران زیادی برای ایفای نقش «میا والاس» جزء گزینه‌های «تارانتینو» قرار گرفتند اما انتخاب نهایی او «اوما تورمن» بود. «جولیا لوئیس دریفوس» یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای ایفای این نقش بود که به دلیل تداخل فیلمبرداری «داستان عامه پسند»(Pulp Fiction) با سریال «سینفیلد»(Seinfield) آن را رد کرد.

انتخابهای دیگر تارانتینو-دریفوس

 

2- «دنیل دی لوئیس» در نقش «وینسنت وگا»

مدت‌ها قبل از اینکه «دنیل دی لوئیس» نقش ماندگار یک تاجر نفت به نام «دنیل پلین‌ویو» را در فیلم «خون به پا خواهد شد»(There Will Be Blood) ایفا کند، «کوئنتین تارانتینو» او را برای نقش «وینسنت وگا» در نظر داشت اما هرگز مشخص نشد که چرا «دی لوئیس» به این پروژه اضافه نشد.

انتخابهای دیگر تارانتینو-دی لوئیس

 

1- «جانی دپ» در نقش «پامپکین»

«تیم راث» پس از نقش‌آفرینی در فیلم قبلی «تارانتینو» یعنی «سگ‌های انباری»(Reservoir Dogs) بود. او همواره انتخاب اول «کوئنتین تارانتینو» برای ایفای نقش «پامپکین» بود. اما آقای «تارانتینو» چند انتخاب جایگزین برای این نقش داشت که در صورت نپیوستن «راث» به پروژه، از آنها استفاده کنند. در صدر لیست بازیگران جایگزین نام «جانی دپ» به چشم می‌خورد که در آن زمان بازیگر مشهوری بود.

 

منابع:

ScreenRant

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو